CT tur til Tokyo LH/TG first.

Tråd i 'Reisebrev' startet av Satyv, 05. des 2016.

  1. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Det innlegget her har så mykje positivitet og godt i seg at ein gamal kynikar vert heilt på gråten. (Og får ein litt ja/nei!-følelse for pratet om den spa-trusa. (Kan vere greit å vite til ein annan dag kva ein absolutt ikkje skal gå med på.))
     
    Eddie47, FFlyer and Satyv like this.
  2. Wolfie

    Wolfie Medlem

    Innlegg:
    170
    Likes mottatt:
    827
    Bonuspoeng:
    93
    Fantastisk bra lesning. Jeg skal ha med kjæresten på omtrent samme F-runde på nyåret - og vi gleder oss ikke noe mindre nå :)

    Vi har også TG F fra TYO-BKK, så vi får krysse fingre for at de ikke krøller det til for oss også...

    Venter spent på reisebrev / skildring av hjemturen fra BKK!!
     
    Sjefen1234 and Satyv like this.
  3. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Imponerende at de hadde såpass godt kontroll over at du skulle hatt F, synes også kompenasjonen var ganske grei, de prøvde virkelig å gjøre litt opp for skuffelsen... 30000 yen i cash tilsvarer vel litt over 2000 kr. Kan jo få en liten flytur for det ;)
     
  4. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,958
    Bonuspoeng:
    293
    Åjåjåj, her var det mye god lesing! Skåler tilbake med en Mai Tai fra andre siden av datolinja.

    I dag er det forresten 75 år siden angrepet på Pearl Harbour, det markeres blant annet med en parade i kveld og sikkert en seremoni eller to. Noen trodde også at Obama skulle ta turen.
     
  5. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Skål! Får håpe Japanerne ikke tenker å feire på samme måte som for 75 år siden! Hvis Obama tar turen, så får du snakke litt til han å forklare at han kan ta en "Putin" bare gjøre om litt på grunnloven så kan han sitte i det uendelige, det tror jeg hadde vært best for alle parter, :D
     
  6. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Enig. Det var riktignok kun 2 stk som skulle ha F, men de gjorde en god jobb med å tilrettelegge. :)
     
  7. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra lufta. Har fått 3 timer på øyet nå, så var det brått slutt. Men WIFI funket plutselig når jeg våknet. Tror ikke hastigheten er noe særlig for å laste bilder, så det får komme senere. Bortsett fra det ene som er omtalt lengre ned i teksten.

    Her er copy/paste fra notatene fra den WIFI-frie sonen. :)

    Da var tiden i den flotte loungen over, visdom skulle ut å fly i F ble hentet av en smørblid "guttunge" som geleidet oss forbi passkøen og ut i en ventende buss. En forholdsvis lang busstur senere var vi endelig fremme ved monsteret av et fly A380 er! Nesten så man burde fått utlevert et kart så man ikke går seg bort, men isteden fikk vi utlevert et glass Dom Perignon. Skulle nesten tro de var tankelesere, men jeg takket ja uten nevneverdig mange nanosekunder med betenkningstid å tenkte ikke mer på det kartet! Første som slo meg var: For en romslig og lekker kabin med behagelig lys. Men de kunne spart seg for den jævla dokumentar-hyllesten av kongen på TV med alt for høy lyd!

    Det første glasset med "Dompa" er svelget unna å vi er klare for avgang. (Legg merke til at jeg skriver i nå-tid, enda dette sikkert ikke blir postet før landing! Helt rått hvor langt teknologien har kommet, her sitter jeg å skriver uten nett å greier, så kan jeg bare poste det akkurat når jeg vil!) fascinerende greier, hva blir det neste?

    Etter litt leting for å finne skavanker på sitteplassen min. (Er ikke det vanlig å se etter slikt?) så viser det seg at det er litt halvshabby interiør på denne maskinen. Trelisten er i ferd med å løsne og setet har endel skader. Dette er detaljer jeg synes de burde fikse, det gjør noe med helhetsinntrykket. Mulig dette er en førstegenerasjons A380, alt blir selvfølgelig slitt ved bruk. Kanskje jeg skal løsne den trelisten såpass mye at de MÅ fikse det, så slipper neste petimeter å irritere seg over det? Vi får se etter et par glass til med shæmpis. En annen ting som er litt spesielt er vinduet, veggen er så tykk at det er litt dårlig "sidesynutsikt" tror ikke akkurat det er noe ord som heter det, men håper dere forstår. Setet er også plassert ganske langt fra vinduet. Ellers er samtlige 12 plasser i F tatt.

    Neste blir å gå over Rimowaboksen selvfølgelig, wtf? Rosa? Jaja, dama blir fornøyd da. :) Innholdet er det samme ræl'et som det pleier å være så bilde er ikke strengt nødvendig her.

    Wifi har de, men når de ikke har lov til å ha den på over halvparten av landene så hjelper det lite. Hvorfor i alle dager er det forbud mot slikt tro? Antar at de kobler seg opp mot de samme satellittene uansett hvilket land de befinner seg over.

    Mat og endel mer drikke er inntatt, maten var grei. Ikke noe mer. Kaviar først selvfølgelig, Polskprodusert. Jeg likte at man fikk servert et cuvertglass her contra LH som spadde opp fra en større boks, men smaksløkene mine likte den Italienske kaviaren til LH bedre.

    Til middag gikk jeg for Thaimat, siden jeg ikke har vært i Thailand mer enn noen timer så har jeg ikke rukket å gå drittlei det Thailandske kjøkken, som sikkert alle de andre på flyet er. Litt slintrer i kjøttet trakk endel ned, men det så innbydende ut. Etter mat var det tid for brennevin. Måtte prøve "flyets" cognac, den smakte veldig godt, også jeg som ikke trodde jeg likte cognac! Men en ting jeg er litt bekymret for er Portvinen deres. Håper jeg slipper unna penicillin kur. (Let i menyen så forstår du) ville vært vanskelig å bortforklare hjemme, men enda kjipere når jeg ikke engang har grunn til å ha dårlig samvittighet for noe som helst. Jeg tok uansett sjansen på et glass.

    Ganske bra oppvarting, men jeg holder en knapp på LH her. Nå hadde riktignok LH crewet 6 stk å varte opp, mens Thai har 12.

    To be continued.
     

    Attached Files:

    DanH, FFlyer, petterel and 12 others like this.
  8. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,958
    Bonuspoeng:
    293
    Ligger på stranden og speider etter AF1, vil ikke anstrenge meg unødvendig.
     
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Herlig @Satyv , da trenger ikke jeg skrive noe når vi følger etter på mandag. Samme fly, samme selskap, samme klasse.
     
    Satyv liker dette
  10. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,263
    Bonuspoeng:
    113
    For et herlig reisebrev! Blir grønn av misunnelse hver gang jeg leser F reisebrev og de kommer jo som perler på en snor.

    Hvis flash salget som nylig er avsluttet står, så har jeg en CT til overs. Jeg vet hva den skal brukes til :cool:
     
    Satyv liker dette
  11. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Skjedde med meg også på samme ruten. Er endel equipment change på akkurat HND-BKK. Japanerne er meget korrekt og er vel de eneste som betaler cash-kompensasjon på award. Da jeg postet erfaringen min på Flyertalk var det visst ikke vanlig, spesielt ikke i Thailand.
    Enig med deg i at den ANA-loungen ikke er noe særlig, bortsett fra servicen.
     
    Satyv liker dette
  12. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Kult! Håper du faktisk får F fra Tokyo til Bangkok og at du har tid til mer enn 1 overnatting i Tokyo. :D
     
  13. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Siste oppdatering kommer litt sent, vært en hektisk uke. Jeg ankom huset mitt torsdag kl 17:00 etter at jeg kom hjem fra denne turen, da var det bare å pakke om å gjøre deg klar for tidenes antiklimaks. Ryanair fra Torp til Krakow på fredag kl 14:00. DA snakker vi kontraster! (kommer forøvrig ikke noe reisebrev fra den flyturen) ;) Men vi hadde en fin tur dit, kom hjem for et par timer siden. Vi var 24 stk på julebordtur og vi bodde på Ibis city centre. Et høyst ordinært hotell, men veldig ok i forhold til prisen og ganske sentralt beliggende. Saltgruvene var definitivt en opplevelse, helt utrolig hva de har fått til der. Ellers spiste vi på Miod Malina, kanonbra service og nydelig mat. "House of beer" er stedet for skikkelig øl. Masse god øl på tapp og massevis av flasker. Mikkeller, Brewdog e.t.c. Vel nok om det.

    Resten av turen til Frankfurt var veldig bra den, fikk sove noen timer i den veldig romslige sengen de kunne tilby. Denne gangen var jo alle plassene tatt så det var ikke noen ekstra seng tilgjengelig dessverre, men det gikk bra allikevel. Det var forøvrig et svensk ektepar ombord i F også, jeg er ganske sikker på at det var deres første tur i F noensinne også. De satt med øyne omtrent som klinkekuler stort sett hele turen å "wow´et" hver gang de fikk servert noe. Herlig å se, de koste seg skikkelig. Men litt morsomt å se fruen når hun skulle legge seg, hun ante ingen ting om at de kunne reie opp seng for henne, så hun ble både flau og glad på samme tid tror jeg, men pysjamasen droppet de begge to! Hadde de bare gjort litt re-search på forhånd på eminente forumer som dette, så hadde de i hvert fall hatt en liten mulighet til å sette seg inn i hva som ventet de. ;)

    Når vi ankom Frankfurt så sto det jammen en mann med navnet mitt på en lapp, uvisst av hvilken grunn da det var kun jeg og en til som fikk denne behandlingen av de 12 i F. Kan det være fordi reisen ut var i LH F kanskje? Jeg var såpass trøtt, forvirret og så godt vant til god service at jeg ikke kom på å spørre. Men han ba meg i hvert fall følge etter han å han loset meg gjennom passkontrollen til ansatte og videre til security check og til Senatorloungen før han ønsket god tur videre.

    Gikk å la meg nedpå å sov en times tid, mat var ikke noe tema da jeg hadde spist så mye snadder de siste dagene at jeg holdt på å eksplodere. Reisen så langt hadde vært veldig bra og gått knirkefritt, så selvfølgelig måtte LH til Oslo bli forsinket! Ca 1 time forsinkelse og buss til flyet var en kjip slutt på en fantastisk (og hektisk) tur, men nå var jeg kanskje litt godt vant også!?

    Oppsummert vil jeg si LH vinner en jevn kamp mot Thai 2-1

    F-Terminalen i FRA var helt utrolig, F lounge i Munchen fikk jeg bare såvidt vært innom, men digget passkontrollen der med 1 politimann som satt å jobbet kun med LH F passasjerer inne i loungen. Men den virket veldig bra den også. Massasjen og Dom P var favør Thai, men totalen blir det en knepen seier til LH fra meg. Thai sin kabin var noe slitt og pysjen til LH var et hakk bedre. LH hadde noe bedre utvalg av mat, å Thai manglet den ene av kun 3 rødviner de hadde på menyen, det er for dårlig. Begge selskap hadde veldig personlig oppfølging og service, men til den prisen så skulle det bare mangle. 130 000,- ville denne turen kommet på hvis jeg skulle kjøpt den for penger.

    Takk for følget, håper vi sees igjen. Runder av med siste runde bilder. :)
     

    Attached Files:

    Last edited: 12. des 2016
    DanH, FFlyer, petterel and 14 others like this.
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Vi startet fra BKK, med Thai F. Er nettopp ankommet FRA. Mer info i annen tråd.
     
    Satyv and Fredrik81 like this.
  15. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Mye fine bilder her, tusen takk for en fin rapport fra det som ser ut som om det ble en bra tur selv med negradering på ett leg!
     
    Satyv liker dette
  16. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Takk, absolutt en fin tur, men det er litt ekstremsport å reise så mye på så kort tid. På en annen side så er det jo gøy å gjøre noe litt utradisjonelt. I tillegg så rakk jeg ikke å kjede meg ett eneste sekund. :)
     
    DanH, Earl and Fredrik81 like this.
  17. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,443
    Likes mottatt:
    8,832
    Bonuspoeng:
    183
    Bra reisebrev, @Satyv

    "IMG_5458" er kult da. Stilig med en DP på bordet, men "IMG_5459.jpg" viser at de har litt å gå på. Makan til måte å skjenke på.
     
    Petter B-C, Satyv and RoadKing like this.
  18. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, du sier noe. Ikke helt etter boka. :)
     
  19. Wolfie

    Wolfie Medlem

    Innlegg:
    170
    Likes mottatt:
    827
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for flott rapport - og mange bra bilder
     
    Satyv liker dette
  20. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Kongerapport :)
    Ser ut som en fet tur, gleder meg enda mer til min tur til februar nå :)
     
    Satyv liker dette

Del denne siden