AutoPASS betaling med kredittkort?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av stekus, 17. mars 2020.

1. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,617
    Bonuspoeng:
    183
    Kom over denne på Facebook, ikke satt meg veldig inn i dette - men kan muligens være ett alternativ ?

Screenshot from 2021-09-27 11-03-57.png

stekus, trygveat and ChrisTW like this.
  2. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,386
    Bonuspoeng:
    113
    Websiden deres sier ikke noe om at kredittkort et er betalingsmåte, men joda, jeg ser det på kunde-skjemaet jeg også. Da er det vel bare at noen her inne prøver?

3. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,386
    Bonuspoeng:
    113
    Ny oppdatering fra Brobizz:
    Jeg tester derfor nå å bytte til SAS Eurobonus MC, for å se om jeg får belastninger i norske kroner.

Vaskehanske liker dette
  4. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,386
    Bonuspoeng:
    113
    Gode nyheter, autopass blir belastet mastercard i norske kroner, så brobizz er et godt alternativ for å betale autopass med kredittkort. Eneste ulempe er at alle blir belastet seperat, ikke samlet per uke/måned.

Screenshot_20210930-215746_SAS EuroBonus World Mastercard.jpg

Overlater til noen andre å teste de andre alternativene.

5. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    845
    Bonuspoeng:
    113
    Flott, da er det i hvert fall mulig der. Tar dem curve? Blir fort litt uoversiktlig med en masse små transaksjoner. Men poeng blir det jo likevel

6. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    812
    Bonuspoeng:
    93

Henger den gamle brikka i frontruta, eller måtte du få ny?

Og gjelder rabattavtalene? (Mener å huske det er 20% rabatt eller noe slikt når man har autopass-brikke).

7. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,386
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk ny.

Det andre danske/svenske sier at de kan gjenbruke brikke du har fra før.

Autopass-rabatt ser ut til å være der ja. Skal dobbeltsjekke senere

8. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,386
    Bonuspoeng:
    113
    Sjekket belastninger nå og både elbil og autopass-rabatt er på plass (4 kr for plassering i Indre Oslo utenom rushtid).

To negative ting med BroBizz er at alle passeringer i Oslo bare står som Fjellinjen AS. Ikke noe om hvilken bom det er. Og at det belastes kredittkortet en og en passering. Kontoutskriften blir fort lang som et vondt år.. Hadde foretrukket månedlig eller ukentlig.

Har noen fått testet en av de andre alternativene med kredittkortbetaling? Jeg er veldig glad i å bidra, men kommer ikke til å ta bryderiet med å teste samtlige leverandører alene.. ;-)

Upsaker liker dette
  9. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Øresundpay belaster i enten SEK eller DKK, ser det ut til (mulig det skyldes at jeg har curve koblet til, så regner ikke med dette får så mye å si uansett).

Er også snakk om betaling for hver passering, ja. Passeringene står kun som "Bomringen i Bergen".

10. chargedup

chargedup Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg byttet til skyttelpass og la inn kredittkortet til komplettbank. Kan gi tilbakemelding når det faktisk har blitt trukket fra kortet om jeg får 1%, 2% eller ingenting senere.

11. chargedup

chargedup Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Skyttelpass gir 2% med komplettbank kredittkort, dvs full opptjening. Ser ut som det blir trukket slik fjellinjen alltid gjorde med å sende ut faktura på sånn ca 400-600 kr, evt månedlig. Hver bompassering blir altså ikke trukket som enkelttransaksjon. (I ettertid ser det ut som om de trekker fra kortet en gang i uka.)

Jeg byttet egentlig bare fra fremtind fordi de brukte over 6 uker på å svare på en e-post, men dette var jo en bonus!

Last edited: 08. nov 2021
  12. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    845
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noen som utsteder AutoPASS brikke uten "depositum" og lar oss betale med kredittkort? Helst uten å belaste kortet for hver passering.

13. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,386
    Bonuspoeng:
    113
    Kanskje @chargedup kan svare på om hen måtte betale for brikke.

Skyttelpass virker som en bra deal hvis de bare fakturerer en gang i uka. Brobizz trekker som sagt hver eneste passering.

@chargedup : får du spesifiserte trekk fra skyttelpass om hvilken bom du passerte? I Oslo så var det mangelfullt for å si det mildt.

stekus and tobeornot999 like this.
  14. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    845
    Bonuspoeng:
    113
    Har lest litt på skyttelpass nå. Ser ut som brikken koster 200 kr, uten at det seinere blir refundert. Muligens dumt å betale 200 kr for den hvis det innen få år blir GPS veiprising (håper virkelig ikke det) og brikker blir overflødige?

15. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,144
    Bonuspoeng:
    183
    Brobizz høres ut som bompenge-bransjens svar på SnusBrothers, for dem som har sett "Hvite gutter" ;)

Klinger ikke sykt seriøst det firmanavnet, særlig med dobbelt-zz. Men for all del: jeg har ingen erfaring med dem.

Cumulus and jgroneng like this.
  16. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,977
    Bonuspoeng:
    293
    Eller BillKill

tobeornot999 liker dette
  17. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,144
    Bonuspoeng:
    183
    Haha, ja, man dreper i alle fall ingen regninger med American Express :D

freddyen liker dette
  18. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    845
    Bonuspoeng:
    113
    Begynner å nærme seg bomstasjoner i Tromsø nå :confused:

Tror nok det blir skyttelpass på meg da. En bekjent bestilte seg nylig brikke derfra og fikk lagt inn kredittkort til betaling i bestillingsprosessen. Så det ser jo lovende ut.

Kom opp et eget felt om forening / firma rabattkode også i bestillingen. Hva kan man eventuelt få av fordeler der?

19. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    812
    Bonuspoeng:
    93
    Frem til nå har Skyttelpass belastet kortet uten at jeg har behøvd foreta meg noe.

De siste gangene har imidlertid fakturaen dukket opp som eFaktura i stedet, og jeg har måttet logge på Skyttelpass sin nettside for å belaste kortet.

Noen som har opplevd det samme, og funnet en måte å få automatikken til å funke igjen?

20. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,160
    Bonuspoeng:
    113
    Er det fremdeles slik at skyttelpass tar kredittkort? På hjemmesiden nevner dem ikke det, bare avtale giro e-post-/vipps-/e-Faktura:

Ettersom Flyt nå snart tar 5 kroner i måneden i brikkeleie har jeg tenkt å ordne bomregningen på en mer bærekraftig (=poenggivende) måte.

Del denne siden