Gold loungen på OSL er uansett stengt for tiden. Eller dvs, den ytre delen (som ikke er gold) er stengt ned, og porten inn til Gold står fast åpen for alle. Lurer på når de skal endre dette tilbake, for slik har det vært noen måneder nå. I CPH er det samme opplegg. Kun inngangen til høyre (Gold lounge opp trappen) er åpen, den til venstre (vanlige loungen i grunn-etasjen) er stengt av med sperrebånd. Mens ARN hadde skille på Gold og vanlig sist jeg var der, rett nok for et par måneder siden sist gang nå.
Benytter anledningen til enda et spørsmål : Er det fremdeles slik at smoothie regnes som mat (slik at det ikke er inkludert i "Gratis drikke når du reiser i Go" fordelen)? Er det noe andre begrensninger, bortsett fra alkohol på innenriks?
Jeg har altid fått gratis smoothie i Go de gangene jeg har bedt om det, senest under en måned siden. Virker veldig rart om det skulle falle inn under mat.
Nei, jeg vet faktisk ikke om det sånn nå. Men jeg husker at slikt ble diskutert her mange år siden. Da var det dog ikke aktuelt for meg at jeg noen gang i livet burde blitt EBD. Men nå er både hoteller og flyselskaper såpass aktivt med å kaste statuser etter folk at man kanskje snart finner enten NCC Gold eller EBG i Kinder Egg og Happy Meal. Da har til og meg jeg klart å få EBD (eller skal få det på tirsdag).
Det avhenger av når mottaker får det, men to år og tre måneder er maks om vedkommende ikke har gull fra før.
Så de får Gold for inneværende periode, pluss 1 år pluss 3 månder grace? Det høres i såfall veldig bra ut.
Regner med det finnes en diamond-mail som det finnes en gull-mail. Er de behjelpelige med å ombooke ct? Noen som har hatt hell med det?
ARN har begge loungene åpne, men «bakdøren» mellom loungene er fortsatt åpen da det kun er buffet i Gold loungen. Så det er i praksis fri flyt mellom dem da alle har tilgang til samme buffetområde.
Har vore på tur i dag med litt småproblemer, og diamant trumfer gold any day, så.verkar som SAS set litt pris på oss... Men det er stusselig å fly SAS om dagen
Trur dette er litt avhengig av kor du flyr og hvilket crew du er med. I dag har eg hatt gleda av å fly to flighter med topp motivert crew. Sist no i biz til ORD og denne opplevelsen er høgt oppe på lista over kjekke flyturar Ellers håpar eg at EBD er verdt det longterm ellers har eg reist til Chicago utan grunn #nestenflyskam
Det fikser omtrent det samme som gold mailen.....dvs stort sett ingenting annet enn å henvise til å ringe SAS kundeservice.