Ting tyder på at outsourcet kundeservice har fått strengere retningslinjer for hva de får lov til å gjøre. Om du har tilgang på prioritert kundeservice (EBD+) ville jeg forsøkt igjen i kontortid.
Har et kjapt spørsmål som jeg tipper er besvart her tidligere, men etter å ha lest litt fram og tilbake + på SAS sine nettsider, så må jeg bare sikre at jeg har forstått det riktig. Jeg har funnet en reise via KLM (enveis) som jeg er keen på å booke og håpe at jeg etterhvert finner den andre veien. Jeg har alltid booket t/r samtidig tidligere, så dermed må jeg sikre at jeg skjønner gebyrjungelen riktig, dersom jeg finner en retur på et tidspunkt. Vil administrasjonsgebyret belastes 2 ganger (altså én gang per retning)? Er dette refunderbart dersom jeg ikke finner noen retur? Står ikke hos SAS at det ikke er det... Vil det å legge til returen være å anse som en endring at den utløser 750,- i gebyr? Eller er det kanskje her nytt adm.gebyr kommer inn? Vil jeg få riktig poengpris (ikke 2x60%) om jeg slår sammen de to bookingene (noe jeg antar er mulig)? Vil jeg måtte betale bestillingsgebyr om jeg ringer inn og ber dem fikse, framfor å splitte i to bookinger selv og booke på nett, eller bortfaller dette uansett som diamant (vi er 2 voksne + 1 barn som skal reise). Om jeg bestiller på nett er jeg redd at booking plutselig gjør at resterende billett blir borte (og jeg ender opp med gebyrene), men mulig det bare er dommedagsprofeti. På forhånd takk for hjelpen!
1. Nei. Kun første gang du booker. Så ligger det i bunn der med alle andre endringer også. 2+3. Ja til begge. (Altså 750 kr + riktig poengpris) 4. Nei, siden det ikke er mulig å gjøre det på nettet. Si du ringer inn nettopp pga du frykter resten av setene forsvinner. Da skal du slippe det problemet/gebyret.
Nå har jeg hatt et par runder på tlf. Her bli jeg stoppet. De synes litt over 2 md er for lenge å vente, de nevnte også at det var gått over nyttår. Jeg får ikke helt klarhet i hvor lenge som er innenfor. Siste håp for meg er en vennlig mail til Diamantsupporten og håper på unntak fra en regel som foreløpig er noe uklar for meg.
Takk for svar. Da blir altså "kostnaden" for å gjøre det i to deler 2250,- i dette tilfellet. Er vel greit nok, men litt sure penger. Fikk derimot ikke helt klarhet i om gebyret er refunderbart om jeg avbestiller den ene veien?
Siden du poster i CT-tråden så antar jeg at du ønsker å bruke en CT. Og siden dere er tre stykk, så blir dette fort to bookinger, og det jeg antar er to bestillingsgebyr (2x 450,-). Er du heldig kan kanskje agent gå med på å behandle dette som én bestilling, som bare splittes i to når CT legges på. Om CT må legges på nå, eller om CT kan legges på ved retur, det vet jeg ikke. Ved å legge til en utreise på to bookinger blir det da 2x 750,- i endringsgebyr. I beste fall ender du da opp med 1.200,- i gebyr, i verste fall 2.400,- . På Skyteam-reiser er bestillingsgebyret på 450,- kun refunderbart i de tilfeller du får en invol change. Sikkert også om du avbestiller innen 24 timer. Endringsgebyr på 750,- har jeg aldri fått refundert, selv ved invol change. Om du velger å avbestille enveis-turen etter 24t uten invol change vil dermed alle gebyrer være tapt.
Om man antar at de 450,- (som jeg trodde var per reisende) tilkommer uansett, så var tanken min at 750,- i endringsgebyr per pers, for å først bestille utreise og senere retur, er det som kommer ekstra. Derav de 2250,-. Mulig det var uklart, men det var altså "ekstrakostnaden" for å bestille i to omganger, dersom det beregnes endringsgbyr for å legge til returen, som var tanken.
@tmolvik @Norwegian_Traveller Dere har nok rett at det gjelder per person, ja. Jeg avslørte der at jeg aldri har booket annet enn solo-reiser med CT
Nå fikk jeg svar fra Diamant mailen. Liten lærdom her er å trekke den CTen med en gang. Får bare skylde meg selv, finner ikke vei ut akkurat nå. "AMEX vouchers skal benyttes på tidspunktet en booking laves. Det er altså ikke tilladt at ligge en voucher på efterfølgende. Dette er for at undgå snyd for dem som optjener en voucher efter man har bestilt en booking. Jeg forstår dette ikke var tilfældet i din sag, men vi bliver nødt til at køre samme regler for alle uanset situation. Dette er ikke beskrevet på hjemmesiden som en regel, da man må formode en vocuher eller en anden form for rabat kun kan indløses når den bookes. Jeg forstår dette ikke var det svar du håbede på. Hav en god dag og en god weekend!"
Skal begynne å lete etter en tur-retur i business med CT og 130k poeng. Tips til destinasjoner? Varme og sol er et must. Seychellene og Zanzibar er på listen. Noen andre bra steder?
Ta gjerne en titt på hva andre har bestilt. https://insideflyer.no/forums/threa...r-av-ct-eller-vanlig-poengreise.9284/page-362
Har bladd litt gjennom ja, men USA er ikke aktuelt og folk har så sykt mange poeng å bruke at det er vanskelig å finne noe som funker til den summen
Du sier ikke noe om det er for 1 eller personer du er ute etter? Med 130k poeng og 1 person kan du velge og vrake. Er dere 2 stk blir det heller noe begrenset dessverre. DXB er et alternativ, men kanskje ikke dit man vil reise slik situasjonen er nå....
Med 130k i biz kan du reise til regionene Europa, eller Nord/sentral Afrika og Midtøsten. Oversikt over landende har du sikkert funnet selv på: https://www.sas.no/eurobonus/poeng/bruke/partnerbonusreiser/ Utover de du har nevnt, så er ikke de landende mest kjent for sol og badedestinasjoner.
Har to spørsmål: 1) Finner business-seter fra Amsterdam til Nairobi. Søker jeg fra TRD til Nairobi finner jeg bare økonomi-seter. Det skal likevel gå an å booke business og legge på turen fra Trondheim til Amsterdam på telefon? 2) Vi skal reise fire stykker, men det er bare to business-seter ledige. Kan man ha en kombinasjon av business-reisende og økonomi-reisende på samme booking? Regner med at det er greit at alle er på samme bestilling i tilfelle man får endringer/kanselleringer osv.
1) Ja, hvis det ikke er noe married-segment greier involvert. 2) Mener det ikke går med ulike klasser på samme booking. Men bookingene kan "markeres" å "henge sammen".
Nei du kan ikke ha 2 på biz og 2 på øko i samme booking. Men du splitter reisen i 2 PNR (2 bookinger) hvor den ene bookingen har 2 i biz og den andre 2 i øko. Så kan du som Indahla skriver be de skrive at bookingene henger sammen slik at ved endringer holdes dere mest sannsynlig samlet.