CT tur til Tokyo LH/TG first.

Tråd i 'Reisebrev' startet av Satyv, 05. des 2016.

  1. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Droppet WIFI på flyet. Mye deilig mat og fantastisk service. Jeg flyr som regel LH business, det er grei service der, men dette var det lille ekstra i alle ledd. Fikk kledd meg opp i en litt for stor pysj å spradet rundt i halvfylla med den stort sett hele turen. Det var 2 ledige plasser i F, så den ene ledige ble min seng. Jeg sov 2 ganger på turen tilsammen 4 timer. Enda jeg sa jeg ikke ville ha mer å spise så insisterte de på å fylle på med alt mulig! Til kaviaren tok jeg både champis og Vodka. Måtte jo vurdere hva som passet best skulle jeg mene! :) Det var forøvrig 2 andre Nordmenn i F også! Så vi representerte 50% av F på denne turen. Et kjærestepar/ektepar som var ute å reiste, men det merkelige er at vi ikke ble oppmerksomme på at vi var Nordmenn før i immigrasjonkontrollen! :) Kanskje det er noen her inne?
     

    Attached Files:

    DanH, petterel, Are and 21 others like this.
  2. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk "bare" lastet opp 20 bilder!

    Gjennomgående høy kvalitet på maten, imponerende. "Hus/fly" champisen er en av de bedre jeg har smakt. Er skår i gleden i dag er st jeg fikk mail fra Thai at de har byttet føy til BKK i morgen å det nye flyet har ikke F! Hva er det for bullshit!? De skrev at jeg måtte kontakte SAS. Jeg ringte Tallinn, de kunne ikke gjøre noe sa de. Skikkelig dritt! Er det noe jeg kan gjøre, eller må jeg bare akseptere det å "nøye" meg med Business?

    Dette var til Tokyo. Litt fra Tokyo senere. :)
     

    Attached Files:

    DanH, petterel, geddi and 10 others like this.
  3. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Herregud så bra det ser ut :D
    Kan aldri få nok reisebrev LH-first :)
    Takk for et kanon reisebrev så langt!
     
    Satyv liker dette
  4. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,443
    Likes mottatt:
    8,831
    Bonuspoeng:
    183
    WTF, bare 3 puttonyos de serverer (IMG_5275)? Det er jo Skandal im Sperrbezirk.

    I 2014 gikk man til dette drastiske skrittet:
    "Hungary’s Tokaji trade council has put an end to the production of two lower grades of the country’s most famous wine.

    As of this year, the 3 and 4 ‘Puttonyos’ categories will be abolished"

    Sjampisen, LPGS, er det samme som BA kjører i F. God den.
     
    Last edited: 06. des 2016
    FFlyer, LN-FHU and Satyv like this.
  5. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    IMG_5244, det kan eg med sikkerhet sei ikkje er Nathalie sine brosmeluffar.

    Tusen takk for masse fine bilder, og ikkje minst for at du tek deg tid til å dele turen med oss. Lykke til på reisa vidare, gledar meg til resten!
     
    Baldrick, LN-FHU and Satyv like this.
  6. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for flotte bilder :)
    For en flott tur!
    Kjedelig at Thai har byttet fly da, men er vel redd det er lite å gjøre med det...
     
    Satyv liker dette
  7. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Våknet kl 03:14 å ikke snakk om å få sove igjen. Skal uansett opp kl 7, så da kan jeg jo fortsette. Mulig det var det J%*#€a flybyttet som irriterte lillehjernen såpass at de koblet over på våkne NÅ modus? Er dette vanlig eller har jeg hatt veldig uflaks? Jeg skal overleve i business altså, men det blir selvfølgelig en nedtur i forhold til hva jeg hadde forventet. Litt som om Hamar ringer å gratulerer med 7 rette i Lotto, så kommer det frem etter 1 minutt i samtalen at det er 6 hovedtall og 1 tilleggstall du har. "Ja, men det er jo 7 rette tall det og!"

    En annen grunn til at jeg (heldigvis) våknet kan være at jeg var så pissetrengt at jeg måtte krøkkete gå ut på badet med foroverbøyd knekk i hoftene.

    Uansett, når jeg ankom Tokyo så kom jeg på at jeg ikke hadde bestilt hotell der. Det kunne jo være kjekt å ha en plass å sove mener jeg. Men det er jo ikke noen stor krise da det er flust å velge mellom. :) Jeg trålet fort gjennom Hotels å booket Mitsui Garden Hotel i Ginza. Det hadde fått gode tilbakemeldinger, overkommelig pris og så fint ut. Neste steg var å komme seg dit, jeg tok tog til Shimbashi å vips så var det 400 m å gå. De hadde ikke rommet klar før 14:30 så jeg måtte slå ihjel litt tid før jeg kunne sjekke inn, så jeg skiftet å tok en tur bort til Hamarikyu gardens. Jeg skjønte fort at desember ikke var toppsesong for denne veldig spesielle parken midt i byen, men det var en fin gåtur. Forresten en fiffig løsning med noen slusesystemer for å slippe sjøvann inn til innsjøene i parken. Ser for meg at et besøk i mai ville gitt den mer rettferdighet. Etter 1,5 time med vandring satte jeg kursen mot hotellet å fikk endelig sjekket inn, hoppet rett til køys for en liten powernap. Rommet er ganske lite, men utrolig bra utnyttet plass og kjempegod seng. Jeg synes 1300,- for en natt her var et røverkjøp. Selvtrekkene toalett med oppvarmet setering! Bare i Japan? :D Massevis av kremer, toalettsaker og såpe. Alt av lys, TV, A/C osv styrt fra en PAD på nattbordet. Mye hotell for pengene, hotellet har lobby i 16 etasje å jeg fikk rom i 24. Flott utsikt utover storbyen. En dusj og powernap senere var klokka plutselig 18:00 å på tide å spise igjen. (Siden det hadde blitt såpass lite mat hittil på turen følte jeg at jeg sto i fare for å ikke klare tidligere estimater om 1 kg om dagen) jeg er ærlig talt ikke så fan av Sushi, så jeg tenkte å finne en teppanyaki restaurant å spise Wagyu isteden. Tråkket litt rundt i hovedgata i Ginza først, så jeg fant en som så bra ut. Jeg gikk amokk på menyen å bestilte alt i alt: abalone, kamskjell, hummer, 2 typer Wagyu biff (ytre og indrefilet), salat og mangosorbet. Hummeren var god, men så ut som den var kastet opp på tallerkenen, abalone og kamskjell så bedre ut enn det smakte, men det spiller ingen rolle. Jeg fikk om mulig enda mer religiøst forhold til biff enn jeg hadde fra før av. Utenomjordisk godt! Igjen var jeg så mett at jeg hadde mest lyst å legge meg i stabilt sideleie på gulvet inne på restauranten. Jeg kom meg på beina å vandret ut igjen i det sure været, blåste en kraftig og kald vind her, så godt med klær anbefales i desember mnd i Tokyo. Klokka ble til slutt 23:30 før jeg var tilbake på hotellet, så da kan dere jo regne selv alle de timene med kvalitetsøvn kroppen tillot meg. (Kan trekke fra 45 min med Facebook chat og tannpuss for jeg la meg til å sove)

    Uansett nå ligger jeg her å surrer, men på den positive siden så fikk jeg tatt et bilde av utsikten fra rommet både dag og natt. :)

    Om noen timer sitter jeg igjen på fly. I business.. Livet er urettferdig og nådeløst.
     

    Attached Files:

    Last edited: 06. des 2016
    petterel, Are, Eddie47 and 15 others like this.
  8. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Fullt opp med bilder igjen. Jeg kan tilføye at Tokyo ga mersmak, så kan godt tenke meg å utforske denne byen mer senere. Japanerne er definitivt så høflige og hyggelige som jeg alltid har hørt, i hvert fall de få jeg har kommunisert med. Mulig det var blitt noen dobbeltpostinger av bilder her, men håper det går bra.

    Takk for hyggelige tilbakemeldinger. :)
     

    Attached Files:

    geddi, RoadKing, FFlyer and 7 others like this.
  9. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Kjedelig med krøll på turen heim. Håpar det blir bra likevel. Som det stod på eit av bilda dine: "Life is a gift", og vi kan ikkje anna enn å ta imot :)

    God tur heimover!
     
    Satyv liker dette
  10. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Super rapport, og flotte bilder. Kjipt med flybytte....litt usikker på involentary downgrade og kompensasjon her....siden resten av langstrekkene er i F tror jeg ikke du har krav på kompensasjon....men det overlater jeg til andre å vite. Jeg vet ikke....
    Anyways...fortsatt god tur !!! :):):)
     
    Satyv liker dette
  11. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    En rask oppdatering.

    Note to self: Aldri mer ta tog i morgenrushet i Tokyo!

    Kom omsider frem til flyplassen, kunne spart meg for dusjen på hotellet etter den togturen. Snakket med de i F-innsjekken til Thai å utrykte min frustrasjon. De kan selvfølgelig ikke noe for det, så jeg var bare høflig å sa at det var veldig kjedelig. Jeg endte i hvert fall opp med 30-40 unnskyldninger, 30 000 yen i kontanter, 1 voucher til ANA Suite Lounge (dette antar jeg man uansett får som F i Thai?) og en søt og hyggelig jente som tok meg gjennom ansattslusen i sikkerhetskontrollen, da det var litt kø i fast track'en! Den var ny for meg. :)

    Nå er jeg på plass i loungen med chicken curry og champagne, går hardt ut! Denne loungen holder ganske lavt nivå sammenlignet med LH F, vil lett sammenligne den med Senator loungen til LH, dog det er litt bedre service her, men utvalget av mat og drikke er ikke allverden. I tillegg var det mye som var tomt, uten å bli fylt på med. Terningkast 2 på ANA Suite Lounge.

    Flyet de byttet til er en type 777-300 og var visst veldig populær sa de, politisk korrekt kanskje? Men det blir sikkert en fin tur uansett. :)

    Noe høyere forventninger til Thai sin i Bangkok. Hva er "gulrøttene" der? Spa behandling mener jeg å ha lest. Noe mer? :)
     
    petterel, Are, geddi and 9 others like this.
  12. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    For en tur! Ligger på Waikiki Beach og sikler til Wagyuen din. Liver er virkelig urettferdig og nådeløst.
     
    rkvalvaa, geddi, FFlyer and 2 others like this.
  13. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    De har vel ananas der? Sikkert nær 0 grader å overskyet også. At vi ikke like gjerne holder oss hjemme?!
     
    rkvalvaa liker dette
  14. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Det jeg synes er positivt med ANA loungen er at det er veldig stilfullt interiør her, for meg en ukjent men velsmakende champagne, god utsikt og noen fiffige små båser som gir deg noe privatliv, litt vanskelig å vise godt på bilder. Litt over en time til avgang. Fortsatt god natt der hjemme. :)
     

    Attached Files:

    DanH, Eddie47, geddi and 5 others like this.
  15. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Det har de sikkert, men det er ingen innpåslitne strandselgere som pusher det på meg. Får hoppe i havet istedenfor.
     
  16. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Herre, for ein stil! Og dei to badeendene var jo flotte :)

    Kjipt med flybytte, men håpar på livsteikn om at du overlevde snart!
     
    Satyv liker dette
  17. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Det gikk bra, jeg var egentlig såpass trøtt at jeg sov mye av turen. :) Endene har sluttet å krangle og nå, jeg truet med å sette de ut i havnen i Tokyo, så da tok de seg sammen!
     
  18. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Kom meg ombord i den noe slitne og godt brukte 777'en til slutt. Jeg var tidlig ute ved innsjekket så foran meg i køen var det bare en eldre herremann med sin Thailandske kone. Han var en snodig kar fra England. Han begynte å snakke til meg å kunne fortelle massevis fra gamle dager, men dessverre så var det nok gamle dager alt han husket. Så det var litt trist og fint på en gang å snakke med han. Det hadde dessverre begynt å surre mye på sine gamle dager. Men i ungdommen hadde han vært en av de beste løperne på "1 mile" og hadde faktisk vært under 4 minutter! Dette i 1969. Heldigvis hadde han en yngre og omsorgsfull kone som passet på han. Hele situasjonen minnet meg egentlig på hvor viktig denne turen egentlig er, i forhold til at man ikke vet hva morgendagen bringer å viktigheten av å "Carpe Diem"

    http://www.thepowerof10.info/athletes/profile.aspx?athleteid=2496

    De hadde full kontroll på at jeg egentlig skulle flydd i F, så de tilbød meg å gå foran han gamle å åpne opp i F skranken, jeg insisterte på at han og kona skulle først ombord, så da ble det slik og F på de også. Startet ombord med unnskyldninger igjen om at flyet var byttet å jeg fikk servering aller først hver gang, så ombord hadde de også kontroll. Det slo meg når vi tok av hvor vanvittig stort Tokyo er! Det var enormt mange båter i farvennet utenfor å på utflyvningen hadde jeg en fantastisk utsikt til Fuji. Maten var kjempegod og pluss for en nydelig Sauternes og 2 typer champis, smakte selvfølgelig alt. :) Mulig det var formiddagschampisen som fikk meg søvnig eller det litt lite spennende flyet, uansett så la jeg meg nedpå litt å sov 4 timer. Når vi landet kom purseren bort å tilbød meg å gå av flyet først, dette avslo jeg høflig å ventet på tur. Det var ikke mer enn 15-16 stk som skulle av først å det ville vært skikkelig kleint å skumpet meg frem i midtgangen for å rekke ut først! Hadde jo veldig god tid også, så det var liten vits å komme først ut. I bunnen av trappa sto det en liten solstråle med skilt med mitt navn og Mr Hakanada (eller noe) på, vi fikk hver vår assistent som geleidet oss inn i en ventende bil å fulgte oss hele veien dit vi skulle, jeg skulle jo bare på transitt å ble kjørt dit i en lekker liten golfbil. Så inn i Thai loungen en tur til verdens blideste velkomstkomite, her føler man seg velkommen.

    En iskaffe og et glass champis (Moet) senere var det tid for massasje, hvilken fantastisk behandling av en litt sliten mann fra Norge. Kjempegod massasje som varte i 60 minutter, en lang dusj senere var det tid for å se seg litt rundt på flyplassen, ikke mye å skrive om. Kjedelige butikker og den eneste klokkebutikken hadde noen halvkjipe eldre modeller fra TAG H som "stars of the display" fort gjort å ble ferdig med shopping her, savnet loungen og magen ville ha mat! Champagne som aperitiff selvfølgelig. Jaggu så hadde de Pina Colada her også, inspirert @Upsaker som er på Hawaii tok jeg selvfølgelig en av de. Til middag ble det noe Dim Sum greier, en suppe med scampi og en biff. Alt smakte nydelig. (Det samme gjorde Pina Coladaen, så da tar jeg en til)

    I loungen får man et eget rom med bord, sofa, stoler, laptop og TV. Veldig behagelig lounge med lite folk og en rolig atmosfære. Fortsatt 3 behagelige timer igjen her, akkurat nok tid til å bli sulten igjen til turen med rosinen i pølsa: F i A380 :)

    Litt usikker på om jeg rekker å bli tørst igjen, men skal nok få presset ned et glass med Dom P ombord. ;)

    Bildene kommer litt hulter til bulter, men dere ser hva som er SPA, fly og lounge! Fikk forøvrig utlevert en ganske drøy "engangstruse" i SPA avdelingen, mer om det senere. Inntil videre kan dere danne dere noen egne bilder av det.
     

    Attached Files:

    Last edited: 07. des 2016
    DanH, Are, Eddie47 and 12 others like this.
  19. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Noen mulighet for å laste opp mer enn 1 bilde av gangen fra IPad?! Jeg har snart krampe i fra skulder til pekefinger. Mulig jeg må innom SPA'en for litt arm-massasje.
     

    Attached Files:

    DanH, Eddie47, geddi and 6 others like this.
  20. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Som nevnt fikk jeg en lekker SPA truse, tror kanskje Freddie Mercury hadde vært glad for den, men jeg følte ikke at den var helt meg.

    Den var om mulig enda meg gjennomsiktig enn bildet viser, så vi lar det være med det ene bildet tror jeg. :D
     

    Attached Files:

    Are, geddi, Kristian and 4 others like this.

Del denne siden