Bare å bestille turen på nett for dere voksne. Baby kan ikke legges til en bestilling før den er født så dette må du ringe inn å legge til etter barnet er kommet til verden. Det er ingen ekstra gebyrer for å legge til spedbarn på en booking, du betaler kun en liten sum i skatter og avgifter.
Vi har alle hundretusener av EBP, gullstatus og høyere, ringer og ringer - men likevel er CT bookingprosessen blitt SÅ vanskelig. Jeg er ingen ekspert og kan ikke alle reglene, men det virker på meg som det bevisst er gjort vanskeligere, og å finne en decent reise uten å ha gjort flere fortløpende endringer med påfølgende massive gebyrer, framstår next to impossible. Sist fant jeg online (SAS nettsider) OSL-AMS-LHR-BGI i Biz med KLM/Virgin: 1. Agenten finner den ikke i sitt system. Den er bookable online. Hvorfor? Jeg ender med å booke selv. 2. Jeg finner retur BGI-JFK-LHR med Delta, men i øko. Den kan ikke bookes fordi det ikke er Biz. Jeg kan heller ikke booke den selv online og så få de til å slå det sammen til en gjennomgående reise. Hvorfor? 3. Jeg går fra opprinnelig 90k + 40k EBP til å måtte betale 108k + 48k og måtte dele opp i to separate bookings som ga >3,5k NOK i gebyr tilsammen. Som såklart ikke kan refunderes, ellers angres innen 24t. Og dette er attpåtil etter å brukt timer med søking og ha måttet justere datoer og fri fra jobb for å i det hele tatt finne den ene ledige bonusbilletten. 4. Agentene framstår generelt dårlige i jobben sin, gir nesten utelukkende ulike opplysninger på samme spørsmål. Forrige gang booket jeg en fin reise, men spurte om å se annet alternativ. Da endret han uten å opplyse om at det ikke er mulig å endre tilbake! Det ender med at jeg kaster bort penger, poeng, tid og energi. Jeg blir frustrert og irritert og begynner å lure på om det er verdt det. Hva tenker kollegiet? Må man sette seg godt inn i regelverket for å lykkes, gjøre jobben for agentene, stå på sitt? Er awardfares bedre enn sas' nettsider? Er det noe jeg kan gjøre i mitt tilfelle med denne nylige bookingen?
1. Hvorfor ringe inn når du finner det online? Hvis du av en eller annen grunn vil booke og betale via telefon kan du lage en dummybooking av det du finner på nett, men ikke betal. Da lages en PNR som agenten kan jobbe videre med. 2. Du kan booke biz ut og eco hjem. Man kan aldri slå sammen to ulike bookinger. 3. Du kan booke ulike klasse på tur og retur, så dette er ikke en aktuell problemstilling, med mindre du selv ønsker å gjøre det på denne måten. Det er gratis avbestilling innen 24 timer på bonusbilletter. 4. Du får rette kritikken til SAS og håpe det blir bedre fremover.
1. Fordi den kun kunne bookes som en enveisreise online, gitt utganspunkt OSL og ende LHR (?). Jeg ønsket naturligvis en t/r booking da dette er billigere poengmessig. 2. Forstår ikke helt hva som skjedde her, kanskje egen misforståelse. Tror hovedsaken er at siden jeg måtte booke utreise online selv, ble det ingen t/r reise uansett. Ser videre ikke hvordan jeg kunne gjort dette annerledes? 3. Om jeg avbestiller får jeg vel aldri tilbake den opprinnelige utreisen i biz, som ville vært trist i mine øyne. 4. Opplever du det annerledes?
1. Lag midlertidig booking, som nevnt over, så har du løst problemstillingen med at 'det kun finnes på nett' 2. Ved å fulgt punkt en kunne du helt sikkert fått booket alt i en omgang via telefon 3. Det er en sjanse man selv må vurdere. Noen ganger kommer det tilbake, andre ganger ikke. Av egen erfaring dukker det opp igjen om man nettopp har booket. 4. Ja. Får stort sett alltid gjort det jeg skal. De gangene ting ikke går veien er mitt inntrykk at det er ting SAS ikke rår over. Ditt beste tips er å ha reglene klart for deg. Feks står det tydelig på hjemmesiden at du kan booke biz en vei og eco en annen vei. Om det står sort på hvitt på feks hjemmesidene, vær påståelig om personen på telefon sier noe annet, og be dem dobbeltsjekke internt https://www.sas.no/eurobonus/poeng/bruke/partnerbonusreiser/ Du kan kombinere reiseklasser for ut- og hjemreise (f.eks. ut i økonomi og hjem i business), men ikke innen samme retningsreise (f.eks. CPH–AMS i økonomi og AMS–JFK i business).
Noen som vet om CT forlenget til 31.3.26 kan endres om man for. eks booker kun utreise nå og vil legge til retur før 31.3?
Du kan endre og refundere så mye du vil innenfor CTens utløp. Om det er 31.03.2026 skal du kunne endre og legge til retur om du ønsker.
Kanskje. Det skal ikke trigge nytt poengtrekk, så da skal i teorien CT ikke påvirkes. Jeg har ikke prøvd selv.
Har faktisk gjort det i dag – CT gikk ut 31. desember i fjor, og alt gikk helt fint. Ingen omregning, og billettene ble utstedt ca. en time etter samtalen.