Biligste måte å få til SAS Gull/diamant på? Stemmer 3342 kr for gull?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av ValdresBjarne, 24. mars 2021.

1. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    Eit stopp held for meg.

2. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,931
    Bonuspoeng:
    183
    Har forsøkt å lese meg gjennom tråden. Det er mulig jeg har oversett noe, men lurer på hvordan 4 x kampanjen forholder seg til legs uten flybytte?

Fra TRD til TOS er en god del av SAS' avganger som markert som en gjennomgående strek meden liten tverrstrek (markerer stopp uten flybytte i BOO) .
    Regnes TRD-TOS via BOO uten flybytte som ett eller to legs?

3. staledude

staledude EBG, GHA Black, HH D, NCC G, AvisPC ...

Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Får nok bare ett leg på den, desverre... I hvertfall alle gangene jeg har flydd den.

ArthurDent liker dette
  4. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,534
    Bonuspoeng:
    113
    Så lenge du ikke har booket slik at du fysisk må av flyet, så teller det som kun ett. Samme gjelder for så vidt TRD(-BGO-)SVG. Så lenge du ikke forlater flyet og må ha ny boarding, så teller det som ett.
    For å få disse til å telle som 2 leg hver vei tror jeg eneste måten er å legge det som 2 bookinger (med dertil ekstra skatter...). Det kan selvsagt feile, men siden det er samme flyet som går videre så skal du ha mer enn maks uflaks for at det ikke går. (Forutsetter selvsagt ingen bagasje...)

ArthurDent liker dette
  5. Eriksan

Eriksan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    338
    Bonuspoeng:
    63
    Her må terminologien brukes riktig. I Eurobonus får man kreditert segmenter, ikke legs. TRD-BOO-TOS på gjennomgående flightnummer er to legs, men kun ett segment (TRD-TOS) ;)

6. samtom

samtom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    903
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg tok en tur TRD-BOO-TRD i helgen og har bare fått den vanlige poengsummen med grunnpoeng. Er det noen som vet hvor lenge etterpå kampanjepoengene kommer?

7. GlennDi

GlennDi Medlem

Likes mottatt:
    291
    Bonuspoeng:
    63
    For min del kom kampanjepoengene samtidig som selve reisen.

Dog vises ikke de ekstra poengene på aktivitetslisten, men under oversikt over hvor mange flygninger/poeng man har totalt.

FlyerOslo and tobeornot999 like this.
  8. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,134
    Bonuspoeng:
    183
    Samme erfaring som @GlennDi her også: registreres på kontoen din samtidig som selve grunnpoengene.

Umulig å se at du har fått 4x på kontooversikten, bortsett fra at du hopper sykt raskst oppover skalaen mot gull og diamant da.... :)

FlyerOslo and Maggie like this.
  9. samtom

samtom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    903
    Bonuspoeng:
    93
    Aha, ja, det kan godt stemme, ser at antall flygninger stemmer i hvert fall, poengene tror jeg ikke jeg orker å regne på, men satser på at det er rett. Takk :)

10. magnusant

magnusant LTG

Likes mottatt:
    1,006
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis man booker en osl-trd/bgo/svg , kan man gå ut i fra at flighten andre veien 30 minutter senere er samme maskin?
    Altså så man trygt kan booke det som to enkeltbilletter, og slippe å tilbringe unødvendig tid der?

11. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,220
    Bonuspoeng:
    183
    Normalt sett er det riktig. Men dersom din flight til trd/bgo/svg er veldig forsinket, så kan de finne på å bruke en annen masking til returflighten, for å unngå for mye forsinkelser for de som står og venter

12. Modegard

Modegard Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,380
    Bonuspoeng:
    93
    Booket Osl-Svg-Bgo // Bgo-Trd-Svg-Osl i dag med Sas Plus Smart til 3900,- en Søndag i Juni. Generer da15k Eb. Er dette en Ok pris vs, poeng eller finnes det andre godbiter der ut? Dette er en gjennomgående booking som jeg gjorde via BH.

Lnbre liker dette
  13. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,385
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg booket en reise OSLBOOTOS for 1131 i går på sas.no for reise tidlig juni (7500 EB med EBG) men ikke sett om det finnes retur tilsvarende...

14. Modegard

Modegard Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,380
    Bonuspoeng:
    93
    Joda, det finnes ledige tilsvarende ruter, men da ikke retur samme dag. Tanken min var mer ideelle tur/retur ruter som kan gjennomføres på en helgedag.

15. magnusant

magnusant LTG

Likes mottatt:
    1,006
    Bonuspoeng:
    93
    Tenker altså jeg bare må ta sjansen... :)
    Ser vanskelig ut å få til de 4 jeg trenger i pluss uten å ty til dette trikset.

16. Fattigstudent

Fattigstudent Nytt Medlem

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Tenkte å benytte meg av muligheten til å enkelt kvalifisere til gull, men ser også på muligheten for diamant. Vet dog ikke om det blir verdt det for min del, da jeg er litt usikker på hyppigheten av flygninger fra neste år av. Spørsmålet hviler på om man som diamant-kunde får det noen omtaler som en "soft landing" når neste kvalifikasjonsperiode går ut?
    F.eks: jeg kvalifisere meg for SAS diamant nå, og har dette ut kvalifikasjonsperioden + en periode til. Om jeg da i neste kvalifikasjonsperiode bare kvalifiserer til SAS sølv, vil jeg bare få SAS sølv, eller vil kun bli nedgradert til gull, siden jeg var diamant?

Takker for svar!

17. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,721
    Bonuspoeng:
    293
    Du vil få softlanding som gull ett år etter du ikke rekvalifiserer til hverken diamant eller gull ja. Dette året vil derimot ikke telle mot life time gold om du er opptatt av det...

tobeornot999 liker dette
  18. Fattigstudent

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Okei, supert! Takk for svar.
    Da går jeg nok for diamant denne gangen.

19. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Fattige studenter er ikke hva de engang var.

(husk at profilbilde er gratis)

Are, tobeornot999, milehigh and 9 others like this.
  20. Fattigstudent

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Hehe, tar en skål for det (og nytt profilbilde)!

Kristian, Edvard, Finnks and 3 others like this.

Del denne siden