Bonus challenge

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av geddi, 21. des 2015.

1. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,161
    Bonuspoeng:
    113
    De teller legs ;)

rkvalvaa liker dette
  2. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,296
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fikk beskjed om at jeg IKKE hadde reist med dem ennå....og mailen var oppdatert 3/2. Poengstatus på mailen er oppdatert, og jeg hadde en MR til Gdansk 29-30/1 som alle er registret i appen på dette tidspunkt....

Ja ja.........SAS IT :rolleyes::rolleyes:

3. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,534
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk også beskjed om at jeg ikke hadde reist med de, selv om poengsum i mail var inklusive MR til Hamburg.

Og BonusChallenge poengene var på konto natt til i går...

4. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Som mitt litt lange innlegg i "Opplever dere noen "diamant" service" fortalte så ble vi booket om fra AMS-OSL-KRS mandag 1.2 til KLM direkte hjem og det virka som om det var litt delte meninger her på forumet hvorvidt bonus challenge hang i en tynn tråd mtp. at det var vi som ba om å reise med KLM og ikke SAS som uoppfordret booket oss om.

Snakka just med SAS og de bekreftet utenfor enhver tvil at det bare var å spare på BP eller bestillingsmail og etterregistrere turene etter 14 dager. Ingen betydning hvem som initierte ombookingen. Verdt å ta med seg om noen andre opplever kluss som endrer routing eller operatørselskap ;-) God helg!

Misterix, Jan Fredrik, Robamu and 3 others like this.
  5. Edin

Edin Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    748
    Bonuspoeng:
    93
    Da er jeg ferdig med min BC. 12 legs gjennomført, og de siste fem på Pluss med god gammel service i Business på Europaruter. Varme kluter og matpakk, vin og hyggelig purser.

Det som var interessant på turen var Nordmenns holdning til "priority bording". Som vi ofte har diskutert og kommentert er dette relativt dårlig fungerende i Norge, og årsaken var tydelig når vi skulle gå om bord i Zurich....

Jeg stod ved boarding i København og Zurich og tenkte at "jøss, her er det mange EBD, EBG og/eller Business". Det var mange foran meg i køen. Men dama i skranken var meger striks. Kom du med Economy fikk du værsågod å vise kort med godkjent status. Og uten status ble du bortvist, noe som flere fikk erfare.

Det som var interessant var reaksjonen fra Nordmenn. Alle som ble bortvist skjønte ikke hvorfor og ble indignert over at det er forskjellsbehandling på kunder. Dette er noe jeg ikke ser når jeg reiser med KLM eller LH. Der er alle innstilt på at det er forskjell på de som reiser ofte og de som reiser av og til.

Jeg har egentlig ikke noe holdning til Priority Boarding. For min del ønsker jeg ikke å være først på flyet, ettersom jeg stor sett alltid sender bagsje når jeg reiser. Får god plass til jakka, og setet er jo reservert. Men det er påtagende hvor sterkt vi Norske reagerer på forskjellsbehandling. Mulig det er uvant i Norge med Priority Boarding, men det virker som vi er skrudd sammen litt anderledes i Norge.

MIkrovegas and Anton80 like this.
  6. Franco63

Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

Likes mottatt:
    163
    Bonuspoeng:
    43
    Da var min BC også over, gjennomførte 6 leg igår til Visby i pluss. Da er det bare og vente på de 30k som skal brukes til en fremtidig F tur:)

7. Robamu

Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Bare for å dobbeltsjekke.. Det går fint å fly climber fra både ham og txl som tellende legs i challengen? Måtte desverre avlyse en hel dag med reiser (5legs) og må nå bestille meg 4 legs for å fullføre challengen :eek:

8. Franco63

Likes mottatt:
    163
    Bonuspoeng:
    43
    Ganske greit lite propellfly inngang bak og pluss setene bak:) 4 seter i bredden.Været var ikke så verst når jeg kom da var Kl ca 11.30

9. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,534
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg hadde JetTime til HAM og Cimber fra HAM, og fikk i hvert fall disse tellende. Forstått det dit hen at så lenge det er en SAS flygning er det samme hvem som flyr.

Sakset dette fra vilkår for Bonus Challenge:

10. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Cimber skal ikke være noe problem! Benyttet dem selv under sist challenge :)

11. hqc1974

hqc1974 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei,

Lurte på om det er noen som kunne bistått. Har fått Bonus Challenge på 5t/r for 30.000 poeng, men ikke fått startet ennå. Er det noen som kan gi noen tips for å oppnå det på en raskest mulig måte uten at det koster for mye? De eneste dagene som er aktuelle er helgen 26-28 februar. Evt dagene 15./ 16. eller 18. februar. Har base i Stavanger. På forhånd takk.

12. Franco63

Likes mottatt:
    163
    Bonuspoeng:
    43
    Så tikka mine 30k inn på konto etter endt BC på lørdag, det var raskt:)

kalleballer, geddi and Misterix like this.
  13. kalleballer

kalleballer Medlem

Likes mottatt:
    213
    Bonuspoeng:
    43
    Da hadde du mer flyt enn meg ! Jeg fullførte på tirsdagen, men har fortsatt verken fått poeng for de flightene eller bonuspoengene for fullført challenge. Arg!

14. aryx

aryx Medlem

Likes mottatt:
    77
    Bonuspoeng:
    28
    Var i Hamburg via København i helgen, fikk optiontown upgrade på hele turen og ender opp med 7500 EB grunnpoeng på denne turen :) 1250 pr leg fra SAS, og 2500 pr leg fra cimber :) Helt OK forhold mellom time spent og antall grunnpoeng :)

15. Franco63

Likes mottatt:
    163
    Bonuspoeng:
    43
    Hadde 6 leggs på lørdag til Visby 6 ganger 940 point pluss 30k for BC tikka inn idag:)

16. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Skal ta en kikk for deg.

17. Robamu

Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    40-50 eur per leg da?

18. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Torsdag 18.2

13:40 - 14:50 SK1869* Stavanger - København (Terminal 3)
    15:20 - 16:35 SK1424 København (Terminal 3) - Stockholm, Arlanda (Terminal 5)
    17:40 - 19:35 SK716 Stockholm, Arlanda (Terminal 5) - Helsinki (Terminal 1)

20:10 - 20:10 SK725 Helsinki (Terminal 1) - Stockholm, Arlanda (Terminal 5)
    20:45 - 21:55 SK1427 Stockholm, Arlanda (Terminal 5) - København (Terminal 3)
    22:45 - 23:55 SK4876 København (Terminal 3) - Stavanger

Go Light: 2740,- eller 457,-/sektor. Ikke ideelt, men bedre enn ingenting, og du har ihvertfall formiddagen fri til jobb eller noe annet gøy. En "3 t/r" bør koste maks 1800-2000 kr før jeg normalt sett finner den interessant.

Hva med Gdansk på søndag 28.2?

06:00 - 07:10 SK1871 Stavanger - København (Terminal 3)
    12:00 - 12:55 SK759* København (Terminal 3) - Gdansk
    Tid til neste flight: 6 timer
    18:55 - 20:10 SK758 (JO) Gdansk - København (Terminal 3)
    21:00 - 22:15 SK1876 København (Terminal 3) - Stavanger

Go: 1929,-.
    Totalt for 5 t/r: 4669,-.

Dette er hva jeg fant etter en liten stunds leting. Det er garantert folk her inne som kan hjelpe deg til billigere turer enn hva jeg kan. Er ganske nybegynner selv og brukte bare SAS' egen hjemmeside nå.

Om du synes 30.000 ekstrapoeng pluss x antall grunnpoeng er verdt 4669 kroner og 1 1/2 døgn av ditt liv må jo bli en vurderingssak for deg etter hvor glad du er i å fly og hvor mye du ellers kunne tjent eller gjort av andre artige ting på den tida. Mine 30.000 poeng koster meg ~2800,- for 4 t/r og "ingenting" ellers da jeg elsker å reise og å fly.

Last edited: 08. febr 2016
    hqc1974 and Edin like this.
  19. Islending

Islending Senior Medlem

Likes mottatt:
    499
    Bonuspoeng:
    63
    Turen min OSL-CDG-OSL på tirsdag i forrige uke har fortsatt ikke blitt postet på kontoen min, mens OSL-ARN-AMS på fredag postet dagen etterpå...
    Noen som vet hvordan posting av poeng skjer? Er det automatisk eller manuelt?

20. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,296
    Bonuspoeng:
    183
    Hvilken routing var det, og hva måtte du ut med for Go-billetten og hvor mye for OT....?

Del denne siden