SAS IT - feil og rar respons

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av tobeornot999, 13. mai 2021.

1. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,000
    Bonuspoeng:
    93
    Tror jeg har fått 20 slike mailer i dag. Flightene det refereres til er de jeg tok i februar. SAS IT på sitt beste :)

2. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    67,848
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk sms i går om at jeg kunne sjekke inn på en flight fra LPA til ARN. Det var ikke min booking.. Ringte SAS for å si ifra, men damen i andre enden var ikke så interessert i dette, eller så skjønte hun ikke hva problemet var. Fikk henne til å søke opp PNR, og det viste seg at telefonnummeret på bookingen var helt likt mitt, bortsett fra at det var +46, altså svensk. Hvorfor jeg fikk sms, det vet jeg ikke..

Cumulus and Sonictravel like this.
  3. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    6,192
    Bonuspoeng:
    183
    Kanskje du skal med det flyet, bare at du ikke er klar over det enda.

Cumulus and Henrik like this.
  4. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    31,388
    Bonuspoeng:
    183
    Dagens feature or bug, sjekket inn online på vei til HEL, bagasje derimot, den skulle sendes OSL-ARN-HEL-ARN-OSL i følge automatikken.

Vel skal jeg hjem i morgen men dette var noe i overkant effektivt ekspedering av reisegods. Manuell behandling, telefon til befalshavende og en god del kneppring på tastaturet bak skranken gjorde heldigvis susen og bagasjen stoppet rundturen samtidig med meg :)

5. kjeks

kjeks Nytt Medlem

Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Forsøker å tinge en tur med Air France nå - jeg bestiller via SAS sine nettsider. Finner billettene, både tur og retur, men jeg mottar beskjeden: "Vi kunde inte slutföra din bokning. Vänligen kontakta kundtjänst för hjälp."

Litt frustrerende i og med at SAS nå vel ønsker at man skal booke online fremfor over telefon. Filleproblem i det store og hele, men det hadde vært fint om dette fungerte.

6. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    6,192
    Bonuspoeng:
    183
    Nå virker det som at bugen med *A-bookinger har nådd appen. Altså at det viser at flightene er kansellert, men at de nye flightene er identiske med de gamle.

Jeg regner med det ikke bare er hos meg det er slik.

upload_2025-3-13_7-40-22.png

7. holmen

Likes mottatt:
    67,848
    Bonuspoeng:
    293
    Samme her med en booking i april. Skjedde med reisen jeg er på nå også. Men det hadde ikke skjedd noen endringer..

8. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    6,192
    Bonuspoeng:
    183
    Du trykket heller ikke 'aksepter' etc.?

Det var mest til info. Vi har tidligere omtalt det som vises på nettsiden, og nå har både du og jeg på min reise i februar gjennomført reiser uten å foretatt oss noe hverken på nett eller i app.

9. holmen

Likes mottatt:
    67,848
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg trykket aksepter. Alt ok.

Rapolo liker dette
  10. Reiseglad

Reiseglad Medlem

Likes mottatt:
    185
    Bonuspoeng:
    43
    Altså, er det jeg som er fullstendig ute å kjøre, eller er det umulig å finne frem til en chat-funksjon på sas.no hvor jeg faktisk kan komme i kontakt med et menneske? Er ikke helt overbevist over vår venn Ture ennå, for å si det mildt.

11. interface87

interface87 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    539
    Bonuspoeng:
    93
    Du må skrive til Ture at du vil snakke med en agent, så blir du videresendt til et ekte menneske

12. Reiseglad

Reiseglad Medlem

Likes mottatt:
    185
    Bonuspoeng:
    43
    Da jeg skrev det, så fikk jeg et fullstendig god dag mann økseskaft-svar på engelsk i en ellers norsk samtale. :D som sagt, har ikke helt tiltro til Ture ennå. Men takk for svar!

13. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,483
    Bonuspoeng:
    183
    Je
    Jeg trykket aksepter endringen på mine to bestillinger og det gikk helt fint.

Rapolo liker dette
  14. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,483
    Bonuspoeng:
    183
    Det er engelsktalende agenter på chatten etter "stengetid" for SAS kundeservice.

Reiseglad liker dette
  15. KRS

KRS Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,477
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg klarer ikke få opp siden for å hente ned Compensation voucher, er det et kjent problem som noen har en løsning på?

Fått e-post med link som følger:
    https://click.msg.flysas.com/?qs=xxx

Denne sender meg dog bare til https://www.flysas.com/
    Testet forskjellige nettlesere, med og uten incognito/private modus, samt skrudd av
    cookieblockere o.l uten at det har hjulpet.

16. PekkaM

PekkaM Nytt Medlem

Likes mottatt:
    333
    Bonuspoeng:
    53
    Fikk samme feilmelding ved bestilling av bonusbilletter med KLM/Garuda. Måtte ringe inn for å få bestilt denne turen.

17. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    3,252
    Bonuspoeng:
    113
    Du har altså mottatt epost nylig? Vet ikke om link har en gyldighet, ser jeg også blir redirected til flysas.com om jeg prøver å åpne link fra min siste voucher mottatt 28.nov. Denne fikk jeg åpnet / lastet ned kopi av like etter jeg mottok den. Ville prøvd igjen om noen dager, og så kontaktet kundeservice om det fortsatt ikke virker.

KRS liker dette
  18. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    6,192
    Bonuspoeng:
    183
    Du må be kundeservice å sende en ny lenke.

De voucherne jeg lastet ned rundt jul lå med saldo, men som inaktive da jeg skulle bruke dem sist, så da måtte jeg få mail med ny pin.

Virker som de går i 'lås' på et vis etter en viss tid.

KRS and Nordlands like this.
  19. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    3,252
    Bonuspoeng:
    113
    Tror det kanskje bare er lenken som slutter å virke? Jeg har lastet ned pdf av mine vouchers, kode og pin fra pdf bruker å virke frem til utløpsdato på voucher.

20. Gresshopper

Gresshopper Senior Medlem

Likes mottatt:
    397
    Bonuspoeng:
    63
    Er det flere enn meg som får opp en feilmelding om at det ikke er mulig å booke for poeng?
    Jeg kan se tilgjengeligheten for poeng når jeg ikke er logget inn. Men så snart jeg logger inn for å booke noe, får jeg «Beklager, det er ikke mulig å bestille flyreiser med poeng akkurat nå. Vi jobber med å få dette løst så snart som mulig.»…

Del denne siden