Bose QuietComfort 35 II til 2222,- på Elkjøp

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av indahla, 14. febr 2019.

1. Maverick23

Maverick23 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    782
    Bonuspoeng:
    93
    Det forstår jeg, det var noen poster litt lengre her oppe jeg siktet til :)

indahla liker dette
  2. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,549
    Bonuspoeng:
    293
    Regner med at du selger dem for kr 2222,-?
    Ev pluss frakt.

3. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,397
    Bonuspoeng:
    183
    9 nye annonser på Finn hittil i dag. Til priser fra 2500 til 2850.

Haha, vet ikke om jeg skal le eller gråte.

Kalsnes, Xflipper and Maverick23 like this.
  4. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,565
    Bonuspoeng:
    113
    Stemmer. Mange som plutselig ble glad i å dømme andre her. Sitter 8 tilfeldige menn, kvinner og ungdommer med flunka nye Sony XM3 headset som de fikk til 3100 kr (sparte 500 lapp). Jeg tjente også 300 kr (betalte 2772) på noen av de headsettene og. Brukte 2 timer på kjøring og køståing. Ser ikke problemet...

De som f eks sitter stuck i Nordsjøen ol er nok bare glad for at folk gjør som meg (kjører rundt i flere elkjøp-butikker, og tar en vare, så 1 per kunde ble overholdt) - resulterer jo i at de får billige varer hvis de ønsket seg en slik vare fra før av. Folk hadde også fint mulighet til å være oppe natt til i går til kl 00:00 (som jeg) for å kjøpe tingene da. Det var masse tilgjengelig, og elkjøp har gratis frakt over kr 1000. Hadde man kjøpt alt som var og det ikke var flere mulige å oppdrive, så hadde jeg forstått det mer, men det er jo overhodet ikke tilfellet.

Xflipper, kjeid, Stianoh and 2 others like this.
  5. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,775
    Bonuspoeng:
    113
    Handler ikke om å tjene en noe på et evt salg for min del.
    Noen i familien var ikke intr. og alternativet blir da,
    1. levere tilbake og få pengene igjen (headsett blir solgt som ny vare til vanlig pris hos elkjøp).
    2. Selge privat til samme pris slik at noen andre får glede av tilbud (2222kr) + evt frakt, om kjøper bor langt unna.

6. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    22,812
    Bonuspoeng:
    293
    Fasit da jeg dro på Elkjøp Sandefjord idag:
    Hadde de hatt flere på lager da jeg kom (jeg var ikke der før 17:00) ville det ikke være noe problem å selge meg et nytt par til 2222,- og ta de jeg kjøpte i går tilbake og gi meg 3190,- for de. Men fordi de ikke hadde flere på lager kunne han ikke hjelpe meg..

Jeg sa at han kunne jo bare selge de jeg leverte inn tilbake til meg for 2222,- men det var ikke så enkelt. Litt frem og tilbake (ikke krangel men litt om at det var et parti de hadde til 2222,- og ikke de jeg hadde kjøpt igår). Men så spør han plutselig om jeg hadde kvittering. Ja, sier jeg. OK, sier han. Så gjorde han litt på PCen og vipps fikk jeg 968,- tilbake =)

Xflipper liker dette
  7. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    22,812
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har da et par til salgs for 2222,- som kommer med posten over helgen. Er selv borte de første dagene i vinterferien men tilbake fredag.

8. Maverick23

Maverick23 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    782
    Bonuspoeng:
    93
    Det var dette jeg også siktet til i mitt innlegg, og ikke folk her inne som faktisk selger til kostpris. Det på Finn er bare tragisk.

9. SAJblue

SAJblue Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    947
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, det et faktisk sånn et sunt marked fungerer. Er det penger å tjene på å kjøpe billig å selge med fortjeneste er faktisk slle tjent med det.

OttoL liker dette
  10. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Vet ikke helt om et sunt marked betegnes med at et tilbud på en vare som høyst sannsynlig selges med tap blir kjøpt i store antall av privatpersoner som ikke er interessert i å ha produktet selv, men bare ønsker å selge det til normal pris for å tjene på det.
    Spesielt med tanke på at det er maks en per kunde.

Det jeg stusser litt over her er dette med garanti etc. Man må jo nødvendigvis ha kvitteringen fra butikken, og om jeg hadde kjøpt et "brukt" headset ville jeg aldri akseptert en pris høyere enn den som står på kvitteringen.. Men mulig jeg er litt kjipere enn folk flest.. :)

11. Stianoh

Stianoh Medlem

Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    43
    Enig. Det er mer tragisk å sitte her og sutre over det.

Thomas123 liker dette
  12. SAJblue

SAJblue Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    947
    Bonuspoeng:
    93
    Det er jo nettopp det som er et sunt marked. Og så lenge det selges for en pris mellom veiledende butikkpris og tibudspris bør jo alle parter være fornøyde.

13. animals

animals Senior Medlem

Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    93
    Når det står "maks 1 per kunde" så synes jeg at folk burde respektere det slik at alle kan få muligheten til å kjøpe. Mulig det bare er jeg som er bitter siden jeg ikke fikk kloa i de tidligere idag :confused:

Xflipper, kaijoar, Are and 1 other person like this.
  14. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Alle er nok ikke fornøyde.
    De som eventuelt selger varer med tap har jo et formål om å nå sluttkunde.
    Kan jo se på det som en markedsføringskostnad.
    Om den reelle sluttbruker finner sin vare på finn istedenfor i den butikken som solgte varen er jo disse markedsføringspengene bare kastet bort.

kaijoar and Origo like this.
  15. SAJblue

SAJblue Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    947
    Bonuspoeng:
    93
    Du er jo ny kunde hver gang du handler i en av butikkene eller på nettet. Hvis du ikke fikk kjøpt til tilbudspris i butikken kan du kjøpe en som koster mindre enn vanlig pris men mer enn tilbudsprisen. Noe alle tjener på. Fortsatt er dette økonomi 1001.

16. SAJblue

SAJblue Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    947
    Bonuspoeng:
    93
    Det er jo ikke andres problem hvis noen profesjonelle aktører selger en vare billigere enn markedspris.

17. SAJblue

SAJblue Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    947
    Bonuspoeng:
    93
    For å presiere, jeg har ikke kjøpt hverken til meg selv eller for videresalg, men dette er slik markedet skal fungere.

18. Origo

Origo Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,760
    Bonuspoeng:
    113
    Flere eksempler på at konkurrerende virksomheter har tømt varebeholdningen der det ikke ble presisert «maks 1».
    Det er også slik markedet fungerer, og det kan vel diskuteres hvor mye det kommer kunden til gode...
    (Gjelder ikke Bose, og er vel litt offtopic...)

19. Maverick23

Maverick23 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    782
    Bonuspoeng:
    93
    I tilfelle, tror jeg dessverre du har misforstått hva et «sunt market» faktisk er.

Edit: Og for presisering, noe som nødvendigvis ikke handler om markedet isolert å gjøre, så mener jeg at det er smålig og ødeleggende generelt at folk skal gjøre seg «rike» på å kjøpe all mass på tilbud, for så å gjøre seg noen få lapper av det.

Men, for all del, skjønner tydeligvis at det er delte meninger om en slik praksis.

Last edited: 16. febr 2019
  20. sam11net

sam11net Senior Medlem

Likes mottatt:
    404
    Bonuspoeng:
    63
    Dersom det er noen som ønsker å kjøpe et av mine bose til 2222kr, er det bare å ta kontakt.
    Kun vipps betaling, og på forhånd om det skal sendes.
    Kjøper betaler frakt.

Del denne siden