Jeg hadde tilsvarende opplevelse. Fikk endrede avgifter på 700 kroner (la til en retur til en enveis). Dette ble belastet min kones kort da jeg ikke hadde mitt kort med meg der vi var akkurat da. Spurte om det kom endringsgebyr i tillegg, og fikk da et klart nei. To dager senere ser jeg at mitt kort, som opprinnelig billett var betalt med, var trukket 1500 kroner (2x750). Har klaget og fått klagen avvist fra SAS.
Var ikke klar over den nye "endringen" der - men jeg ville tatt det opp med SAS. Ikek første (eller siste) gang de ikke vet gjeldende regler.
Får plutselig varsel fra AF om et ledig sete i biz på min flygning. Rart, tenker jeg, da jeg allerede har booket 4 seter på denne, og de vanligvis ikke er så ivrig med å slippe ekstra seter. Går inn for å se på bookingen jeg la til leg på tidligere, og der er hele bookingen borte. Ringer SAS og spør hva som skjer, og det viser seg at hele reisen ble kansellert ettersom legget jeg la på bookingen er en reise jeg hadde booket for cash før bonussetet ble sluppet. Hadde derfor 2 seter på samme fly, og merkelig nok kansellerer de da den lange businessreisen med 3 legs i stedet for enkeltflygningen. Heldigvis løste alt seg uten større problemer, men greit å være obs på til senere. SAS agenten var også overrasket over at hele reisen ble fjernet, og ikke bare det ene legget.. Denne agenten kunne også jobben sin, så hun kunne fortelle meg at informasjonen kollegaen hadde gitt tidligere ang. 750kr endringsgebyr var feil. 150kr var det som gjelder. Må si både Awardfares og SAS Gullkort er gull verdt i situasjoner som dette. Uten varselet fra AF hadde jeg ikke hatt noen aning om at dette skjedde, da SAS ikke ga noen informasjon, de bare slettet reisen. Og gullkortet gjør at man kommer gjennom på telefon på bare noen sekunder.
Er det noen måte å finne ut av hva jeg vil få igjen av skatter og avgifter ved å kansellere? Har en reise til Stockholm i plus i slutten av måneden som vi plutselig må avlyse, og da kommer jo dette nye gebyret. De fleste poengene jeg brukte har gått ut på dato så de tenker jeg ikke på, men vi betalte 862kr i skatter og servicegebyr. Spørsmålet er da bare om vi får igjen nok av de til at det er verdt å betale 500kr for å kansellere? Forøvrig syns jeg dette gebyret er litt rart løst. Hadde skjønt det om det var avbestilling innen f.eks 14 dager før. Hvis jeg avbestiller i dag har de jo gode muligheter til å selge plassen igjen.
Du får igjen alt akkurat som på en Plus Pro billett, det er bare ev. endringsgebyr som ikke refunderes.
Takk. Så når jeg har betalt 860kr i skatter og gebyrer så vil det lønne seg å betale 500kr for å få de tilbake da.
Har bestilt en sas plus bonusbilett med to reisende på samme booking. Er det mulighet å kansellere reisen for bare en av de reisende?
Det er mulig å få igjen skatter og avgifter på en ubrukt billett. Send en melding med PNR til [email protected] etter at reisen skulle vært gjennomført. Så håper jeg for miljøet og andre reisendes skyld at det finnes en mulighet for å gjøre dette FØR reisen, uten å måtte betale gebyr. Vær tydelig på at poengene er gått ut på dato.
Samme skjedde meg nå, når jeg henviste til nettsiden gjentok agent bare det som står i "vilkårene" et annet sted på siden. Fikk du svar på klage?
Ok, jeg prøvde å ringe inn på nytt nå, også fordi jeg ikke har fått epost med endring enda, men samme svar. Jeg får kanskje prøve chat eller diamant epost etter beløpet er trukket da.
Endret en reise i dag, innenriks og det var kun endring i avgang og istedenfor OSL-BGO-SVG fikk jeg tak i OSL-SVG på bedre tidspunkt. Ingen krav om endringsgebyr.
Er det full refundering, inkludert servicegebyr, hvis man avbestiller SA billett innen 24 timer også?
Endet en reise med å fremskynde en dag, var beredt på 3x250. Fått nye billetter. Ikke et spor av gebyr. Kommer dette senere?