Tok "light" tilbudet fra SAS med to turer i januar/februar grunnet laber reisevirksomhet disse vinteren månedene. Bonus challenge gir 6000 ekstra bonus poeng. Turene er gjennomført. Noen erfaring på hvor lang tid det går før bonuspengene overføres?
Når vår challenge kom så hadde vi kun en betalt tur booket, men 4 bonusturer. Challengen var 4 t/r for 30.000. I fjor måtte vi ha 5 t/r.
Da er det nok ikke poengene som har betydning.. Ellers hadde jeg låst de fort opp i reiser lang tid frem
Måtte purre opp poengene mine i dag og fikk da beskjed om at det hadde skjedd en feil og dem skulle overføre asap
Jeg snakket med de i en annen sammenheng, og nevnte samtidig at jeg ikke hadde mottatt poengene. 30 min senere tikket poengene inn på konto.
Ville ringt 91505400 og ganske enkelt forklart det du skriver her. Funker ikke det kan du forsøke å chatte med sas mellom 7-19 på hverdager. Funker ikke det må du nok sende et onlineskjema til customer care. De har "noe" (les: ganske lang) svartid men er bedre enn ingenting. Skjemaet er litt godt gjemt, så her er linken: http://www.sas.no/Customer-Care/feedback-form/
Tror man skal være realistisk og ha veldig dempede forventninger til customer care. De er antakelig den mest ubrukelige kundetjenesten jeg noengang har vært borti, såpass at det har gått over til å bli fullstendig komisk.
Vel, om han ikke prøver så er han iallefall dømt til å måtte se langt etter de 30.000 poengene. Virker som han kun reiste på turene for å fullføre challenge så det er jo en ting å vektlegge.
Han må absolutt prøve, men jeg ville ikke hatt stor tiltro til at CS løser det, det er poenget. Hvorfor noen reiser på visse turer bryr CS dessverre midt i ryggen, og de gir strengt tatt uttrykk for det også.
Her har jo en SAS ansatt gjort feil og dermed bør SAS ta ansvar, synes nå jeg. Kontakt SAS og fortell de hva som hendte. Hvis du husker navnene på SAS personene du snakket med vil det nok styrke saken din. Om ikke, kan du kanskje gi en personkarakteristikk? Uansett, hvis SAS er litt velvillig innstilt, kan de nok sikkert få verifisert historien din med litt innsats. Prøv, det koster ingenting annet enn litt tid og innsats og det kan være verdt 30k EB poeng
Jeg tror dessverre at dette er en tapt sak. Dette er en av utfordringene ved å bruke flere medlemskap i samme allianse og som mange andre har brent seg på. Jeg har selv gått på noen smeller her og når først poengene har blitt kreditert ett sted så er det "umulig" å få det omgjort. Men jeg håper selvfølgelig at jeg tar feil i denne saken.
Slik det forstås her så har han akseptert en utfordring SAS brakte på banen. Bestilt turer ens ærend for gjennomføring av challenge, gjort det som med rimelighet kan forventes av ham, sågar luktet lunta og dobbeltsjekket om alt var i orden. SAS er den sterke og profesjonelle parten her, ikke han som privatperson. Dessuten er SAS den part som står nærmest til å avdekke samt rette opp feil da det vitterlig er deres systemer og deres personell. Vil tippe han har en ganske god sak, enten mtp at SAS vanskelig kan bevise at han aktivt har spolert sin challenge og han da med rimelighet bør få de 30k allikevel, eller i ytterste konsekvens får refundert hele billettkostnaden da hele formålet med turen har bortfalt. Tipper sistnevnte er meget lite ønskelig for SAS.
Joda, jeg ser den...men ingenting er umulig i denne sammenheng. Dette blir jo en litt spesiell sak siden han så klart og tydelig har gitt beskjed to ganger til forskjellige SAS ansatte og det står bonus challenge poeng på spill. Er nok redd for at du har rett, men er SAS service innstille så fikser de opp i dette. De trenger jo ikke å gjøre noe med Aegan poengene, kun kreditere EB poeng for de samme flights, eller i det minste kun legs, slik at han kan få sine bc poeng.
Hei VI har gjort Webgate tilgjengelig for alle gjennom vår hjemmeside. Kommer en ny oppgradering i slutten av juni som blir veldig spennende for jobbreisende og private brukere.
Jeg kvapp til da jeg så denne tråden var aktiv igjen....men altså ingen ny bonus challenge ennå.......