Selvfølgelig gjorde de det, eller så var det omvendt. Egentlig vanskelig å huske hvordan det var etter all champagnen
Det skjer ALDRI! Hverken beruset på jobb eller raus med reseptblokken Til info: Går av jobb 0900 lørdag morgen. Da er det fritt fram
Da har man kommet seg til Fiji, men først BKK - SYD TG F Etter halve dagen I loungen, inkludert et besøk I spaet ble vi godt etter at boarding var oppgitt på billetten hentet og fulgt til gaten. Damen gikk med et raskt tempo som var godt etter hele dagen på "ræva". Jeg hadde virkelig sett frem til 747 igjen. Sist var I 1998, bakerst I flyet på akkurat sam me strekning. Nå var setene 1A og 1K booket. Det var mørkt I Bangkok så jeg jeg blir nødt til å bruke et bilde som var tatt av maskinen etter landing I Sydney Vi var totalt 8 stykker I F kabinen denne kvelden. Det var umiddelbart tilbud om bobler og man fikk vel I seg noen glass før man dro fra gate. I motsetning til forrige flight tok Ikke crewet imot matbestillinger med engang.
Maten var bra. Man er ikke I utgangspunktet så veldig sulten etter å ha vært I loungen en hel dag, men måltidet ble bra. Skylt ned med champagne og en rødvin Kaviar synes jeg faktisk mye mer om en på forrige flight. Denne gangen servert med hakket gulløk istenden for "syltet" rødløk. Gleder meg til neste gang Forretten var en artig liten sak, men noe tam I smaken for min del Biff på fly!. Smakfull og nesten med riktig farge for min del Nå begynnte jeg virkelig å bli mett, men man vil på en mate ha med seg alt. Og til slutt dessert D
Etter at jeg hadde spist opp maten var jeg veldig klar for å sove. Planen var nå å sove så lenge som mulig. Setet I 747 er noe smalere enn I A380 og jeg likte på mange måter setet I 747 best. På denne turen var det utdelt et Rimowa kit i motsetning til kit fra Porsche ut av London. Fruen synes jeg har en barnslig glede av disse "kitene" og skjønner ikke helt greia. Jeg lurer på hvorfor/hvordan hun da klarte å få med seg to stykk Rimova i håndbaggasjen sin ut fra denne flighten. Og nei.. det var ikke mitt. Og helt uten forvarsel var jeg nå eier av to pysjer,,, en i svart og denne i beige ' Skulle ønske jeg klate å sove helt til Sydney...., men det ble bare 3 og en halv time. Frokost ble bestilt når jeg var stapp mett, med resultat i Cold platter. Det vil si intet spesielt. Innflygingen til Sydned fra syd er fascinerende, med mye svinger og god utsikt. Alt helt herlig til nesehjulet kom ut med tilhørende bråk. Vi landet på rutetid, men slap ikke umiddelbart ut pga sykdom ombord som måtte ha prioritet. Fruen er av typen som lener seg litt på hva jeg planlegger. Hun engasjerer seg ikke så mye i planleggingen. Hun har fått med seg at vi skal på tur og jeg har stresset henne noe ved at vi har sett "Border control" på TV. Du vet denne serien hvor mange blir stoppet på vei inn i landet med vet du hva i baggasjen. Vi er begge typen som liker å følge regler, derfor ble hun noe urolig når jeg krysset av på "YES" på ankomst dokumentet. Jeg hadde med meg hiking sko, og når rett skulle være rett så hadde jeg vært i skogen med dette parret. Karantine offiseren så ikke på de engang og sendte oss ut til gode og varme Sydney
Jeg hadde også med meg fjellsko i formiddag, men to spørsmål, så kunne jeg gå. Jeg deklarerer de alltid, men de bryr seg normalt ikke. Pleier bare å spørre meg om de er rene.
Det var det samme spørsmålet jeg fikk. I den sammenhengen er "rene" subjektivt. Det var det samme opplegget når vi landet på Fiji, men kanskje ikke like organisert må jeg si
Skal straks fortsette reisebrevet, men før det så lurer jeg på noe. Vi har mistet F på siste legget til CDG fordi Thai byttet utstyr. Returen hjem er litt knotete, med CDG - FRA - OSL, men var verdt det pga F Finnes det noen sjanse/er det verdt å spørre om/ har de mulighet 1. Kan de (Thai) booke meg om til F på flight direkte til FRA 2. Kan de booke meg til C til FRA. Opplever det mer gunstig med 3.5 t i FRA enn en todelt løsning mellom CDG og FRA
SYDNEY- Coogee Bondi beach costal walk Når denne turen ble planlagt begynte jeg å lete etter bonusbilletter til Fiji. Fant etterhvert ut at disse kunne være vanskelige å få tak I, og at man gjerne burde posisjonere seg til AKL da det er størst sjanser ( kanskje eneste sjanse også) med Air New Zealand. Etter noe tenking gikk jeg for posisjonering til Sydney. Utfordringen var nå å finne ut hvilket flyselskap jeg skulle bruke, og hvor lang tid, eller kort tid jeg jeg syntes var behagelig å forholde seg til ved skifte av fly I Sydney. Etter noe frem og tilbake ble det til at jeg tok et stopp I Sydney på 22 timer. Flyet videre til Fiji skulle gå neste morgen 0600 så jeg ville ha et hotel så nærme flyplassen som mulig. Valget falt på Rydges Sydney Airport som er ut døra og 2 minutter til venstre Bildet ble tatt når jeg forlot hotellet ca 0400 dagen etter Gleden var stor når vi fikk sjekket inn kl 0900. Jeg hadde ønsket meg rom høyt opp for bedre utsikt til rullebane, men byttet gladelig dette bort når hun kun hadde ledig I 2 etasje. Det ble en dusj på oss begge før vi tok en tur ut Planen I dag var å holde kroppen I gang. Målet for dagen var Bondi too Coogee costal walk. Vi valgte å starte I Coogee. Vi hadde lastet ned en app som fortalte oss hvilken buss vi skulle ta for å komme til Coogee beach. Vi fant busstoppet og denne litt spesielle doningen rett utenfor hotellet og satte igang. Det er bare å "tappe" når du går på, og tilsvarende når man skal av med visa ,mc eller amex. Vi fant et sete I bussen og satte I gang Stor var overraskelse da bussen ikke gitt så langt som appen sa. Vi kom aldri til det stedet vi skulle byte buss. Nær sagt som vanlig I Sydney dukket det opp en elder herremann som spurte hvor vi skulle. Han må nesten ha vært en pensjonert bussjåfør fordi han nevnte I fleng en del busser som kunne ta oss til Coogee. (Jeg skriver som vanlig for dette har skjedd meg hver gang jeg har vært I Sydney. Du rekker ikke å stå der å lure på ting mer enn ca 15 sekunder før det dukker opp noen som spørr om du trenger hjelp--herlig! Dette var målett og kan anbefales. Det er 6 km med litt opp og ned. Har du vært i skauen engang er dette ingen ting, men er du "amerikaner" er nok dette en hiking. Vi brukte ca 2 timer og det var godt med trafikk, spesielt I mot. Ta med drikke flaske, som du forøvrik kan fylle underveis ved behov
Hvor lenge siden er det dere mistet F? Det må i så fall være argumentet, og helst skulle dere argumentert for det i First Class check-in i BKK, som er litt mer løsningsorientert en utestasjonene. Kanskje det beste er å spørre transit-chec-in i BKK, eller gå i TG F lounge og få dem til å ringe TG F check-in. Bagasjen må også lokaliseres, tagges om og flyttes manuelt, så det bør være godt med tid mellom flightene.
Herlig lesing så langt! Vi gjorde akkurat det samme på vår tur til både New Zealand og Australia. Hadde med oss et par fjellsko med tørket jord i. Gikk på fortollingsdelen og skled raskt gjennom. Ved vår ankomst var denne enda kortere enn de som ikke hadde krysset av på ja..Selv med store plakater at det filmes til "border controll"