Første nyoppussede Boeing 777-maskin fra Emirates på vingene

Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.

Emirates oppgraderer interiøret i hele 191 Boeing 777- og Airbus A380-fly til en verdi av tre milliarder dollar. Nå er den aller første maskinen klar.

Oppgraderingen av interiøret i A380- og 777-flåten til Emirates skal være den største oppussingen i flybransjen, både i skala og omfang. Når prosjektet er fullført, vil flyselskapet ha installert 8 104 seter i neste generasjons Premium Economy, 1 894 oppdaterte First Class-suiter, 11 182 oppgraderte Business Class-seter og 21 814 Economy Class-seter.

Emirates Business Class. Foto: Emirates / PR

Den aller første maskinen i oppgraderingsprogrammet, en Boeing 777-maskin, er nå klar for tjeneste, og tok av for første gang fra Genève denne uka. Det tok til sammen 37 dager og 18 000 arbeidstimer å fullføre interiøroppgraderingen.

Her ser du en timelapse av hele prosessen.

 Emirates fortsetter å oppfylle vårt løfte om å levere en uovertruffen reiseopplevelse med Emirates’ nye signaturinteriør, som hever bransjestandarden når det gjelder premiumreiser. Med flere Boeing 777- og A380-fly oppgradert for å tilby våre nyeste generasjonsprodukter ombord, vil passasjerene våre få oppleve de aller beste opplevelsene i luften på begge flytyper.

Sir Tim Clark, president for Emirates Airline.

Slik blir det ombord

Den nye Premium Economy-kabinen består av 24 seter fordelt på tre rader i en 2-4-2-layout. De kremfargede skinnsetene, omrammet av trefinish gjennom hele kabinen gir forbedret komfort og mer plass til å strekke seg og slappe av, i tillegg til 6-veis justerbare nakkestøtter.

Emirates Premium Economy. Foto: Emirates / PR

Den nye Emirates 777 38 seters Business Class er oppgradert til en varm og innbydende kabin med gjennomtenkte forbedringer for økt privatliv for passasjerene. Kabinens seter og fargepalett er forbedret for å gjenspeile de lyse og luftige designelementene fra Emirates’ ikoniske A380-opplevelse. Her finner du myke kremfargede skinnseter, lysere trefinish og moderne detaljer for både funksjonalitet og luksus. Setene kan lenes tilbake til å bli en seng, og hver passasjer har en personlig minibar, bord for spising eller arbeid, ladestasjoner, med mer. Hver plass er også utstyrt med en 23 tommers skjerm – en av de største i flybransjen. På Business Class har passasjerene også tilgang til en betjent bar der de får snacks og forfriskninger under flyvningen.

På økonomiklasse oppgraderes hele 256 seter i en fargepalett av myke gråtoner og blåfarger. Nye og ergonomiske seter får nakkestøtter i skinn med fleksible sidepaneler, som også kan justeres vertikalt for optimal støtte.

De første oppgraderte 777-maskinene vil, i tillegg til Genève, betjene Tokyo og Brussel de nærmeste ukene. Etter hvert som programmet skrider frem, vil flere destinasjoner legges til.

Hos Emirates Engineering i Dubai har 175 ingeniører og teknikere vært involvert i konseptutviklingen og planleggingen av oppgraderingsprogrammet. Kvalitet og sikkerhet har stått høyest på agendaen, og mer enn 10 partnerfirmaer med hundrevis av medarbeidere har bidratt inn i selve arbeidet. I den første 777-maskinen er det benyttet:

  • 330 kvadratmeter tepper
  • 340 laminatplater
  • 8 000 kvadratfot skinn til First, Business og Premium Economy Class-seter
  • 800 meter stoff til Economy Class-seter
  • 300 liter maling

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *