Bonus challenge

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av geddi, 21. des 2015.

1. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,161
    Bonuspoeng:
    113
    Skal ha min første mr, og har som flere retur samme dagen. Har 1t5min på GOT før returen. Må jeg ut av flyplassen og igjennom innsjekk?
    Tar SAS ansvar ved forsinkelse in til GOT eller er jeg selv ansvarlig?
    Sikkert flere som kunne tenke seg å få svar på det :rolleyes:

Shyneno liker dette
  2. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,534
    Bonuspoeng:
    113
    @Xflipper De gangene jeg har reist til GOT, har vi kommet rett ut i avgangshall. Både ved buss og ved gate.

Slik jeg har forstått det så har SAS ansvar om reisen er på samme PNR, ved forsinkelser.

3. KatManDu

KatManDu Senior Medlem

Likes mottatt:
    746
    Bonuspoeng:
    93
    Hei Petter!
    Jeg flyr to fredager etter kl 14: KRS-OSL-TRD-OSL-KRS og KRS-OSL-BGO-OSL-KRS. Og en søndag: KRS-OSL-ARN-GOT-CPH-OSL-KRS. Alt i Go.

(Ja, jeg samler på bindestreker ... :) )

Edit: 3 pnr

Petter B-C liker dette
  4. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,161
    Bonuspoeng:
    113
    Sjekker jeg inn o SAS appen kan jeg vel bare gå rett til gate? :D

5. KatManDu

KatManDu Senior Medlem

Likes mottatt:
    746
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg pleier å skrive ut boardingkort(ene), så har jeg dokumentasjon hvis noe mangler i eurobonusen senere. Men bruker gjerne mobilen i gaten. Svaret på spørsmålet ditt er forresten 'ja' :)

6. cothom

cothom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    561
    Bonuspoeng:
    93
    Det gjør det! Hvis du søker på OSL - MMX (Malmø), vil blant annet følgende reiserute dukke opp: OSL- CPH - ARN - MMX og likeledes MMX - ARN - CPH - OSL på returen.

Cirka 2250 t/r er laveste pris jeg har sett i Go, gir 1500 EB-poeng før evt. statusbonus.
    Cirka 3300 t/r er lavete pris jeg har sett i Plus, gir 4500 EB-poeng før evt. statusbonus.

Jørgen liker dette
  7. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,534
    Bonuspoeng:
    113
    Du har vel allerede fått svar, men svarer likevel.

Skal gå greit det. I verste fall kan nok Transfer Desk hjelpe med BP.

8. Franco63

Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

Likes mottatt:
    163
    Bonuspoeng:
    43
    Har booket tur til Visby i pluss 3000kr men ser at jeg bare har 25min i Visby før flyet går tilbake. Noen som vet om det vil bli et problem ?
    Dette er en tur på 6 Legs altså 3 t/r som gir meg 30000+ 4500 poeng i pluss som jeg må si er en bra deal:):D

Attached Files:

• image.png
      image.png
      File size:
      408.8 KB
      Visninger:
      33
  9. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,296
    Bonuspoeng:
    183
    Tviler på at 25 min på Visby vil by på problemer......

10. Franco63

Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

Likes mottatt:
    163
    Bonuspoeng:
    43
    Takk, er vel samme fly tilbake så kan vel bare snu i døra:)

11. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,161
    Bonuspoeng:
    113
    Ser det er melt en del snø søndag på krs, selvfølgelig den dagen jeg skal på mr. Heldigvis er det ikke melt mye snø de andre flyplassene. Hvor mye snø må det normalt til før det blir forsinkelse? Noen med erfaring? :)

12. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Hvor mye tid har du til neste fly?
    Vi ble stående i nær 1 time ventende på mer deicing væske en gang. Da rakk vi ikke flyet videre og var ombooket allerede ved ankomst Oslo.
    De holdt igjen flyet vårt men måtte slippe det når vi landet på utenriks og fikk buss til terminalen.
    Men selv om du blir ombooket pga været skal du kunne få dette ordnet tror jeg.
    På min første challenge hadde jeg osl-cph-krs og ble booket om direkte med Widerøe når det var "faglig møte" i Danmark.
    Da manglet jeg 1 segment siden Widerøe ikke kvalifiserte, men heldigvis fikset kundeservice dette.

13. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,161
    Bonuspoeng:
    113
    Flyet fra Oslo er 1t35 min etter ankomst fra krs. Satser på at det går. Men er jo melt komplett snø kaos på i Kristiansand på søndag.... Satser på at kundeservice kan ordne opp om det blir omboking og antall legs ikke går i boks ;)

14. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,726
    Bonuspoeng:
    113
    Da ser det ut til at denne challenge'n går i boks for min del. Skulle uansett en tur på messe i Stockholm i februar, og fikk da lagt inn en liten omvei på turen hjem.. ;)
    Routingen ble følgende: OSL-ARN-CPH-GDN-CPH-ARN-OSL (alt i Plus) Kostet ca 3500 inkl. bookinggebyr, men jobben betaler uansett ca halvparten, så da er det god uttelling!
    Etter mine beregninger skulle dette gi 6000 poeng + gullbonus, og da 30 k ekstrapoeng for 3 t/r.
    Ble en liten overnatting på Hampton i Gdansk, men til 4000 poeng + et par norske hundrelapper, så er det helt greit når resultatet blir 37500 poeng til sammen! :)

Faktisk første gang jeg aktivt brukte ita matrix for å finne passende routing, før jeg ringte SAS og booket alt i ønsket bookingklasse. Føltes faktisk ganske fint! :) :cool:

15. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,726
    Bonuspoeng:
    113
    Forresten; finnes det noe OTA som lar deg booke slike turer selv? Prøvde et par, men fikk ikke opp alle de ønskede segmentene. SAS skal jo ha 300 kr for en slik booking på telefon, og det føles unødvendig når jeg VET hva jeg skal ha..

16. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Hadde ikke hatt et snev av bekymring med så god tid. Men jeg bekymrer meg ikke nevneverdig over slikt normalt heller.. ;)

Xflipper liker dette
  17. Sykkelthor

Sykkelthor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    861
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg klarte etter litt håndbak med nettsiden å få Berg Hansen til å spytte ut ca samme tur online, men det hjalp definitivt at jeg visste hva jeg skulle lete etter.. Dette var riktig nok gjennom jobb-portalen, men de har vel kanskje en løsning for vanlige folk også?

Kjakan and Baldrick like this.
  18. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,726
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for tipset! Det skal jeg teste ut! :)

19. kristtorp

kristtorp Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    196
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har også brukt Berg-Hansen sin bookingtjeneste for å finne en passende MR. Bruker man multicity funksjonen, så får man valgt flyreiser, men får ikke gått videre til valg av bookingklasse osv.
    Snakket med kundeservice og de kunne bekrefte at multicity funksjonen ikke var helt optimal å bruke, så jeg skulle sende de en mail.

Last edited: 08. jan 2016
  20. Hawkwind

Hawkwind EBD

Likes mottatt:
    71
    Bonuspoeng:
    28
    Berg-hansen siden bruker jeg også når jeg ønsker en lengre stopover på transfer mellom A-B. Eks booker jeg morgenfly fra AES til OSL og ettermiddagsfly OSL til TRD da får jeg ofte opp en gjennomgående pris selv med 8 timers stopover.

Del denne siden