SAS IT - feil og rar respons

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av tobeornot999, 13. mai 2021.

1. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,322
    Bonuspoeng:
    293
    Fungerer fra app her når jeg tester.

Men noen ganger har web virket og ikke app, eller motsatt. Så du kan prøve å bytte over?

SAS selv sa det tilogmed til meg en gang jeg ringte inn. Og de hadde rett: systemene var faktisk SÅ dårlig :p

2. Gresshopper

Gresshopper Senior Medlem

Likes mottatt:
    397
    Bonuspoeng:
    63
    Ser ut til å funke i app nå, men nå er selvfølgeligheten setene ikke tilgjengelige lenger…

3. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,773
    Bonuspoeng:
    113
    Usikker på hvilken tråd dette passer inn i, men i forbindelse med krav ang nedgradering må jeg fylle ut følgende:
    Screenshot_20250326_121115_Chrome.jpg
    Erstatningskortnummer, har prøvd både konto nr og eurobonus nr uten å få et gyldig nr. Noen som hvet hva jeg skal føre inn her?

4. btm

btm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,402
    Bonuspoeng:
    93
    Tror de her henviser til en "kvittering" man får (eller skal få) ved ufrivillig nedgradering eller nektet ombordstigning. Og at erstatningskortnummeret nok er serienummeret på denne kvitteringen.

Magnus1001 liker dette
  5. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,773
    Bonuspoeng:
    113
    Det har du helt rett i, hadde jeg bare lest introduksjonen på søknadsprosessen så burde jeg skjønt dette selv. ;)

btm liker dette
  6. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,322
    Bonuspoeng:
    293
    SAS kjører litt kebab-norsk på den nye nettsiden.

"da kan du bruke den gamle side" :p

Screenshot_20250329_175103_Chrome.jpg

7. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,771
    Bonuspoeng:
    183
    Oppdaget at valg etter schedule change fortsatt var åpen på et par innenriks enveis bookinger jeg har rundt påske, selv om endring skjedde 6.des, så langt over 15 dager siden. Tror også jeg forsøkte å akseptere endringene når de først kom. Fikk nå endret den ene som var bonusbillett til annet tidspunkt hvor det ikke var ledig for poeng, den andre blir ikke valg borte selv om jeg prøver å bekrefte SAS sitt forslag til endring på nytt, men regner med jeg har gyldig billett da.

upload_2025-4-1_20-35-59.png

8. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,322
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan være trygg på at de ikke sletter billetten, hvis det er det som er spørsmålet, ja :)

Nytt tidspunkt gjelder, selvsagt. Her var det jo bare 30m endring også.

9. epsen123

epsen123 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    3
    Noen som sliter med å kjøre gjennom booking? Får lagt til flight og passasjerinfo, skal til betaling så står bare alt og laster. Prøvde så appen, men den er enda mer vrang og finner ikke én eneste ledig billett mellom OSL og SVG den helga...

10. 1884derby

1884derby Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    890
    Bonuspoeng:
    93
    Opplever det samme her..

epsen123 liker dette
  11. epsen123

epsen123 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    3
    Fortsatt ingenting...

12. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Kan fortelle at de sleit på telefon og i dag.

13. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Pussig greie, på vår tur til Vietnam, så finner jeg ingen plass jeg kan velge sete. Ikke på web, og i appen så står det "No seat selected" som jeg kan klikke på, men dit jeg kommer da, så kan jeg intet gjøre. Andre som erfarer dette. Gjelder både langdistanse leg med Vietnam Airlines og kortdistanse med KLM.

14. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,303
    Bonuspoeng:
    93
    Prøvd å legge inn i appen/websiden til KLM/Vietnam? Jeg måtte gjøre det. La inn uten å logge på Flying Blu. Fikk da valgt seter.

RoadKing liker dette
  15. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Funka fint for KLM, merkelig at de ikke hadde seatmap for Vietnam. ST har litt å gå på føler jeg.
    Funka fint for Vietnam Airlines og, litt omstendlig å finne hvor man kunne gjøre det.

Last edited: 08. april 2025
    DJasko liker dette
  16. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,303
    Bonuspoeng:
    93
    Jepp, enig i at ST har litt å gå på. Det som irriterer meg er at jeg må betale 1600 SEK for setereservasjon i business hos KLM, selv med Elite Plus (EBG).

Malmo liker dette
  17. Malmo

Malmo Status: EBD

Likes mottatt:
    915
    Bonuspoeng:
    93
    Hmm - sikkert på EBG er lagt inn ordentlig? Jeg fikk velge gratis hos AF og KLM på mine business bonus bookinger. Be SAS om å legge inn korrekt :)

Nordlands liker dette
  18. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,303
    Bonuspoeng:
    93
    Har både chattet med KLM (whatsapp), ringt SAS og sendt mail til gullmailen. Alle har bekreftet at riktig EB nr er lagt til. I SAS appen står det likevel at EBG ikke er lagt til, men jeg er forsikret at det er det.

Jeg får dog velge sete gratis hos AF på retur. Skjønner ikke hvor feilen kan ligge. Irriterer meg grønn over det... Reiser med familien og vil helst sitte samlet.

19. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,810
    Bonuspoeng:
    183
    Sliter også med en reise som involverer KLM.
    På SAS webside ser alt bra ut, men går jeg inn i app og velger pr flight, mangler som man ser EB status på KLM segmentet.(Svg-ams)

Forsøker jeg legge det inn får jeg en feilmelding og bonus nummer forsvinner fra alle segment, må deretter legge det inn manuelt igjen..

Screenshot_2025-04-08-14-44-23-70_8c8bdd374cd1e99028ff05e07f7fe11a.jpg

20. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg måtte ikke betale. EBD og Business. Jeg har dog ingen registrering med KLM, kanskje det gjør forskjellen.

Del denne siden