Business med Emirates eller Qatar?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av mariusbb, 26. sept 2015.

  1. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    EK biz på A380 er gode greier!
    Tips, sete 23A!

    Har ikke prøvd QR sine nyere fly men hovedårsaken til at jeg ikke flyr QR er at Doha er fullstendig uinteressant når det gjelder stopover. EK er også veldig dyktig til å ta vare på sine frequent flyers. Upgrades er ganske vanlig.
    EK har også bedre avtaler med utestasjonene og sjansen for å bli tatt bedre vare på er høyere when the shit hits the fan. Spesielt i Eco.

    Forholdene som @Ida beskriver tenker jeg fint lite på. Jeg fikk også passer mitt inndratt når jeg jobbet i UAE. Helt vanlig måte for arbeidsgivere å sikre seg at ikke folk stikker av med uoppgjort gjeld etc..
    Gjør man jobben sin og holder seg unna bråk så går det meste greit.

    Oppsummert, jeg betaler gjerne noen kroner ekstra for EK og da som oftest biz. Eco på longhaul er uaktuelt.
     
  2. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Passet inndratt? Det er rimelig banan spør du meg og det er ingen i Emirates som får passene sine inndratt av arbeidsgiver. Personlig, hadde jeg aldri funnet meg i det.

    Når det er sagt, er det ett ganske stort kultursjokk med flyselskapene på denne halvøya, det gjelder det meste. Og det gjelder ikke bare flyselskapene, men hele kulturen. Det gjelder mat, det gjelder service, det gjelder empowerment, det gjelder kvalitet og det gjelder ideer.

    Ett godt eksempel var i dag da jeg skulle bestille sjåfør for min flight i morgen i Etihad First. American referanse og billett #, nektet å lete opp bestillingen og bare slang på røret.

    Ett annet eksempel var frokosten min i morges. Ga beskjed om at jeg hadde dårlig tid og selvsagt skulle Park Hyatt Dubai være så luksuriøs at de kun mekker kaffe på bestilling. Jeg bestilte kaffe og ett glass juice før jeg satt meg ned. Hentet ting direkte fra buffeten og etter 10 minutter var jeg liksom ferdig. Ikke vann servert, ingen drikke. Jeg bare forlot området. Selv om jeg gjorde det helt klart at jeg hadde dårlig tid, det gikk ikke hjem.

    Og det gjelder langt fra bare der. St. Regis Abu Dhabi hadde samme utfordringene. Helt nye hoteller, men kvaliteten på byggverkene er elendige. Glipper i dører, vinduer, dusj der vann renner over hele gulvet.

    Ett annet eksempel var flighten min i går fra London til Dubai. Emirates har en bar helt bakerst og der var det virkelig en fest på gang. De vekket en baby i biz flere ganger med skrik og skrål mens hele kabinen stort sett lå og sov. Mye turbulens og når sikkerhetsbelteskiltet kom på var det ingen i partyet som brydde seg.

    Under hele seansen var det ingen i crewet som gadd å gjøre noe med det, de ville rett og slett ikke ha noen konfrontasjon. Så det endte opp med at jeg måtte ordne opp selv.

    Hva kommer dette av? Betal peanøtter og du får apekatter. Enkelt og greit.
     
    KainBenwi liker dette
  3. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Da bør du se reportasjen fra BBC om de som bygget stadion der. Samme gutta som styrer byggeprosjekter eier flyselskapet.
    Er hel ille. De regner med at 4000 pers mister livet før VM. Det er noe annet enn å miste passet.
    Man skal ikke bagatellisere det som foregår i og rundt Qatar.
     
  4. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke meningen å ta over tråden med arbeidsforhold. Til trådstartar: fly emirates. Da sponser du Arsenal :)
     
  5. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93

    Man kan vel også stille spørsmål rundt Emirates som er eid av regjeringen i Dubai??? Dubai er vel ikke helt stuerent hva gjelder menneskerettigheter de heller...
    Synes det er greit at denne problemstillingen tas opp og nevnes, men ikke la dette skli helt ut nå! De som vil diskutere dette får opprette egen tråd :)
    Så; Qatar vs. Emirates biz - hva er best? :)
     
  6. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Riktignok kun i perioden hvor jeg ventet på visum. En snau måned. Men mange industriarbeidere får det inndratt hele perioden.
     
  7. larsellara

    larsellara Medlem

    Innlegg:
    73
    Likes mottatt:
    168
    Bonuspoeng:
    33
    Har ikke flydd QR, men EK var en meget fin opplevelse. Henting med sjåfør til OSL, hyggelig crew hele veien, grei mat og mye god drikke. Utreise fra OSL med B777-300ER var nok litt under pari med 2-3-2 config. Men da jeg er en liten halvsame, gikk det veeeldig fint.
    Kan du bytte over til A380 i Dubai, blir det skikkelig stas. For en som synes bolleloungen på TOS er finfin, blir businessloungen i Dubai over gjennomsnittet.
    God tur uansett :)
     
    John in The Tower liker dette

Del denne siden