Anmeldelse: Radisson Blu Airport Hotel, Oslo Gardermoen

Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.

Det hadde vært en god stund siden siste utelandsreise, faktisk helt siden september 2020. Enda lenger siden siste fritids reise som vi kom hjem fra i desember 2019.

Denne gangen så skulle turen gå til USA, Alaska. Siden en bor 4timer fra flyplassen så er ofte Radisson Blu Airport Hotel, Oslo Gardermoen hotellet en foretrekker da det ligger med gåavstand til terminalen. Status hos Radisson var forøvrig også blitt forlenget p.g.a pandemien.

Bestilling

Normalt så ville jeg bestilt med Viatrumf + via nettsiden til Radisson men her fikk en bare feilmeldinger. Prøvde deretter via appen, men hadde ikke fått med meg at den nå var egen app for Europa. Så det ble til at jeg ringte inn for å bestille, etter ca 10min fikk jeg svar. Det tok litt tid å få gjennom bestilling, de kunne også bekrefte tekniske problemer med hjemmesiden.

Bestilite standardrom for poeng + cash, 1095,- NOK + 10 000poeng. Skulle få epost med bestillingsbekreftelse, men denne kom aldri. Dukket heller aldri opp i profilen min anten i app eller på nettsiden. Sendte deretter en epost til hotellet som svarte etter kort tid å kunne bekrefte vår reservasjon.

Innsjekk

Det var litt kø ved innsjekk, men ikke noe mer enn 5-10min.
Det var en hyggelig resepsjonist ved navn Ine som ønsket oss velkommen, fikk det nok standard spørsmålet om vi hadde kommet fra utlandet.

Ble ønsket velkommen tilbake å ble også informert om at vi hadde fått oppgradering, samt informasjon om restauranten. Fikk også spørsmål om vi ønsket frokost, noe vi takket nei til da vi måtte opp klokken 05 neste dag. Tidlig fly samt et hav av papir som skulle sjekkes.

Rommet

Når vi kom på rommet kunne vi konstatere at vi hadde blitt oppgradert til junior suite med sofa, samt lite spisebord. Kjempefin oppgradering, når man kun hadde bestilt de billigste rommet.

Rommet var godt rengjort, dette er noe en har sett har fått økt fokus gjennom pandemien. Som eneste hotellkjede vertfall i Norge så liker jeg godt at det har engangs plastpose over fjernkontrollen.
Men en kan jo også se at rommene nå har noen år på seg, så det er ikke lenger de fresheste. En ser også litt slitasje noen steder.

Mat

Det er jo bare en restaurant på hotellet, som en jo har spist på en rekke ganger tidligere.
Vi var veldig sultne etter en lang dag, så vi så bare kjapt på menyen mens servitøren ventet.

Grillet entrecote med bernaise.

Det ble grillet entrecote med bernaise på meg samt et glass med husets rødvin, madammen har cøliaki så det ble bestilt cheeseburger med glutenfritt brød.

Cheeseburger med glutenfritt brød

Maten kom relativt rask, men så var vi ikke mange som satt i restauranten heller denne kvelden.
Entrecoten var mør å god, men nok mer medium stekt enn medium/rå som jeg bestilte.

Burger smakte helt på gjennomsnittet for en burger på restaurant.

Til dessert var det eneste de kunne tilby sitronkake som var dagens dessert eller is, det ble sitronkake på meg is på madammen siden kaka ikke var glutenfri. Kaka smakte overaskende friskt å godt. Undertegnede er ikke så glad i sjokoloade å de søteste tingene så denne traff godt. Isen var helt på gjennomsnittet.

Prisen på maten er jo noe over gjennomsnittet, men slik er det ofte på flyplass hoteller så Radisson Blu står ikke alene her.

Ved betaling så var det ikke mulig å sette maten på rommet, fikk ingen forklaring på hvorfor bare at det ikke var mulig i dag. Så det er sannsynligvis samme problemene med datasystemer som ved bestilling av rom.

Utsjekk

Det hadde iløpet av natta dukket opp en epost fra Radisson om utsjekk, benyttet oss av denne da vi ville ha mest mulig tid på flyplassen til dokumentsjekk for reisen til USA. Da var det bare å droppe nøkkelen på vei ut.

Tekst og Foto av Rune Hana

Oversikt

Fordeler

+ Gå avstand til terminalen
+ Bra oppgradering
+ Hyggeleg betjening

Ulemper

- Dyrere enn andre hoteller rundt OSL
- Ikke alt på menyen til restauranten var tilgjengelig

Service

Rom

Fasiliteter

Verdi

Overall Rating

Konklusjon

Hotellet forsetter nok å bli det foretrukne hotellet ved reiser der en skal tidlig avgårde, men Park Inn som også er gåavstand kommer nok til å bli valgt viss prisforskjellen blir for stor samt viss en ikke har altfor masse bagasje.
Flott at en som status medlem blir verdsatt med oppgradering, det er ikke alltid slik at en får det uopfordret.
At det var problemer med nettsiden/booking systemet er ikke tatt med i denne vurderingen.