British Airways GUIDE

Tråd i 'British Airways Executive Club' startet av Fnate, 27. okt 2013.

  1. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Enig. Det er litt bedre fra Oslo, siden den er lengre. Men om man antyder "kaldt måltid" så forbinder ikke de fleste det med en bitteliten pose potetgull.

    Sånn sett er jo frokosten du kan kjøpe hos SAS veldig mye bedre. Senere på dagen tar jeg imidlertid heller en pose potetgull enn de sure blingsene til SAS
     
  2. Flounge

    Flounge Livsnyter og hobbyfilosof

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18
    Noen som vet hvor mange Avios som trengs for å oppgradere fra Club World til First på strekningen LHR - JFK? Skal ta turen i slutten av november.BAs Reward Flight Calculator sier at en billett på Club World er verdt 50 000 Avios, og på First 68 000 Avios. Vil det si at jeg "bare" behøver 18 000 Avios for å oppgradere?
     
  3. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Det kjem an på om du flyr på "off-peak" eller "peak" datoar. Off-peak: 68k-50k=18k. Peak: 80k-60k=20k.
    http://onemileatatime.img.boardingarea.com/wp-content/uploads/2015/01/New-Avios-Redemption-Chart.png
     
  4. Flounge

    Flounge Livsnyter og hobbyfilosof

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18
    Har noen erfaring med å oppgradere fra CW til First med BA med Avios? Har akkurat blitt medlem av BAEC, og starter naturligvis med ingen Avios. Vurderer å kjøpe, men må ha minimum en Avios på kontoen. Skal ikke ut å reise før i november. Noen forslag til hvordan få noen Avios på kontoen slik at jeg får kjøpt de poengene jeg trenger?
     
  5. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Flyturer overføres ila 1-2 dager. Kjedehoteller Hitlon/Hyatt/Marriot kommer ofte ila en uke. Evt. hoteller via Rocketmiles går også radig: http://forum.bonusfeber.no/threads/rocketmiles-minst-1000-poeng-miles-pr-hotellnatt.1508/
    Handling på nett kan (som hos de fleste) enkelte ganger ta lang tid å få overført.

    Ref. oppgradering til F så må det være ledig award-sete i F for å få oppgradert fra CW så det er ikke helt fritt frem. Er det ledig så er det bare å booke det, evrt. ringe og fikse oppgraderingen
     
  6. Flounge

    Flounge Livsnyter og hobbyfilosof

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18
    Hva er den beste måte å oppgradere fra CW til F hos BA? Er det med Avios eller ved innsjekk på flyplassen?
     
  7. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Den beste er invol.upgrade med hikke i bookingsystemet så du får poeng og TP for F :D

    Men ellers så varierer det nok avhengig av hva som er ledig og hva du har mest av, penger eller avioser og ikke minst hva som er ledig/mulig. Det er ikke bestandig mulig å betale seg opp ved innsjekk, og da er jo Avios-muligheten allerede borte...
     
  8. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Ja. Jeg ville forsøkt Avios først. Det mener jeg er best value.

    Om det ikke går, så spør ved innsjekk. Det er imidlertid ikke alltid det går.

    Evt må du få GGL-kort og bruke en "Joker" til å tvinge igjennom upgrades for deg og følger så lenge det er nok ledige seter. ;)
     
  9. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Noen kloke ord om benplassen på rad 1 på A319 og A320 kontra de øvrige setene i CE?
     
  10. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Rad 1 er alltid best, i mine øyne. Du har ingen seter i ansiktet

    Dessuten er det større sannsynlighet for å få hele raden for det selv. Jeg har svært ofte 1 D-E-F for meg selv. Det er fint
     
    GinTonic liker dette
  11. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Er litt skeptisk til bulkhead da veggen foran ofte begrenser plassen til å strekke ut pedalene på. Har to legs i CE etter en long haul, så er keen på mest mulig plass.

    Får prøve å reservere 1D så snart olci åpner, digger nedtellingsuret i BA-appen:D
     
    KristianSk liker dette
  12. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Enig, jeg unngår alltid bulkhead.
     
  13. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Kommer litt an på hvor lange man er, så klart. Jeg er 176, og har aldri vært i nærheten av å slite med benplass på bulkhead hos BA. Syned det faktum at man slipper en seterygg 30 cm foran nesa er god grunn til nettopp bulkhead. Og kneplass, så klart.

    Favoritten min er 1F.

    Normalt går jeg for midtgang, men på 1F er det uansett lett å komme forbi, det er ledig midtsete og det er svært ofte ledig på 1D
     
    GinTonic and AndersB like this.
  14. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg oppgraderte nylig til First Class på min nattflight fra Seattle til London neste vår. Mest fordi turen bort (som går til San Diego) ikke hadde noen First Class, men dette er nå endret med at de setter inn en 777-300 med 4 klasser fra mars måned.

    Men til dere som har mer erfaringer med dette; er opplevelsen på First Class bedre ved nattflight eller dagflight? Jeg har ikke så mye tid i London på vei bort på dagtid, men jeg har en del timer på vei hjem. Så sånn loungemessig så får jeg mest ut av det slik det er nå, med Club World bort til USA og First hjem.
     
  15. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel slik at nærmest uansett hvem du reiser med, så har man mest igjen for en First om man reiser dag tid. Er det natt sover man bort mye av opplevelsen. Jeg vil si det gjelder især på BA, hvor forskjellen på CW og First hva soving angår er ganske marginal. Så jeg vil absolutt anbefale dagflight. Også fordi det uansett gjelder at du har mest igjen for en First når den starter fra hjemmebasen til det aktuelle selskapet.
     
    GinTonic and kosvines like this.
  16. Flounge

    Flounge Livsnyter og hobbyfilosof

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18
    Fruen og jeg skal reise OSL-LHR-JFK om fire uker. Bestilte CW billetter da de var på salg tidligere i høst. Har veldig lyst til å oppgradere til F på LHR-JFK-strekningen. Er ganske fersk BAEC-medlem og har derfor per i dag ingen Avios å oppgradere med. Valget står mellom å oppgradere med penger i MMB hvor det totalt vil komme på kr 38 312 for oss to, eller satse på at det er ledige seter ved innsjekk. Har ringt BAEC og fått opplyst i går at det 8 ledige seter i F. Ber om et godt råd om hva jeg bør gjøre. Hva er sjansen for at det er to ledige seter i F om fire uker?
     
    Last edited: 29. okt 2015
  17. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Siden dette er billetter kjøpt på salg antar jeg det ikke går og at du ikke oppfyller kravet om riktig billetttype, men har du sjekket ut tilbudet BA har om gratis oppgradering til First hvis du har billett av type R, D,C eller J?
    Med 8 seter ledige og 4 uker til dere skal reise ville jeg tro oddsen er ganske god for at det er ledige seter igjen i First når dere reiser også. Er det 777 eller 747?
     
  18. Flounge

    Flounge Livsnyter og hobbyfilosof

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18
    Har sjekket angående oppgradering. Går dessverre ikke fordi billettene ble kjøpt i september. Hadde jeg bestilt billett i dag hadde det vært mulig med en gratis oppgradering til F. Så i dag at det var 9 ledige seter i F på den aktuelle flyvningen som er med 747. Hva pleier det å koste ved innsjekk?
     
  19. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Det er kjedelig da, men samtidig så regner jeg med at hadde du kjøpt i dag hadde billettene var ganske mye dyrere så sånnsett er det vel ok likevel.

    Nå har jeg aldri prøvd oppgradering til F ved innsjekk så vet ikke prisen på det, men det regner jeg med noen andre her inn vet? F.eks @Fnate?
     
  20. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Vi tok oppgradering fra Shanghai for noen år tilbake. Men dæven om jeg husker hvor mye det var... Lurer på om det var £1000 pr pers. Litt billigere ved gate enn ved innsjekk. Det var en nattflight så var vel egentlig ikke verd det.
     

Del denne siden