Bonus challenge

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av geddi, 21. des 2015.

  1. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, om du flyr t/r Oslo, Bergen og London so har du 3 t/r og vil dermed ha klart challengen. Det som blir diskutert om mellomlandingar er at kvar leg blir rekna som 0,5 t/r. Altså ein tur/retur til Gdansk via København vil telje som 2 t/r.
     
  2. Mynona

    Mynona Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Hvor mye er egentlig 30.000 eller 10.000 Eurobonus verdt i penger? Altså, hva burde jeg maks legge meg på å pris hvis jeg skal fly bare for å tjene poeng?
     
  3. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    En innlandsreise koster vanligvis 10.000eurobonuspoeng. (tur/retur i hele norge)

    I kroner vil dette variere mye. Men en tur Kjevik-Kirkenes vil sikkert koste 5000kr.
    Da har du 3 slike reiser = 15.000NOK.
    Reiser du Bergen-Oslo kan man regne ca 1000kr per vei. 2000kr totalt.
    Da har du 3 slike reiser = 6000NOK.

    Så har du SAS tilbud hvor det koster halvparten(5000eurobonus) og da begynner vi å snakke at det er verdt endel.
     
    MadsVaHa liker dette
  4. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg er veldig glad i å bruke poeng for å oppgradere klasse på long haul. 30000 poeng er 2x oppgradering fra go --> pluss på interkontentalt. Eller 25000 poeng fra pluss til business.
     
  5. Mynona

    Mynona Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Takk. Skal vurdere om jeg skal ta en lørdag med bare fly. Fikk tilbud om 3 t/r for 30.000 poeng, så er jo avhengig av å finne noen billige flighter også.
     
  6. Maghrebi

    Maghrebi Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for oppklaring!
    Vet du om dette vil telle mot noe: KKN-OSL-LHR og LHR-OSL-KRS på to forskjellige bestillinger? Er jo ikke t/r.
     
  7. Mynona

    Mynona Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Ikke jeg hvertfall. Første gang jeg får invitasjon til det :)

    Så for meg er det kjempefint med oppklaringer som du gir her :)
     
  8. Maghrebi

    Maghrebi Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Haha! Får teste litt forskjellige kanaler, og kjøre på med litt god gammeldags sannsynlighetsregning! Deretter spe på med litt kryssa fingre, så teller de nok :confused::D
     
    SASlovah4evah liker dette
  9. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Hva om man har bestilt en t/r hvor kun det ene segmentet er i kvalikkperioden? telles den som 0,5 t/r da?
     
  10. Mynona

    Mynona Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Hehehe - sosialt da. :)
    Jeg så på den OSL-CPH-ARN+retur som flere andre har sett på og, så kanskje den flighten er full av challengers :D
    Tenkte å kombinere med litt shopping - mener å ha hørt at ARN er bra shoppingsted ;)
     
    SASlovah4evah liker dette
  11. Bernhard2

    Bernhard2 Medlem

    Innlegg:
    113
    Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    Da ble det
    Trd-osl-cph-gdn t/r i januar og
    Trd-osl-arn-hkg t/r i februar...
    30k ekstra poeng i boks :D
     
  12. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,339
    Likes mottatt:
    19,547
    Bonuspoeng:
    293
    Ingen challenge her denne gangen heller.
    Og jeg som bare har 13 flights booket fra januar..
    Gått glipp av de 4 siste nå, kunne gjerne tenkt meg å booste saldoen litt :)
     
  13. Kennedy

    Kennedy Nytt Medlem

    Innlegg:
    30
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    8
    Har planlagt en Londontur og da lurer jeg på om jeg får to tur-retur godkjent om jeg bestiller:

    Bergen - Stavanger tur retur
    Stavanger - London tur retur
     
  14. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    665
    Likes mottatt:
    2,327
    Bonuspoeng:
    93
    Må hjemreisen være gjort innen 29.02 eller er det utreise som må være gjort innen denne dato? Evt hvor strenge er de på en dag?

    Jeg kommer hjem fra HK 1.mars... HKG-ARN-OSL-SVG
     
  15. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Har flydd så lite med SAS (men er EBD) at jeg bare behøver 3 t/r for 30k poeng! Blir nesten litt flau... Lenge siden sist, men spørs om det ikke blir en liten MR. Fredagstur til Stockholm, kanskje? Noen som har noen plasser å anbefale i Skandinavia for en dagstur? Behøver kun fire legs så connecte på Gardermoen funker fint, da jeg alt skal ha to booket. Hadde vært kjekt å prøve en litt ny destinasjon på en MR, gjerne med et opphold på 6-10 timer. :)

    Spørs hvor flink du er å bruke de. ;) Det kan være alt fra første klasse interkontinentalt til billige reiser innenriks. Om du får kombinert poengbruk og tilbud, kommer du fort gunstig ut. Jeg betalte 5000 eurobonus-poeng for å reise hjem til mitt hjemsted til jul (tur/retur) på ett av disse tilbudene - en billett som ellers ville ha kostet meg 5000 kroner. Gang det med seks så blir det jo fort litt verdi i det. Verdien avhenger rett og slett av bruken.

    Det har alltid tidligere vært slik at 3 t/r = 6 legs, 2 t/r = 4 legs osv. Så å telle legs fungerer nok bedre, tror jeg. Det er selvsagt med forbehold om at de har endret hvordan de "teller" i slike kampanjer, noe jeg tviler på. Og datoene er nok absolutte.
     
  16. titocosta

    titocosta Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
    Hehe, ser det er rimeleg urettferdig her.

    Eg fekk:

    8 t/r= 6000, 9 t/r=10 000 og 10 t/r=30 000

    Lurer på en annen ting her.

    Har bestilt OSL-MOL på et pnr, og MOL(mellomlanding BGO)-OSL på et annet. Dette vil telles som tur/retur likevel, sant? Også ser eg at eg dagen etter har et OSL-TOS, vil dette telle som 0,5 t/r?

    Har forsøkt å lese meg opp på vilkåra, men blir lite klok.
     
  17. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,339
    Likes mottatt:
    19,547
    Bonuspoeng:
    293
    Om ikke sas har nytt IT system siden sist teller de nok på samme måte som alltid;)
     
  18. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Forskjellsbehandling! :( 2015-12-21-22.29.jpg
     
    Aussie74 and rkvalvaa like this.
  19. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Jepp, er personlige "tilbud" basert på reisemønster, vi som er diamant ser ut til å måtte ha fra 7-9 t/r. Er jo flere her som har fått kun 1,2 og 3 t/r i følge en del tidligere poster, URETTFERDIG (som min datter på 6 år sier) ;-)
     
    yukho liker dette
  20. Trety

    Trety Aktivt Medlem

    Innlegg:
    287
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Ble ganske overrasket selv da jeg for aller første gang fikk denne, men som EBG (med EBD i sikte) ble det følgende:

    5 t/r: 5000 poeng
    6 t/r: 10000 poeng
    7 t/r: 30000 poeng

    Jeg gikk for den siste, så hektisk som ting har vært på jobb denne høsten, så er det helt klart både innafor og sannsynlig. :)
     

Del denne siden