Business billetter til Thailand - Thai Airways eller?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av ehawk, 06. nov 2017.

1. petterel

petterel EBD og QPP

Likes mottatt:
    887
    Bonuspoeng:
    93
    Thai er kjedelig? Makan. Mest gjestfrie og servicemindede folkeslaget - her hadde jeg sett meg fornøyd med C hos TG! Husker fortsatt min første tur i en 772 for 10 år siden i C som liten guttunge - kommer aldri til å glemme OSLBKKOSL turen med oppvarting til de grader! Bare å kjøre på med Thai!

ehawk, TomF66, DanH and 2 others like this.
  2. ehawk

ehawk Medlem

Likes mottatt:
    74
    Bonuspoeng:
    18
    Høres ut som at TG ikke var så ille, så da føler jeg meg egentlig rolig. Tviler ikke på at det kommer bli en super opplevelse. Har kunn dratt på Business med familien en gang før, så det blir jo ikke veldig ofte man har nesten 300K poeng og 2 CTs i lomma :)

Når det gjelder kreativitet så går det helt fint med kidsa, bare man velger rett tider å fly på. Vi har som regel alltid 2 mellomlandinger når vi flyr til Asia. Forrige gang, så var minstemann under året. Da tok vi denne ruten i løpet av litt tid :)

OSL-LHR-HKG-CNX
    CNX-HKT
    HKT-SIN
    SIN-CEB
    CEB-IAO
    IAO-CEB
    CEB-PUS
    PUS-HKG-LHR-OSL

...uansett, finner ikke veldig mye når det gjelder verken Swiss eller Austrian. Ser dog ut som at jeg kan ha funnet så vi kan ta hele ruten hjem alle fire på samme fly:

USM-BKK-ARN-OSL (TG+SK)

Ruten dit via CDG er jeg ikke sikker på at jeg vil gi opp så lett. Har lyst på A380 :)

petterel and TommyL like this.
  3. TommyL

TommyL Senior Medlem

Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Run forrest run! Ta den returen med en eneste gang, om du har 4 seter der!

4. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg vet ikke hvorfor, men både jeg og andre har opplevd å ikke finne noe med Swiss når vi søker selv online, men når vi har ringt til CT-telefonen så har de funnet muligheter med de. Vi opplevde dette senest for ett års tid siden når vi skulle til Bali/Singapore og CT-telefonen fant en routing i C til Singapore med Swiss OSL - ZRH og ZRH - SIN. Fine tider og fine flyturer også. Så det kan være vel verdt å ta en telefon selv om man ikke har funnet noe når man søker.

TommyL liker dette
  5. TommyL

TommyL Senior Medlem

Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Dette har jeg også erfart. Det samme har hendt meg to ganger med Thai også, CPH og ARN. Lå ikke ute noe sted, men SAS fant dem.

6. ehawk

ehawk Medlem

Likes mottatt:
    74
    Bonuspoeng:
    18
    De fant ikke de bilettene hos SAS. Da er det bare å fortsette å lete...
    Ellers er det ikke krise å fly som det er booket nå heller

7. TommyL

TommyL Senior Medlem

Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    HUACA. Hang up and call again. Alltid gjør et ekstra forsøk. Det har funket for meg flere ganger. hvor ser du de? United? ANA er mest treffsikker synes jeg...og Air Canada og United på annenplass. Finner du på alle tre skal de være der.

ehawk liker dette
  8. petterel

petterel EBD og QPP

Likes mottatt:
    887
    Bonuspoeng:
    93
    USM er mitt paradis!! Hvor bor dere? Riktig så god tur :D

ehawk liker dette
  9. ehawk

ehawk Medlem

Likes mottatt:
    74
    Bonuspoeng:
    18
    hehe...skal fiktiskt ikke bo der i det hele tatt. Alt for mange turister ;) Men det blir sikkert en dagstur eller to i løpet av ukene vi er borte.

Skal bo på Koh Phangan. Deler tiden nesten likt mellom Haad Salad og Tong Nai Pan Noi, med noen flere dager på den siste. Ev. noen netter på Koh Tao, men det blir i så fall Ad hoc.

Begynner ellers på Phuket, men det er kun for at jeg har en veldig god venn av meg som bor der. Ellers er det ikke stedet vi normalt drar til og i hvert fall ikke i Juli :p

petterel liker dette
  10. ehawk

ehawk Medlem

Likes mottatt:
    74
    Bonuspoeng:
    18
    Hmm... kanskje man skulle prøve på det, spesielt nå i det siste når man oftere kommer til SAS billettbooking i Sverige en til Tallinn. Har 5 samtaler de siste 10-ish dagene og 4 av de har havnet i Sverige og ikke Tallinn.

Ellers søkte jeg etterpå og fant kun Economy. Enten ble de borte eller så surret jeg med dagene. Alle de avgangene er rundt midnatt så er lett å se feil hvis man ikke passer på.

Last edited: 09. nov 2017
  11. TommyL

TommyL Senior Medlem

Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Du kan jo ringe SAS direkte nå, trenger ikke bruke CT tlf. Da kommer du til en hyggelig svenske hver gang.

12. petterel

petterel EBD og QPP

Likes mottatt:
    887
    Bonuspoeng:
    93
    Aha! Party party... Synd fullmånen var for noen dager siden. Rekker du halfmoonparty? :p

13. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,887
    Bonuspoeng:
    293
    Har inntrykk av at det er månelyst hele måneden på den øya :)

petterel liker dette
  14. ehawk

ehawk Medlem

Likes mottatt:
    74
    Bonuspoeng:
    18
    haha... det er mange som tror det, men det er bare et lite hjørne som det er action på. Der har jeg aldri ens vært til tross for flere besøk på øya ...

Jeg er mer ute etter dette [​IMG]

petterel, Xflipper and RoadKing like this.
  15. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,887
    Bonuspoeng:
    293
    Det er ikke Salad Beach vel? Drømmeplassen min

ehawk liker dette
  16. ehawk

ehawk Medlem

Likes mottatt:
    74
    Bonuspoeng:
    18
    Veldig lik Haad Salad (vi skal dit og), men dette er mitt på østsiden og heter Tong Nai Pan Noi/Yai. To nabostrender som er helt nydelige. Hvis du liker Haad Salad, så må du dra hit...

RoadKing liker dette
  17. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,887
    Bonuspoeng:
    293
    Notert!

18. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,887
    Bonuspoeng:
    293
    Har du vært og spist her:
    https://www.google.no/maps/place/Ju...5e2043bafc!8m2!3d9.7829739!4d99.9723653?hl=en
    Elsker den dama, maten hennes og ikke minst humøret. Hvis hun ikke liker deg, får du hverken mat, drikke eller sitte.

Edvard and ehawk like this.
  19. ehawk

ehawk Medlem

Likes mottatt:
    74
    Bonuspoeng:
    18
    haha...nei den har jeg ikke fått med meg, men dit blir det i sommer, garantert! Sjekket noen bilder fra google og maten så helt nydelig ut.
    Takk for tips! :)

RoadKing liker dette
  20. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    411
    Bonuspoeng:
    83
    Dersom arn-bkk fortsatt går 01.25 fra bkk ville jeg om mulig funnet noe som går nærmere midnatt, men pass på forskjellen mellom like før og like etter midnatt når du velger dato. Har selv reisevandte jenter på 5 og 6 år.

ehawk liker dette

Del denne siden