EBD-prefix er på plass

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av vegardg, 24. juni 2015.

1. TOS

TOS Senior Medlem

Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg vet ikke heller. Jeg ringte en gang til SAS for å spørre om de kunne få lagt inn EBD-nummeret mitt på en bonusreise, hvorpå de responderte med at de så at dette lå inne. Når jeg så sjekket inn i app'en kom det likevel ikke opp noe SK*G på boardingkortet. Jeg antar at de på innsjekk ser at du er EBD og at de dermed får dette registrert når BP skrives ut. Hvem vet. :)

2. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,043
    Bonuspoeng:
    113
    Som TOS skriver, så er det et kjent problem hos SAS at status ikke registreres automatisk når man booker bonusreiser. Nå er det bare å legge det til ved innsjekk, alternativt fyre av en e-post til diamantmailen, så store problemet utgjør det ikke. Toppers så er det litt småirriterende, men ikke noe mer.

3. vegardg

vegardg Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,168
    Bonuspoeng:
    163
    Nylig erfaring på tur Trondheim-Moskva t/r: Ingen mulighet til å registrere bonuskort ved online check-in. Ingen status angitt på boardingkort jeg kunne skrive ut på sas.no. På automat på flyplassen fikk jeg lagt det inn, og da fikk jeg boardingkort med EBD SK*G. På returen var det heller ikke mulig å registrere noe ved online check-in, og foreløpig boardingkort viser ingen status. Det er vel neppe automater på Sheremetyevo, så vi får se hva som står på boardingkortet i morgen. Egentlig litt irriterende at man ikke får registrert dette ved bestilling - i den grad "soft block" skulle fungere...

4. vegardg

vegardg Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,168
    Bonuspoeng:
    163
    ...og bare for å følge opp min egen post:
    SAS kan bruke Aeroflots automater på SVO. Etter å ha scannet passet mitt ble jeg spurt om jeg ville legge til bonusnumer EBGXXXXXXXXX. Bekrefta, og ut kom et boardingkort med EBD SK*G. Magic!

5. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    411
    Bonuspoeng:
    83
    Da ønsker jeg deg virkelig en missed connection på FRA en tidlig morgen innkommende fra USA og eneste sete de vil tilby deg er siste flight til OSL som lander rundt midnatt så du akkurat ikke rekker siste flytoget.

Det som reddet meg den gangen var at jeg også hadde SEN status. LH klarte ikke legge inn ebg på sk-flight, bare SEN statusen.

6. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    10,470
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, takk for det...

Høres ut som LH var problemet ditt. De klarte i alle fall å få EBG på mine flights hjem fra ORD tidligere i år, og også hjem fra BOS i fjord.

7. Herlov

Herlov Poengsanker

Likes mottatt:
    6,002
    Bonuspoeng:
    183
    Min EBG-status ligger automatisk inne i en bonusreise booket i april, uten at jeg har bedt spesielt om det.

8. TOS_EBG

TOS_EBG Lost in Space (and currently EBD)

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Ser ut som om noe skjedde i vinter slik at status kommer med på EB billetter booket online. Det er ihvertfall min erfaring at status nå ligger inne.

9. Hoggorm

Hoggorm Nytt Medlem

Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    13
    Hvorfor spiller det noen rolle egentlig..? Har aldri opplevd noen ekstra service pga status, og tviler vel på at det skjer så mange mirakler nå heller... Eller tar jeg feil?

10. KristianSk

KristianSk Veteran

Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Prioritet over gull ved irrops er nok den største fordelen.

11. TOS

TOS Senior Medlem

Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg booket et par EB-turer på kort varsel i begynnelsen av mai, og mener nokså bestemt at det ikke ble registrert status på disse.

12. TOS

TOS Senior Medlem

Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    I tillegg er det vel den eventuelle muligheten for soft block.

KristianSk liker dette
  13. Storg

Storg Medlem

Likes mottatt:
    92
    Bonuspoeng:
    28
    Får deg gjennom fast-track på OSL f.eks.

14. TOS

TOS Senior Medlem

Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Sist jeg skulle gjennom der så holdt det ikke at det stod SK*G på boarding passet. Vakten ville se kortet mitt også...

15. Storg

Storg Medlem

Likes mottatt:
    92
    Bonuspoeng:
    28
    Aldri opplevd. Derimot opplevd at det ikke hjalp med kort, når det ikke sto på BP.

16. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Hvilke retningslinjer har egentlig personalet i FT? Det er jo helt bingo hva som skjer der, både m.h.t. å slippe gjennom EBS, ta med gjest som EBG/EBD, vise eller ikke vise kort...

17. stakar

stakar Frequent Traveler - EBP

Likes mottatt:
    807
    Bonuspoeng:
    93
    På mine siste boarding pass står det EBD SK*G. Er reisen booket før SAS gjorde sin oppdatering, vil status da bookingen ble foretatt gjelde.

Retningslinjene for vekterne som står i FT er vanskelig å vite, det virker som om de kan være fraværende.

18. VirreVapp

VirreVapp Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ser på mine fremtidige reiser i "My Flights" App'n nå. Der ligger alle reiser inne med EBG registrert på meg, men den siste jeg bestilte for noen dager siden ligger inne med EBD.. Med tanke på ev upgrades/free booze bør vel dette korrigeres slik at alle reiser blir oppdatert med riktig Status. Er det noen som vet hvordan man får gjort dette? Det er tydeligvis ikke noen automatikk i dette.. Er det en TLF til SAS eller SAS Chat ?

19. hifiman

hifiman Veteran

Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Tlf til sas er vel det "lureste" for å få alt korrekt

20. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng: