Bose QuietComfort 35 II til 2222,- på Elkjøp

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av indahla, 14. febr 2019.

  1. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Det fascinerer meg stadig at noen gidder å kjøre rundt på forskjellige butikker for å tjene 500kr/paret. Hvis du er på så kanskje du får kjøpt 5 par.
    2500kr i fortjeneste før fratrekk for kjøring og tidsbruk. Jaja, hver sin lyst
    Men jeg kjenner at jeg hadde blitt litt irritert hvis jeg ikke hadde fått kjøp til 2222 fordi en eller annen har gjort som over.
    Man kan kanskje sammenligne det med svartebørs?
     
  2. Stianoh

    Stianoh Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    105
    Bonuspoeng:
    43
    Det er sikkert mange som ikke tjener 1000kr timen og tenker at det er en grei ekstra inntekt.i tillegg til at man får bonuspoeng for kjøpet og forbruk på kortet. Til å skjønne så lite så er det overraskende hvor mye folk tydeligvis irriterer seg over at det. Hvis dere har så mye lenger så hva er problemet ? Kjøp det til full pris
     
  3. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tjener ikke 1000kr/timen for å si det sånn..
    Det som irriterer med «smartinger» som gjør dette er at da er det fort 5-6 andre som ikke får benyttet seg av et godt tilbud på et produkt man kanskje ikke ville kjøpt/hatt råd til ellers
    Dette er nordmenn på sitt verste synes jeg. Det er jo en grunn til at Elkjøp skriver maks en per kunde. Det litt de samme som står to timer i kø for gratis kebab som egentlig koster 50kr
    Jeg forstår at det er «lette» penger, men dere som synes dette er kult ser vel også at de som evt ikke får kjøpt produktet blir lett provosert når en kis har kjøpt 5 stk og selger på Finn?
    Og hvor mange poeng snakker vi om? 5*2222=11100/10*20=2222 poeng
    Men vi blir aldri enige så sånn er det. Jeg synes ikke noe om sånn praksis og mener det bare er en «smart» variant av svartebørs
     
    Last edited: 17. febr 2019
  4. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,367
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    Til dere som ikke fikk benyttet dere av tilbudet:
    Husk at DNB mest sannsynlig kjører supertilbud hos Power denne eller neste uke.
    Da kommer prisen ned i 2550 kr, eller enda lavere, avhengig av prisen som matches av prisroboten.

    Jeg foretrekker å handle nye ting direkte i butikk. Da bevares ordningene som fri frakt, åpent kjøp, prismatch osv.

    Ellers har jeg stor respekt for dem som ser muligheten til å tjene noen ekstra kroner på FInn. De må tåle en drøss med "skambud", avtaler som aldri blir noe av, lange diskusjoner og generelt mye "god dag mann, økseskaft" o_O
     
    Anton80, SAJblue and Xflipper like this.
  5. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke at jeg har noen spesielle problemer med dette, men som siviløkonom må jeg nesten få si at dette var en spesiell definisjon på et sunt marked :p
     
    rookietrader, NoLimit and anders82 like this.
  6. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Var ikke det jeg lærte i econ101 :eek:

    Jeg har hatt QC25 siden oktober 2014, riktignok 2 par siden gamlejobben kjøpte ett sett også. For folk som bare vil ha støyreduksjon så holder det i lange bananer. Lyden på 35 har jeg testet og mener at den ikke er så mye bedre enn QC 25, og jeg synes ikke støyreduksjonen er markant bedre heller. Om en bare skal ha noe for støyreduksjon kan en kjøpe QC 25 til 1390,- på komplett.

    https://www.komplett.no/product/823...er/hodetelefoner/bose-qc-25-hodetelefon-apple
     
    jtmath, Xflipper and Schlandy like this.
  7. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,652
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Er du ute etter best støyreduksjon, ikke bare noe støyreduksjon kjøper du Sony x 100 -3. Og ikke noe fra Bose. Hvis du da ikke går for noe av de enda dyrere og mindre kommersielt kjente produktene på markedet. Hva som er " bra nok" og hva som er unødvendig dyrt får være opp til hver enkelt bruker med forskjellig bruksområde og økonomi.
     
    Thomas123 liker dette
  8. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Sony x 100 -3 er et kamera ifølge google ;)
     
    grisefod liker dette
  9. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Enig, hadde det bare vært trådløst. Går ikke tilbake til kablet headset nå.
     
    OttoL liker dette
  10. Catch

    Catch Medlem

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    18
    Sikter vel til Sony WH-1000XM3 :p
     
    OttoL liker dette
  11. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,652
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Ha ha

    Og du vet utmerket hva jeg referere til. Kjenner lusa på gangen når det gjelder kranglete gamle menn som meg selv:)
     
    grisefod, NoLimit and Are like this.
  12. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Kunne ikke dy meg ;)
     
    ccurrahee liker dette
  13. Stianoh

    Stianoh Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    105
    Bonuspoeng:
    43
    Så du får gjøre et godt kjøp til en pris som er lavere enn i noen butikk, men når du ser på kvitteringa fra selger så sier du: "NEI TAKK, du har gjort et bedre kjøp enn jeg kunne klare, så deg vil jeg ikke kjøpe av. Da betaler jeg heller mer i butikken!"?(Selvfølgelig ikke realistisk uansett, da en avtale er bindene selv om han tjener penger på det)
     
  14. ordnetseg

    ordnetseg EBG saved my life!

    Innlegg:
    398
    Likes mottatt:
    1,213
    Bonuspoeng:
    93
    noen som er kjent med hvor raske/trege elkjøp er med å poste varer som er bestilt på nett? gikk for gratis frakt da jeg er vandt med at ting jeg kjøper på nett ofte leveres innen 3-4 dager uavhengig av beregnet leveransetid på 5 dager+. Erfaringer fra elkjøp?
     
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,904
    Likes mottatt:
    57,550
    Bonuspoeng:
    293
    Lurte på det samme, da jeg vil ha det så fort som mulig.

    Gikk inn på min side på elkjop.no, og sjekket ordrehistorikken. Bestillingen som ble gjort natt til lørdag står bare som reservert fortsatt.
     
  16. ordnetseg

    ordnetseg EBG saved my life!

    Innlegg:
    398
    Likes mottatt:
    1,213
    Bonuspoeng:
    93
    jepp, sjekket selv for litt siden, så det er roten til spørsmålet mitt. Hadde jeg visst de ikke ville sende ila. helgen hadde jeg nok betalt de 70 kronene for ekspresslevering. Vi får gjøre som vi gjør med viatrumf - leve i spenningen :p
     
    holmen liker dette
  17. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,904
    Likes mottatt:
    57,550
    Bonuspoeng:
    293
    Alt for å spare litt penger! :D
     
  18. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Kjøpte laptop online sist og da tok det 4 dager før den ble sendt.
     
  19. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    978
    Likes mottatt:
    2,894
    Bonuspoeng:
    93
    Til de av dere som skulle spare noen kroner på frakt.
    Jeg ringte å forhørte meg om når de estimerte levering og fikk da til svar at varen ville bli sendt på fredag siden jeg ikke hadde valgt frakt som kostet 69kr.
    Om det gjelder alle eller kun meg hver jeg ikke.
     
  20. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Bestilte på lørdag. Sendt i dag. Betalte de 69kr for frakt
     
    melind liker dette

Del denne siden