Bonusreise med SAS CPH-SFO kansellert samme dag som avreise

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av oslo.to.unknown, 15. febr 2026.

1. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    116,050
    Bonuspoeng:
    350
    Helt krise med Saga på alt annet enn 2-4 timer på dagtid. Helt jævlig flight fra ORD til KEF. Stusselig mat og lite innhold på IFE. I tillegg var servicen supertreg, så 2,5 timer inn i flighten var serveringa ferdig.
    Dessverre måtte vi hjem til avtaler i dag. Ellers hadde vi venta et døgn og tatt SK som planlagt.

Wiolenze liker dette
  2. oslo.to.unknown

oslo.to.unknown Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    232
    Bonuspoeng:
    43
    Da var man omsider fremme.

BA sine suites var fine de, men hadde foretrukket å komme frem litt før.

spent på oppgjøret

Attached Files:

3. baniii

baniii Nytt Medlem

Likes mottatt:
    22
    Bonuspoeng:
    3
    Ble også plaget fra CPH til Chicago på søndagen. Mangel på besetning. Kom frem 20 timer forsinket via London med United.
    Regner med man får EU-kompensasjon av slikt?

4. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    9,012
    Bonuspoeng:
    183
    Mangel på crew gir i utgangspunktet rett på kompensasjon.

Malmo liker dette
  5. runarg

runarg Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    921
    Bonuspoeng:
    93
    I dag opplevde jeg dette også. Jeg skulle til SFO fra OSL via CPH. Bonustur i Business og jeg er Diamant. Da vi landet på CPH sto SK935 til SFO med gate nummer og "on time" både på skjermene og i appen. Jeg gikk inn i loungen for å vente til det var på tide å gå til gate. Da jeg forlot loungen for å gå til gate sto SK935 fortsatt som "on time" både på skjermer og app. Rett før passkontroll fikk jeg epost. "SK 935 til SFO er kansellert". Jeg gikk til transfersenteret, og de prøvde å hjelpe, men de hadde ingen fornuftige alternativer. Jeg hadde et viktig møte i San Francisco i ettermiddag. Tidlig (før 6) i morgen skulle jeg kjøre til San Diego for nytt møte.
    Det de kunne tilby var SAS Business til BOS og JetBlue økonomi til SFO. Ankomst nærmere midnatt. Ikke aktuelt da jeg ville miste møtet og ikke ville klare å stå opp tidlig nok i morgen. Det andre var SAS til LHR og Virgin økonomi til SFO. Heller ikke aktuelt. Turen skulle vare i bare 3 dager, så det hadde ikke blitt noe igjen.
    Det siste alternativet var å kansellere alt og fly tilbake til Oslo i dag. Jeg bestemte meg for det.
    Har jeg krav på noe kompensasjon? Jeg kastet bort 12 timer i dag og fikk masse stress samt mistet viktige møter i USA.

haifinn liker dette
  6. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    46,556
    Bonuspoeng:
    293
    Ser desverre ut for at det blir verre før det blir bedre. Vært mye innstilt på SK i det siste, sjekket nå og bare fra OSL var det 13 innstilte i går og 10 i dag.

Hadde tenkt å prøve SK til BKK for litt julekalender dobbelpoeng til uka men det tar jeg ikke sjansen på

7. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    9,012
    Bonuspoeng:
    183
    Det avhenger av hva som var grunnen til kanselleringen. Hvis det f.eks. var pga vær har du ikke krav på noe fra flyselskapet. Vardet pga tekniske problemer eller mangel på mannskap har du krav på €600 EUR.

8. runarg

runarg Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    921
    Bonuspoeng:
    93
    De ville ikke gi noen grunn. Det var IKKE været. Det var bra både på CPH og SFO. Det er jo mye snakk om kanselleringer for tiden pga. pilotmangel da de ikke vil jobbe ekstra. Jeg tipper det er årsaken. Jeg skal sjekke.
    En annen ting jeg ikke skjønner kan være riktig. De sa "Du vil få tilbake noen av poengene for turen, men ikke alt siden du reiste tur/retur København". Jeg skal vel ikke betale for den turen?
    Den ga meg jo ingen ting bortsett fra problemer og stress..

Spielhaug and NoLimit like this.
  9. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,906
    Bonuspoeng:
    113
    Problemet her er vell at du valgte å kansellere hele reisen. Da sier man vell fra seg alt av rettigheter mtp kompensasjon, mulig saken stiller seg annerledes da reisen allerede var startet?

10. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,040
    Bonuspoeng:
    293
    Det skal ikke ha noe å si på retten til kompensasjon, bare på retten til ombooking/reruting raskest mulig eller til senere passende tidspunkt.

EDIT: Så lenge man ikke ber om refusjon før avgangen offisielt kanselleres av SAS såklart

Last edited: 28. febr 2026
    Magnus1001 liker dette
  11. runarg

runarg Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    921
    Bonuspoeng:
    93
    Det skal ikke ha noe å si. For det første ble CPH-SFO kansellert etter at jeg ankom CPH. Og de kunne ikke skaffe alternative flygninger. Jeg har sjekket en del, og jeg mener at jeg har krav på å få ALLE poengene tilbake samt skatter og avgifter. Selv om jeg har reist OSL-CPH. Og jeg har helt klart krav på EU-kompensasjon på €600. Jeg har sendt krav på begge deler. Så får vi se hva de svarer.

Del denne siden