EBD - er det verdt det?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Marmag, 11. okt 2017.

  1. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Enig at det å kunne selge gullkort ikke er et argument godt nok til å bli EBD, men det at folk selger disse betyr at de har en verdi, for meg så hadde vært konge å kunne gi frøkna i husstanden gullkort slik at alle kunne få seg et loung besøk når SAS ikke har lounger/ eller når vi flyr med annet Star Alliance selskap.
     
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jeg enig i.
    Det er et fint argument at man kan overraske kone/mamma/onkel eller hvem det måtte være med et gullkort.
     
    Fredrik81 liker dette
  3. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,297
    Likes mottatt:
    3,258
    Bonuspoeng:
    113
    Mitt ligger der klart til å gis bort, men har jo ikke prøvd da, så godt mulig jeg får en feilmelding ved forsøk. Men ja, jeg har hørt de samme ryktene.
     
  4. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har ennå ikke fått noen oppgradering som EBG, så tror uansett du står lengre frem i køen, det er vel bare å se å Tråder her inne så ser du at samme personer får flere oppgraderinger i løp av et år så det er ikke umulig å dra nytte av EBD. Husk også at dine bud ganges med faktor med 1,3 konta mine 1,2. Det er vel også en grei fordel. Er enig at største forskjellen ligger fra sølv til gull, men med 7leg så hadde jeg lett tatt en MR.
     
    Flyskrekk liker dette
  5. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,641
    Likes mottatt:
    34,849
    Bonuspoeng:
    293
    For meg faller det ned på økonomi.

    Jeg reiser ikke mye med jobb, så for meg har loungetilgang og bedre tilgjengelighet på kort varsel/ ombookingsmuligheter osv ikke så mye verdi.

    Med ønsket om en reise til å år, som samtidig ville vippe meg over i Diamond i stedet for Gull måtte jeg rett og sett se på økonomien. I motsetning til endel andre så ser jeg det som helt greit å forsøke å få inn noen kroner på Gullkortet jeg kan gi bort om et par dager. Jeg har ingen i min omgangskrets som flyr nok til at de trenger kortet. Eller for å snu på det, hvis jeg får 3k for å gi bort et gullkort kan jeg spandere mat for 3000kr på Gardermoen neste år, og for det får jeg vesentlig mer glede en at søstra mi skal spise havregrøt i loungen de to gangene i året hun flyr med SAS til Bergen.

    Videre gir Diamond meg rabatt på kredittkort og det gir meg gull neste år. Det betyr at den flybilletten jeg måtte og ville kjøpe for egen del, faktisk nesten er tjent inn i andre fordeler.

    At jeg får enda et kredittkort og en dings til å henge på kofferten min driter jeg i. Dette faller ned på at statusen faktisk gir meg fordeler som er gode nok til å forsvare en flyturferie ekstra i år.
     
    KRS and Xflipper like this.
  6. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Rart det der, min gjorde det ikke, da ny periode startet i oktober, så jeg måtte ringe de, men det var ikke noe problem det altså... :)
     
  7. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,896
    Likes mottatt:
    57,522
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg opplevde det samme. Det står at jeg allerede har gitt bort kortet for denne perioden, men det stemmer ikke. Fikk beskjed på chat at det skulle ordne seg når jeg ville gi det bort.
     
  8. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Ble bare littegranne mer pes, fordi du trengte både din egen og mottakerens sikkerhetskode for å kunne overføre manuelt.
     
  9. Marmag

    Marmag Nytt Medlem

    Innlegg:
    27
    Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    13
    I tillegg til at det kun gjelder langrutene? Jeg flyr vekk fra kontinentet kun hver fjerde gang solen står i rett fase i forhold til mars, samtidig som månen er i ne og fuglene plyster nasjonalsangen, så jeg tror ikke det er der merverdien min kommer til å ligge
     
    TomF66 liker dette
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,896
    Likes mottatt:
    57,522
    Bonuspoeng:
    293
    Sikkerhetskode?
     
  11. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Bare glem å bli EBD, det høres jo nesten ut vi prøver å overtale deg til bikke over, men det gjør vi ikke, vi vil være ekslusiv og beholde fordelene for oss selv. ;)
     
  12. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, sikkerhetskode, samme kode de ber om først når du ringer CT-telefonen.
     
  13. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,749
    Likes mottatt:
    21,954
    Bonuspoeng:
    293
    Er det den man lager når man tar i bruk appen?
     
    Fredrik81 liker dette
  14. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Tror også gratis drikke er undervurdert drar man med seg familien på tur og sitter i go så blir dette fort mellom 1000-1500kr på en tur-retur ut i verden.
    Det som er bunnlinjen er om man kommer til å benytte seg av noen av disse fordelene, er svaret nei så blir det fort ikke noe vits å gå de ekstra milene(MR). Eksempel enslig mann, flyr plus innenlands på jobbens regning, reiser kun på hytta i feriene, ser ikke noe poeng å samle opp poeng. Da har statusen mindre å si en F.eks Familie far og livsnyter som elsker å reise og gjerne 2-3 lange reiser i året. Har det meste av kredittkort og legger igjen noen kroner ekstra for å reise og bo bedre. Han vil kanskje dra mer nytte av statusen.
     
    Vidunder liker dette
  15. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Nei.
    Den er på nettsidene, ikke i app.
     
    Fredrik81 liker dette
  16. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Tror du kan generere kode når du er logget inn på SAS.no om jeg husker rett. Kommer på SMS eller e-post.
     
  17. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Det husker jeg ikke faktisk... men koden finner du lett under innstillinger her:
    upload_2017-10-12_10-59-31.png
     
    wilco and geddi like this.
  18. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    nettopp :)
     
  19. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,749
    Likes mottatt:
    21,954
    Bonuspoeng:
    293
    Takk, takk og takk. Kjekt å ha ting på stell før man en dag skal ta den store telefonen.
     
    Fredrik81 liker dette
  20. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,896
    Likes mottatt:
    57,522
    Bonuspoeng:
    293
    Aha.. den ja.
     

Del denne siden