Boston har egentlig ikke så mye man må se! Personlig klarer jeg alltid å finne klassisk musikk rundt om kring i verden, så slik løser jeg det problemet. Dersom du er sulten når du kommer frem (sic!), kan du jo prøve Cheesecake Factory. Og en noe spesiell turistfelletur er Duck-tours, de kjører nærmest hele tiden. Lykke til!
Vi var bare 3 stk i kabinen, så det var god plass Etter middagen fikk jeg red opp sengen i nabosetet Det ble med en 20 min cowboystrekk, alt for spent i kroppen til å sove noe særlig, Da fikk jeg heller servert en av redbullene de hadde lagt på kjøl for meg Siden jeg hadde problemer med å koble meg på nett, fikk jeg hjelp av en tålmodig kar. Han fikk det til etter 20 min Fikk Efie til å ta et bilde av utsikten i cockpiten. Etterpå kommer plutselig Kapteinen bort til meg og vil prate litt om fly. Nå nærmet vi oss Boston, så var på tide med kveldsmat Like før landing ble det en ny oppkvikker på meg Første landings forsøk ble avbrutt, så det ble en ekstra runde Vi måtte vente på at business ble tømt først før vi kunne forlate flyet. Ble overrasket at det stod en dame med skilt der Hun eskorterte oss foran køen i immigrasjonen og vips sto jeg på fortauet og bestilte meg en uber. Meget fornøyd med servicen LH leverer i F, bare så synd at det ikke er lett å få seg en bonusbillett der. Fikk sjekket inn på hotellrommet Var rimelig sliten etter en lang dag, så la meg til å sove kl 20:30
Takk for fin rapport! Godt å se at det fortsatt er mulig med LH F, selvom ikke lett og krever åpenbart både stor tålmodighet og fleksibilitet.
Glemte å ta bilde av amenity kitet på flyet. +tannbørste og tannkrem. Jeg bor på Harborside Inn hotell som ligger like ved akvariet. Greit hotell som gjør nytten sin. La meg jo ganske tidlig så da våknet jeg dertil tidlig. Våknet kl 04:30 og da var det fortsatt mørkt ute. Det lysnet opp etterhvert og da kunne jeg sjekke utsikten fra rommet, kunne jo vært verre. Kunne jo bare vært murstein. Slappet av frem til jeg ruslet ut litt over kl 7. Gikk bort til Christopher Columbus Waterfront Park, kan så vidt skimte mitt hotell i forkant av den høye bygningen. Tuslet så videre langs vannet sørover. Her var beboeren antakelig ute på en morgen svømmetur Måtte ta en snartur bortom hotellet for å legge fra meg jakken og hente solbriller. Lurer på om det store flagget er hengt opp i anledning Veterans Day Dette er Old Northern Avenue Bridge som gikk over Fort Point kanalen var en sving bro fra 1908 Broen ble stengt for biltmaffik i 1997 og for fotgjengere i 2014. Fortsatte langs vannet og gikk gjennom Fan Pier Park Passerte Trillium Brewery, men det var altfor tidlig for den slags drikke. Det åpnet heller ikke før om 3-4 timer. Det er en liten bakdel når man er ute så tidlig, at ingenting er åpent. Fortsatte langs kanalen, her er Boston Tea Party Ships & Museum. Synes byen er fin og ryddig, ikke sett så mange uteliggere eller narkomaner frem til jeg gikk opp Essex St. Der var det mange som var på en dårlig trip. Kom til Boston Common Park Dette er den eldste byparken i USA, spaserte gjennom parken og havnet i Beacon St. Nå satte jeg kurs mot hotellet igjen og gikk forbi det gamle rådhuset Det er en fin bygning i kontrast med det nye rådhuset Den er rett og slett skikkelig stygg. Begynte å nærme meg hotellet nå Tilbake på hotellet ble det en liten pause, før jeg la ut på en ny fottur Stopp nr 1 var huset til Paul Revere Huset ble bygget ca. 1680, var kolonihjemmet til den amerikanske patrioten og grunnleggeren Paul Revere under den amerikanske revolusjonen. Litt lengre opp i gaten er det en statue av han. Dette ligger i bydelen North End som er Bostons Little Italy og består av en labyrint med smale gater og noen av byens eldste bygninger. Her er det også et stort utvalg av restauranter. Nå var kl 11 og man kunne høre mange kanonskudd fra et eller annet sted, sikkert i forbindelse med Veterans Day. Så på tide å vende snuten mot hotellet igjen, passerte noen hyggelige, dette er Union St Gikk innom Quincy Market som ligger i Faneuil Hall Her er det en flere hundre meter lang handle gate Med en haug av forskjellige tilbydere av mat. Dette er ca den ruten jeg har vandret i dag Har fått klokket inn nesten 21000 skritt i følge telefonen.
Tok en liten ny tur bort til Quincy Market igjen, siden det kun er rundt 400-500m å gå fra hotellet. Det var litt færre folk her nå, så fikk tatt noen bilder av utvalget. Sliter med å holde meg våken nå, klokken er 19:30 her. Hjemme er den 01:30, men må holde ut litt til. Hvis ikke kan det bli dårlig utnyttelse av hjemreisen i morgen.
For å holde meg våken en stund til måtte jeg finne på noe. Hotellbaren var stengt. Mulig de rigget i stand til et swingers treff. Gikk over gaten til en irsk bar Her var det live musikk Her traff jeg på Mark (59) Han var en trivelig lokal kar fra Boston, som hadde en alene kveld på byen for kona, barn og barnebarn hadde dratt til Disney land i Florida. Det kø helvete hadde ikke han lyst til å være med på. Pussig at jeg skulle møte på en fyr som også liker å fly, han hadde 1M poeng hos American Airlines som tilhører Oneworld. Så det ble en trivelig aften.
Ny dag og nye muligheter, og hjemreise dag. Våknet rett før vekkerklokken skulle plinge, kjapp dusj og ut av rommet kl 06:27 Fra hotellet er det få skritt å gå til nedgangen til subway Var ikke akkurat dette jeg hadde forventet å se i customer service desk på t-banen Kl 06:41 ankom jeg Her måtte vi bytte til buss Gikk til innsjekk hos Siden online check inn ikke fungerte Har avgang innlands fra TB, og her er det bare denne loungen Ikke det største utvalget Fikk nå klasket i hop en frokost Fin utsikt til rullebanen Litt i tidligste laget for bobler Men trengte litt bedøvende før jeg skal ut å fly med en flytype det har hvert mye snakk om de siste årene. 737 Max 8 står på programmet først.
Da blir det første tur med United for min del Samt MAX 8 Det var ikke noe ledig i business fra BOS til Europa på kort varsel, men en svingom via NYC skal jeg takle. Jeg var litt seint ute til boarding, måtte boarde med de på eco billett. Fant sete 3F United liker å legge på litt, business kaller de dette På plass i setet fikk jeg valget mellom vann eller juice. Ble litt C vitaminer på meg Fin plass til beina Fjernkontroll til IFE IFE virket ikke. Bye bye Boston Det er 4 rader med 2+2 foran og i eco er det 3+3 Siden denne flyvningen er såpass kort er det ikke noe servering.
Måtte flytte meg fra EWR til JFK, Så da passet det fint med en pitstop for et glass bobler i plastikk kopp
Det var bra vær i NYC Såpass at jeg kunne gå med korte ermer. Etter glasset ved Madison Square park gikk jeg til Penn station. Mulig disse hadde en donut pause Tok LIRR til Jamaica og Airtrain videre, pga noen arbeider måtte vi gå av på T8 for å ta buss til T1. Brukte nøyaktig 1 time fra Penn til T1 Siden jeg ikke fikk BP online, måtte jeg vente litt før skranken til Brussels åpnet kl 14:25. Hadde opprinnelig sete 1K men så på EF at 5A var ledig og skrankemannen flyttet meg ditt. Tenkte å starte lounge oppholdet med en dusj. Fikk beskjed om at det var opptatt, så jeg måtte skrive meg på listen. Fulgte med om noen kom ut fra rommet, etter 35 min venting var det slutt på tålmodigheten å jeg gikk for å kjenne på døren. Den var jo åpen og rommet var ryddet og klart for neste bruker. Altså mye unødvendig venting der. Dette er menyen i Senator i dag Utvalget av drikke på flasker Pen samling av fly Noen flere flasker Er jo lørdag så en drink og snacks er innafor Boarding ble annonsert 30 min forsinket over høytaleren i loungen, så da var det bare å bli sittende. Eller gå å hente et nytt glass Kom oss ombord og jeg fant min plass på 5A Skal klare meg fint her i natt. Jeg kjøpte meg denne for datatrafikk Som Talkmore bruker, og det holdt akkurat. See you on the other side
Takk for fin rapport, rykker godt i booking-fingeren nå! Et par gamle CT som svir i lomma, og snart 3 år siden forrige F-tur. Må vel se om det er mulig å få til noe tilsvarende spontan moro
Litt Duval og nøtter er ikke det verste man kan få servert før avgang Setter pris på dette Tronesetet Fjernkontroll til IFE Og litt andre knapper under armlene. Vann, hodetelefoner og strøm Skal jeg klage på noe, så må det være at det kun er et lys i taket. Det er faktisk så mye lagringsplass på dette setet til at jeg kan flytte alt innhold i ryggsekken min til disse lagringsplassene. Vel vel, så gal er jeg ikke. Men det er nære på at jeg vil teste. Litt skuffet når det varsles om en flytid rett i underkant av 7 timer. Alt for kort tid til å nyte både mat og god søvn. Fikk åpnet amenity kitet når vi kom opp i luften. Smart gjort av Brussels, som har lagt med en lapp over hva den inneholder. Da slipper man å dandere for bildetakning. Den lappen så jo selvfølgelig ikke jeg før jeg hadde dandert ferdig Dagens meny dukket opp
Får først servert en Chateaubriand med grønnsaker Til hovedrett ble det fisk Spurte så om jeg kunne få smake på kyllingen Fikk også servert den andre forretten Før jeg gikk løs på osten Og avsluttet med desserten God og mett var det bare å rigge i stand til soving Veldig varmt i kabinen, så det var deilig med en liten bris. Fikk aldri noe spørsmål om jeg skulle ha frokost eller ikke, Så jeg skrev en beskjed til flyvertinnen Den funket, for 3 timer etterpå ble jeg vekket og fikk servert frokost. Solen på vei opp rett før landing På BRU ble det en tur til loftet, hvor jeg fant meg et hvilerom BRU-OSL ble med SAS Fisk på menyen i dag Snipp snapp snute så er dette reisebrevet ferdig. Takk for følge.
Tusen takk for reisebrevet! Ikke så ofte jeg ser menyer som inneholder en Nederlandsk forklaring, men det henger vel sammen med at det er veldig få selskap som bruker språket... LH F har stått på ønskelisten lenge, men Brussel Airlines C virker å være bra også som en C service, og kanskje lettere å finne?