Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.
Finnair investerer i mattilbudet som en del av satsingen på en unik nordisk opplevelse for reisende. Nå inngår flyselskapet samarbeid med nordiske toppkokker for å gi passasjerer både på business- og økonomiklasse kulinariske opplevelser i lufta.
Med lanseringen av det nye servicekonseptet kan passasjerer på business-klasse skreddersy mat- og vinopplevelsene ombord. Finnair tilbyr et bredere spekter av mat- og vinalternativer, som serveres på forespørsel til kundens foretrukne tid – akkurat som om du var på restaurant.
Robert Lönnblad, sjef i Finnair Skandinavia sier:
Maten ombord er en viktig del av undersøkelser om kundetilfredshet i flyselskapene, særlig på langdistansefly. Mat har stor innvirkning på den samlede kundeopplevelsen, og derfor er det helt naturlig for oss å satse tungt på dette området.
Ikke bare business
Finnair har siden 2013 tilbudt signaturmenyer designet av finske toppkokker til reisende på business-klasse. Nå introduserer flyselskapet samarbeid med den svenske toppkokken Tommy Myllymäki for business-klasse. Tommy Myllymäki har blitt nominert til årets kokk i Sverige, er kreativ leder for fem Stockholm-restauranter og har representert Sverige med stor suksess i den prestisjetunge Bocuse d’Or-konkurransen. Også økonomiklasse får nye menyer laget av Finlands kulinariske lag, som representerer Finland i internasjonale konkurranser. Menyene på både business- og økonomiklasse blir tilgjengelige fra 7. februar og gjelder på langdistanseflygninger fra Helsinki.
Lönnblad sier:
Vi gleder oss til å tilby et lite stykke Norden til tusenvis av kunder som flyr med oss hver dag,
Innfører finsk kaffetradisjon
Som en del av det nordiske konseptet, innfører Finnair også den klassiske finske tradisjonen «Kahvikutsut». «Kahvikutsut» er en type kaffeservering, hvor du får servert syv tradisjonelle finske søtsaker som karelske paier, kanelboller, kaffekake og tradisjonelle finske sjokolader mellom de to måltidstjenestene. Konseptet trer i kraft 7. februar 2018 på flyreiser til Seoul, Tokyo og Shanghai, med en gradvis utvidelse til de resterende langdistansedestinasjonene i løpet av våren og sommeren.
Finsk design på begge klasser
Det er ikke bare mattilbudet som fornyes i 2018. Både business- og økonomiklasse får et løft med nye tekstiler fra det ikoniske finske designhuset Marimekko. Det nordiske temaet kommer til syne gjennom nye kabintekstiler og -fasiliteter, inkludert nye enkle og stilige setetrekk og puter, tepper og porselen med print – alt fra Marimekko. De nye interiørelementene lanseres i Finnairs Airbus A350-fly i faser i løpet av 2018.
Legg igjen en kommentar