Champagnetur - Nytt Eurobonus arrangement

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av kiev, 11. juli 2016.

  1. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Bare så det er nevnt fra min side: SAS skal ha cred for disse mulighetene, men jeg føler prisene har vært i overkant hittil.. Men det har sikkert noe med interesse å gjøre også..
     
    Anton80 liker dette
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Det er nok et poeng, og det ligger jo i kortene, når invitasjonen går til EBP og EBD only.

    Samtidig, jeg må si jeg syns det er rimelig snobbete. Jeg vet det er flere her, som på grunn av dedikasjon og interesse har blitt EBD, og ikke på grunn av rikdom/reiselyst og/eller arbeidssituasjon. Som kanskje ikke har interesse av å svi av 40 laken og en heftig masse poeng på et par middager med overnatting og ditto drikke.

    Nå vil noen argumentere med at det er jo et tilbud i andre enden og, med Legoland f.eks...

    Joda, Legoland, for voksne? Nei, så det betinger at du har barn i rette aldersgruppe. Det har jeg om et par år (barnebarn).

    Turen til innredningen av 340'n var en flott greie. Den server både de spesielt interesserte og den var ikke avsindig dyr. Dessverre var jeg ikke EBD da, men er på god vei nå, så jeg håper det kommer nye i samme gate som den.
     
    kiev liker dette
  3. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg synes det er greit at det er noe for forskjellige interesser og økonomier jeg. Turen til Zürich var kjempeflott og i en helt annen prisklasse enn denne. Samtidig så er det ikke tvil om at det finnes de med så stor interesse for mat og champagne og med romslig økonomi som synes at dette er ett supert arrangement. Og Legoland i den andre enden av skalaen er sikkert fint for de med barn i rette alderen.
    Så jeg håper SAS fortsetter med dette, bare med enda flere muligheter, og til alle interesser og priser. Og det har de vel også signalisert at de skal. Eneste problemet mitt er at jeg snart faller ned til EBG igjen og må da ev. være reisepartner til noen andre...
     
    Anton80 and RoadKing like this.
  4. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,212
    Likes mottatt:
    4,285
    Bonuspoeng:
    113
    Forsåvidt enig i at det bør være noe for enhver smak.
    (I-lands)problemet er at dette synes som en normal reisearrangør på kommersiell basis, i likhet med det som tilbys fra hotellkjeder og concierge tjenester. Lite av SAS eksklusivitet og sponsing å spore i dette tilbudet i hvert fall.
    Men det er tydeligvis et visst marked for Champagneturer: det har forsvunnet et par-tre billetter til 29kNOK/180kPoints.
     
    RoadKing liker dette
  5. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,212
    Likes mottatt:
    4,285
    Bonuspoeng:
    113
    Breaking news!
    Fikk akkurat et personlig brev fra Eivind:
    Fikk hjertet i halsen og så for meg storslåtte, ekslusive sponsede greier som endelig skulle rette opp inntrykket av total neglisjering av oss med sølvfugl på kortet.
    Men så trykket jeg linken for å booke, og da ble jeg dumpet inn på bestillingslisten de sendte til Diamond for en måned siden. Jeg mener AKKURAT samme siden. Eneste forskjellen er at to plasser nå er tatt av noen med mer penger og poeng enn vett.
    Det er greit at SAS management har innsett at Pandions er forfyllede sulliker med svært begrenset hukommelse, men å sende denne en måned etter fellesutsendelse til EBP/EBD var nå litt nedvurderende o_O
     
    Larata, RoadKing and MilageRune like this.
  6. MilageRune

    MilageRune Aktivt Medlem

    Innlegg:
    336
    Likes mottatt:
    3,175
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk samme ***** på nytt i går, jeg også, og hadde i noen sekund et håp om at det kunne være noe relevant...
    Skuffelsen var til å ta og føle på, når jeg så det var oppgulp fra forrige runde.
     
  7. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk den for en tid tilbake men prisene var jo helt ville! (Er EBG)
     
  8. TOS_EBG

    TOS_EBG Lost in Space (and currently EBD)

    Innlegg:
    455
    Likes mottatt:
    492
    Bonuspoeng:
    63
    Vi Diamonds fikk den også igjen i går.....
     
  9. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
    Den sitter langt inne den der, fikk også epost fra "Eivind" i går.

    Beskrivelsen av eventet og innsalget står ikke i stil med prisen.
     
    Larata liker dette
  10. slemtiger

    slemtiger Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
    Å fytti helvete. Synes dere som skriver "noe dyrt" er ganske snille i deres beskrivelser :D

    Da hørtes det ut som en mye bedre ide og arrangere egen tur, oppleve mer, bruke mindre penger OG opptjene poeng, fremfor å bruke poeng :)
     
    kiev, Larata and jayeff like this.
  11. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
    Det kan du selvfølgelig gjøre, men til SASs forsvar, det de forsøker å få til er ting du ikke klarer å mekke på egenhånd.

    Det er ikke bare å valse inn til de forskjellige champagnehusene og be om smaksprøver. De årgangene og vinene som skal prøves er også (bør ihvertfall være) ganske heftige, sikkert.

    Mitt ankepunkt er innsalgsmåten. Et event til 38.000kr + 75.000 EB points burde vært mer eksklusivt i innbydelsen. En generell email blast virker litt simpelt i denne sammenheng.

    Kan godt hende dette er verdt pengene, men jeg syns ikke de har vært flinke nok til å forklare hvorfor.

    Eat at Michelin...(hvilke?)
    Try some vintages (hvilke?)

    De beskriver litt, men lar mye henge i luften. Mye må leses mellom linjene. Mye penger å 'gamble' med når man ikke vet hva man får.

    EDIT: som ble påpekt, et mer detaljert program var tilgjengelig på påmeldingssiden. Det er nok noen (nok?) som vil prioritere dette. Får håpe det er noen her inne, og at vi får en (live) trip report.
     
    Last edited: 12. aug 2016
  12. Larata

    Larata Senior Medlem

    Innlegg:
    517
    Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    Hahaha...satte kaffen i halsen da mailen kom! Ble litt småkvalm og tenkte at NÅ går det rett vei...men den gang ei...Har forøvrig fløyet med Lufthansa i nesten to måneder nå, så vi får se hva som skjer ved fornyelse av EBP til nyttår! Blir mest sannsynlig LH fra 1/1, med EBP i paralell i 2017 hvis det ikke skjer noe revolusjonerende hos SAS
     
    Shyneno and kiev like this.
  13. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    913
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
    Programmet ligger (godt) gjemt på påmeldingssiden :)
     

    Attached Files:

    milehigh liker dette
  14. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Jeez... sensitive disse franskmennene altså :rolleyes::
    Ikke noe for joviale nordmenn!
     
    milehigh, kiev and slemtiger like this.
  15. slemtiger

    slemtiger Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
    Haha. Ikke helt i min gate detta. Ikke at jeg noen gang kommer til å bli invitert heller :p

    Som en enkel gutt fra Vålerenga frister det mye mer med Vegas, øl og poker :D
     
    Kjakan liker dette
  16. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg vet så godt som ingenting om Champagne og synes prisen på dette eventet er hinsides, men jeg må likevel innrømme at jeg godt kunne ha tenkt meg å være med. Så måtte jeg heller stått bakerst under smaking, skjult av noen andre og spurt dumme spørsmål som jeg så latet som det var noen foran meg som spurte. Ett sukk eller to, himling meg øynene og ett kast med hodet mot noen andre i nærheten hadde forhåpentligvis fått meg under radaren.
    Synd man ikke vant mer enn 50,- i Viking-Lotto i går...
     
    Kjakan and kiev like this.
  17. slemtiger

    slemtiger Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
    Du vant i alle fall. Jeg venter fortsatt på at de skal ringe, eller denne sms'en de reklamerer med... Kanskje gi opp håpet nå etter to dager?
     
  18. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    he-he, jeg fikk i alle fall sms i går om min gevinst.
     
  19. VirreVapp

    VirreVapp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    Trivelig å bli invitert, men dette er I mine øyne ikke value for money....
     
  20. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    369
    Likes mottatt:
    367
    Bonuspoeng:
    63
    Det ble vel uttalt av Eivind at de ville tilby noe man ikke nødvendigvis fikk tak i ellers, til han eller henne som har "alt".

    Tror ikke mange av disse arrangementene vil bli ansett som verdi for pengene for mannen i gata, selv om man får smake utilgjengelige champagner sammen med en av verdens fremste ganer(?).

    Vi får fryde oss over Tusenfryd til 500 poeng :D
     
    Upsaker and Anton80 like this.

Del denne siden