Avbestilling og endringsgebyr SAS bonusreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av espenlampe, 25. jan 2023.

1. Norwegian_Traveller

Norwegian_Traveller Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,257
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg endret en reise for hele familien innenriks for noen uker siden - på nett. Ingen gebyr da heller. Samme tur, bare bedre tider og ikke mellomlanding hjem.

The_Dude liker dette
  2. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    2,367
    Bonuspoeng:
    113
    Samme her, men Europa. Stod -250 i cash (fra 2 til 1 leg, Plus til Go).

Last edited: 06. febr 2024
  3. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Avbestilte en SAS bonusreise til BKK. Forrige gang jeg gjorde dette kom det opp et varsel om at jeg måtte betale 750 kr pr billett, og betalingen måtte gjennomføres før billettene ble avbestilt. Så fikk jeg tilbake alle skatter og avgifter.

Denne gangen kom det ikke opp noen slik informasjon, og jeg måtte heller ikke betale noe. Det sto bare at skatter og avgifter ville bli refundert. Jeg fikk poengene umiddelbart, men har ikke fått skatter og avgifter i retur. Kan det være fordi skatter og avgifter er lavere enn avbestillingsgebyret?

4. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    2,367
    Bonuspoeng:
    113
    tenker "SAS IT"

5. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    3,013
    Bonuspoeng:
    93
    Utenom ved avbestilling innen 24 timer etter bestilling så tar det vel alltid minst 2-3 dager før skatter og avgifter blir refundert. Jeg avbestilte en reise sist tirsdag og fikk skattene tilbake på fredag. Den var for øvrig uten gebyr pga. en foregående endring på en flygning.

6. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Avbestilte på torsdag :) Var bare rart at det var annerledes enn tidligere da man har måtte betale avbestillingsgebyret separat.

7. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    3,013
    Bonuspoeng:
    93
    Kan godt hende du får refusjon i dag eller i morgen da. Har lest flere andre som har sluppet gebyret tidligere, tenker også det er noe SAS IT greier som gjør at det noen ganger ikke kommer opp.

8. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Blir ikke lei meg om jeg slipper gebyret :)

9. Emma

Emma Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    550
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har også opplevd å avbestille en reise uten at avbestillingsgebyret ble trukket :)

10. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, jeg fikk faktisk alt tilbake denne gangen :) Minner om the good old days ;) Kan ikke akkurat si at tilgjengeligheten ble noe bedre med innføring av avbestillingsgebyr

Emma and Maggie like this.
  11. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    65,367
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, det ble ikke det resultatet vi hadde ønsket oss, akkurat. Men SAS tjener sikkert mer penger da. :rolleyes:

12. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Ja det skulle man tro ;)

13. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,673
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som har fersk erfaring med dette?
    Forsøker endre OSL-CPH på OSL-CPH-HND - snakket med 3 agenter som alle sier det er 750kr.

Forsøkt endre på nett selv, men siden gir "internal error" før noe som helst alternativer kommer opp.

750kr for fly en time senere er i overkant , da får jeg heller håpe SAS får diamantfordelen med å endre til tidligere fly selv inn i appen før avreise.

14. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    3,013
    Bonuspoeng:
    93
    Prisen for endring stemmer vel? Derimot om du hadde hatt bare CPH-HND og skulle legge til OSL-CPH står det en plass på siden at det skal koste bare 150kr, men alle agenter sier 750kr. Jeg har tenkt å spørre diamantmail om refusjon på et par billetter jeg har betalt 750kr for å legge til flyvning, du kan kanskje også forsøke å spørre via den om de kan endre på forhånd jf. diamantfordel dersom funksjonalitet i app ikke er kommet enda når det nærmer seg avreise.

Lars J liker dette
  15. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,673
    Bonuspoeng:
    183
    Godt mulig jeg har misforstått, mener sett poster hvor folk har fått endret for 150-250kr eller gratis, men det har kanskje som du sier skjedd når tilslutnings flyet er blitt lagt til, og ikke endret

16. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    3,013
    Bonuspoeng:
    93
    Det er 150kr for endring av Star Alliance bonus-billetter og 250kr for endring av SAS bonusbilletter i Europa, men 750kr for endring av SAS bonusbilletter når destinasjon er utenfor Europa.

Lars J liker dette
  17. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som har funnet ut om dette faktisk står et sted?

18. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,758
    Bonuspoeng:
    183
    milehigh, Maggie and Jeanette like this.
  19. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
  20. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,758
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, tydeligvis noe som er bestemt uten å informere verken agenter på kundeservice eller de som oppdaterer resten av nettsidene.

Jeanette liker dette

Del denne siden