Avbestilling og endringsgebyr SAS bonusreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av espenlampe, 25. jan 2023.

  1. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
  2. pepperminte

    pepperminte Medlem

    Innlegg:
    177
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Prøv å bestille bonusbillett idag og lagt merke på at "Kan refunderes mot et gebyr" var allerede på plass. Ringt kundeservice og spurte om det var en feil, siden eposten fra SAS var "Dette gjelder kun for nye bestillinger gjort fra og med 1. februar 2023.", men fikk beskjed at sånn var det og den gjelder allerede nå.
     
    markus and Nordlands like this.
  3. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    1,827
    Bonuspoeng:
    93
    Så lenge det er synlig ved bestilling kan man kanskje ikke ta de på det, men det er jo ikke spesielt ryddig av de. Ser de har ikke overraskende fortsatt 60% poengpris på enveis..
     
    Kjetil L and tobeornot999 like this.
  4. pepperminte

    pepperminte Medlem

    Innlegg:
    177
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Åh ja, ser det også. De kunne ikke vente noe timer med gebyret, men å fikse dette hadde de ikke tid til
     
    Kjetil L liker dette
  5. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,960
    Likes mottatt:
    5,767
    Bonuspoeng:
    183
    Fare rules for bonusreiser er foreløpig uendret, så *kan* tenkes de kun har klargjort informasjonen i bestillingsflyten? Oppdateringen på https://www.sas.no/eurobonus/ er tydelig på at gebyret kun gjelder nye bestillinger fra i morgen, så noe annet vil være ganske ugreit.
     
  6. pepperminte

    pepperminte Medlem

    Innlegg:
    177
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Tenkt det samme, så ringt kundeservice for å dobbelsjekke, en engelsk tallende fyr sa han skulle sjekke med backoffice, og de sa at gebyret gjelder for reiser bestilte idag også. Da tenker jeg det er ikke noe vits å bestille idag, bare for å slippe gebyret (bor langt unna studiestedet og skulle bestille reiser for både eksamener og samlinger, typ 6 t/r).
     
  7. Fleksnes

    Fleksnes Aktivt Medlem

    Innlegg:
    396
    Likes mottatt:
    709
    Bonuspoeng:
    93
    Fortsatt 60% pris på enveis ser jeg.
     
  8. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Og heller ikke lagt ut bonusbilletter til sommeren som vi håpet på :confused:

    Edit: Er lagt ut noe i juni og august til LAX, men i kjent SAS-stil er det bare lagt ut billetter til ikke fra. Jeg var, og er fortsatt for et gebyr, men nå ser man hvordan det slår ut at det er null fleksibilitet og høye gebyrer. Skulle gjerne reist til CPH dagen før for å slippe en grytidlig start, men det koster jo da 750 pp i endring. Skal jeg legge på retur når den dukker opp, blir det nye 750,- om man ikke velger to enveis. Dersom det ikke dukker opp retur, blir jo ikke turen noen av, og da må jeg kansellere =1500 i dass.

    Til info er enveis-prisen justert nå.
     
    Last edited: 01. febr 2023
  9. nesjon

    nesjon Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    32
    Bonuspoeng:
    13
    Har SAS pleid å legge ut bonusbilletter for sommermånedene samlet tidligere år slik at vi faktisk kan forvente det eller er det mest ønsketenkning?
     
  10. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
  11. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
  12. nesjon

    nesjon Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    32
    Bonuspoeng:
    13
    Awardhacks virker ikke å være oppdatert, fortsatt en del tilgjengelig i biz i juni og august både til LAX og andre destinasjoner.
     
  13. cntnry

    cntnry Nytt Medlem

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    8
    Noen som vet om man kan kansellere bonusbilletter med SAS innen 24 timer uten å betale det nye avbestillingsgebyret? (Slik som for billetter kjøpt med penger)
     
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,572
    Bonuspoeng:
    293
    Det sto at det skulle være mulig ja. (Kan hende jeg leste det i rapporteringen fra møtet på Munch i forrige uke)
     
    cntnry liker dette
  15. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg vet ikke helt sikkert, men det forventer jeg at går mtp på de har 24 timers åpent kjøp på alle billetter.
     
    cntnry liker dette
  16. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Står i de nye vilkårene at det er 24 timers åpent kjøp.
     
    Upsaker liker dette
  17. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Tar SAS fortsatt telefongebyr på 375 (?)? Jeg finner ikke informasjon om dette på nett!
     
  18. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    536
    Likes mottatt:
    1,504
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, men ikke hvis du er EBD, om nettsidene er nede, eller det ikke er mulig å booke online (Open jaw, First, Mixed class, lovlig rute som ikke dukker opp i søk etc)
     
  19. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke EBD, men skulle gjerne kommet oss til CPH dagen før avreise til LAX så vi slipper å stå opp i otta. Dette lar seg jo ikke fikse online. Heller ikke hvis vi ønsker avreise fra TRF med WF.
     
  20. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    536
    Likes mottatt:
    1,504
    Bonuspoeng:
    93
    Stemmer, sas.no viser ikke connections over 8 (eller 10 timer?). Så da skal du få booket gratis per telefon. Du kan forøvrig ha 1 stopover over 24t per retning på en ren SAS-bonusreise til USA/Asia.
     
    Xflipper liker dette

Del denne siden