Det store Trumf-lotteriet. KIWI lodder ut 2700 handlevogner kvar(?) veke. Kven vinner av IF-ere?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 06. jan 2020.

1. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,162
    Bonuspoeng:
    113
    Neste gang du treffer ham, kan du spørre hvor mange som handler både fisk og grønt? Da kan vi koble dette med 5/30 trumf penetrasjon og dermed har vi sannsynligheten i denne butikken.

2. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,162
    Bonuspoeng:
    113
    Alternativt om noen melder seg frivillig til å gjøre denne markedsundersøkelsen utenfor butikken (trumf+kiwipluss+fisk+(grønnsaker or frukt) = true)

3. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    24,021
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jo egentlig litt rart at SMS kommer raskt etter handel.
    Hvis det skal trekkes fire personer hver uke bør en vel vente til uken er ferdig før vinneren trekkes? Eller er det nummer f.eks. nummer 1, 101, 201 og 301 som handler og møter kravene som vinner ..?

4. MrBister

MrBister Medlem

Likes mottatt:
    522
    Bonuspoeng:
    93
    Ja det er jo det som er poenget mitt - det er rart, og derfor tror og håper jeg at algoritmen/scriptet velger den som først klarer kravene som første av 4 vinnere den aktuelle uken, og derfor fikk han SMS så raskt.
    De andre 3 er nok mer "random", utfra tidligere historikk i butikken.

Så da vet alle hva de skal gjøre på mandags morgen - gå å kjøp eple+fiskepudding med en gang butikken åpner, og sjekk om man har vunnet. Teorien min er altså at det gjør man. :)

Last edited: 10. jan 2020
  5. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,162
    Bonuspoeng:
    113
    Basert på historikk vet man omtrent hvor mange som vil oppfylle kriteriene pr butikk pr uke. Når man vet det sier algoritemen at ved første, andre, tredje og fjerde kvartil trekkes en vinner. Altså, dersom det forventes 1000 kvalifiserende handler i en butikk pr uke vil nr 250, 500, 750 og 1000 handlende vinne.

SAJblue liker dette
  6. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    24,021
    Bonuspoeng:
    293
    Vi vet vel heller ikke om "uken" går fra mandag til søndag ..

7. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,608
    Bonuspoeng:
    183
    Tja, av de 4 foran meg i køen var det ihvertfall 2 som hadde både fisk og grønt, og damen bak meg hadde det samme. Han foran meg handlet garantert på samme måte som meg, masse tørrvarer + 1 fisk + en grønnsak.

Det er nok fler enn vi tror som får med seg slike kampanjer som dette gitt.

Eddie47 and kjeeli like this.
  8. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,686
    Bonuspoeng:
    113
    Da var det min tur til å cashe inn her...
    Ble kun snaue 230kr, men morsomt at det går å vinne sent i uka også:cool:

Kiwi her i Trondheim har i hvert fall økt salget av fersk fisk noe enormt! 2 butikker og det var umulig å få tak i fersk pakket fisk. Normalt har det ikke vært noe problem på de jeg er innom...

Dermed endte man opp med «Fish & Crisp»

chrt, TigerTravel, Eddie47 and 6 others like this.
  9. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,162
    Bonuspoeng:
    113
    Butikksjefen på min lokale kiwi påstod at 60% av kundene i den butikken hadde kiwi pluss. Det høres meget høyt ut. Også her var det omtrent utsolgt for fersk fisk.

Eddie47 liker dette
  10. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,686
    Bonuspoeng:
    113
    Basert på hovedsiden til kiwi.no så er det mange med KiwiPLUSS, så vi er nok så «unike», og basert på hvor tung markedsføringen har vært både på TV og nett et jeg ikke overrasket over at de selger «bøttevis» med fisk...
    5F51884C-E26F-4719-8601-9E90ADBAF97C.jpeg
    Betjeningen sa også at det hadde gått enormt mye mer enn normalt...

Eddie47 liker dette
  11. Grooo

Grooo Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    939
    Bonuspoeng:
    93
    Her spurte de hver enkelt kunde og de var Pluss, og informere om tilbudet

Eddie47 liker dette
  12. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,974
    Bonuspoeng:
    113
    Kiwi har funnet metoden hvordan få flere kunder til å kjøpe hos dem med denne kampanjen i et helt år enn å kjøre kampanje på 50% trumf på frukt og grønt noen helger i året, grunnen? De tjener mer på utbetale trumf selv enn at vi forbrukere hamstrer selv for da vet vi som forbrukere at vi virkelig vil få trumf. Er mer lønnsomt å bytte mobil abonnement i 12 måneder enn å spille trumf lottoriet.

13. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    20,158
    Bonuspoeng:
    293
    Hva er galt med begge deler?

14. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,974
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke noe galt med begge, bare stor forskjell, på den ene måten er du garantert trumf og på den andre ingenting.

15. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,235
    Bonuspoeng:
    293
    I trumf-lotteriet er du garantert fisk og grønnsaker. Med fare for og høres ut som Harald Rønneberg så er det begrenset hvor galt det kan gå. Men så er ikke jeg ernæringsfysiolog heller.

16. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    20,158
    Bonuspoeng:
    293
    Du er garantert trumf med Trumflotteriet. 15% på frukt/grønt og 1%, evt 15% på fisken.

17. livinspeed

livinspeed Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,442
    Bonuspoeng:
    93
    Vant på første forsøk etter TTT! :) Masse folk i butikken nå i 16-draget, og det er en ganske veltrafikkert butikk, så jeg hadde ikke noen store forhåpninger - men 10 min etter handel kom det SMS om pålydende 469.52,- ekstra trumf :D

Edit: Der var de allerede på konto. Kjøpesum 469, total trumf 498.

Last edited: 13. jan 2020
    chrt, tobeornot999, EndreD and 6 others like this.
  18. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,654
    Bonuspoeng:
    183
    Da var det min tur å vinne. Naturligvis den dagen jeg bare handlet smått, men sier ikke nei takk til 2700 gratis eurobonuspoeng :)

19. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,162
    Bonuspoeng:
    113
    gratulerer :)

20. Mysterio

Mysterio Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,515
    Bonuspoeng:
    93
    Ifølge det nyeste nyhetsbrevet fra Kiwi var største handlekurv som vant på nærmere 4250,- noe som tilsvarer omtrent 60 000 eurobonus-poeng med automatisk overføring. Ikke verst med en New York-tur på en liten handletur.

Del denne siden