EBD-prefix er på plass

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av vegardg, 24. juni 2015.

  1. Asbjorto

    Asbjorto Bitt av basillen

    Innlegg:
    71
    Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    18
    Fløy med et usedvanlig trivelig crew til BCN fredag, og han ene FA fortalte stolt at de nå kunne se at jeg var EBD på listene sine, da jeg (som vanlig) viste frem appen (Go som gjelder privat, og OT gikk ikke gjennom. 0/1 så langt). Og han ville villig vekk spandere både snacks og ekstra drikke, og det på smekk fullt fly. Vel, bare en liten gladhistorie der ☀️
     
    Islending, Baldrick, Cecilie and 5 others like this.
  2. PettR

    PettR パイロット

    Innlegg:
    278
    Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Ble endelig gjenkjent på sk1320 fra osl til vigra i går! Purser kom stolt bak og fortalte meg at han hadde skrevet opp navn og setenr på hånden sin, slik at han kunne huske hvor jeg satt :p
    Etterfulgt av flott service og en fin samtale ;)
     
    Baldrick, pgaa, Origo and 4 others like this.
  3. stakar

    stakar Frequent Traveler - EBP

    Innlegg:
    292
    Likes mottatt:
    783
    Bonuspoeng:
    93
    Det står EBG i manifestet med en D ved siden av.
     
  4. wreilert

    wreilert Galactic Cowboy

    Innlegg:
    109
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    28
    Som vanlig betyr vel dette null og niks på Widerøe?
     
  5. Fly med oss

    Fly med oss Stockholm

    Innlegg:
    401
    Likes mottatt:
    1,435
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg la inn EBDXXXXXXXXX ved innsjekk til LH779 SIN-FRA (bonusbillett) og da jeg fikk utdelt boardingkort på flyplassen var jeg registrert som SK*G. Imponerende! Ikke en gang SAS selv får lagt inn status på boardingkortet ved bonusreiser ved avreise fra Oslo.
     
  6. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Med introduksjonen av EBD-prefiks, behøver man å måtte vise kort for å få gratis drikke i Go eller benytter de nå dette slik at man slipper det?
     
  7. stakar

    stakar Frequent Traveler - EBP

    Innlegg:
    292
    Likes mottatt:
    783
    Bonuspoeng:
    93
    Om du flyr med andre enn SAS så er det SK*G uansett. Det samme gjelder Pandion.
     
  8. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Purser på Trondheimsflyet i dag gikk over lista over ebd i go slik at de skulle få servering uten å spørre om det. Jeg satt på rad 2 og hørte de snakket om det :)
     
  9. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det
    Samme gjelder med SAS, stikker du kortet inn i maskina før reisen får du opp spørsmål om du vil registrere kortet på reisen din, og vips så er du godkjent med status.
     
  10. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,328
    Likes mottatt:
    10,163
    Bonuspoeng:
    183
    SK*G på billetten betyr vel SAS og Star (*) GOLD noe som er riktig, da Diamond fremdeles er Star Allicance Gold.
     
    SASlovah4evah liker dette
  11. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Går utifra at han snakker om problemet med å legge inn kortstatus på bonusbilletter, ikke at det burde stå SK*D.
     
  12. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,328
    Likes mottatt:
    10,163
    Bonuspoeng:
    183
    Hvorfor er det et problem? Siste bonusreise jeg hadde OSL-ORD (med LH i F, men SK på OSL-FRA) så står det også SK*G på billetten min. Denne fikk jeg når jeg sjekket inn på OSL i gull-skranken.
     
  13. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Hvorfor er det et problem...? Skulle det egentlig være nødvendig å få registrert SK*G manuelt på en bonusreise for en person som er SK*G, og hva om man f.eks. reiser fra et sted som ikke har en gullskranke? Jeg har reist flere bonusturer hvor det ikke kommer opp SK*G, selv om jeg har både snakket med SAS som har forsikret meg om at det er registrert at jeg er SK*G, lagt inn kortet ved innsjekk og/eller sjekket inn ved hjelp av app'en som jeg vel vil tro er koblet til min SAS-profil hvor mitt EB-nummer er registrert. Jeg kan ikke annet enn å si at det er nokså meningsløst at SAS ikke klarer å fikse dette.
     
  14. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Det er vel strengt talt mer et "problem" enn et problem, men likefullt.
     
  15. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Som et eksempel så har nok Hellas større problemer enn dette... :)
     
  16. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,328
    Likes mottatt:
    10,163
    Bonuspoeng:
    183
    Men det er jo det jeg sier... Jeg registrerte ingenting. Bare leverte fra meg passet og fikk boardingkort. Stod også SK*G på konas boardingkort.

    Edit: Føler virkelig at vi er på "Sytefeber" nivå nå... :rolleyes:
     
  17. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    OK. For meg har det aldri blitt registrert automatisk på mine bonusreiser det siste året (det er vel 5-6 stykker), men så sjekker jeg stort sett alltid inn via app'en eller i verste fall på automat (i Tromsø er det ingen gullskranke og man har vel stort sett automater som alternativ). Det plager meg ikke spesielt mye, men jeg må vel si at jeg synes det er underlig at man ikke klarer å automatisere dette.

    Som et tillegg: Man må vel kunne få ytre seg om at man mener det er merkelig at SAS ikke klarer å få på plass noe slikt uten at man må innom en skranke for å få dette registrert uten at dette kalles syting? Det er vel neppe noen som mener at dette er vitalt for fremtidig liv på planeten, men så er det vel heller ikke der vi er på et forum om bonusfeber...
     
  18. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,328
    Likes mottatt:
    10,163
    Bonuspoeng:
    183
    Konstaterer iallefall at det kommer automatisk på mine bonusreiser (gjorde det på begge bonusreisene jeg har hatt som EBD).
    Den ene var booket på SAS.no, den andre var en companion ticket booket over telefon.
     
  19. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    OK. Det er ikke min erfaring på mine 5-6 turer (som EBD). Alt er booket via SAS.no, men likevel kommer ikke SK*G opp (men, som sagt, jeg er ikke innom en skranke). Jeg registrerer også at andre har det samme problemet.
     
  20. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,328
    Likes mottatt:
    10,163
    Bonuspoeng:
    183
    Men gir aldri fra meg noe SAS-kort i skranken, kun pass. Så hvorfor jeg ikke har dette "problemet" vet jeg ikke.
     

Del denne siden