EBD-prefix er på plass

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av vegardg, 24. juni 2015.

  1. Fridtjof

    Fridtjof Aktivt Medlem

    Innlegg:
    355
    Likes mottatt:
    404
    Bonuspoeng:
    63
    Da mine lå inne med EBS gikk jeg bare i skranken på flyplassen og fikk dem til å endre det der.
     
  2. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Chat'en løste dette smooth for mitt vedkommende...
     
  3. Jeltzin

    Jeltzin EBD, BA Sølv

    Innlegg:
    42
    Likes mottatt:
    66
    Bonuspoeng:
    18
    Synes dette med 'EBD recognition' ombord ift til gratis 'drikke-enhet' i GO ikke funker helt bra ennå; fløy OSL-TXL m/famile forrige uke; null og niks rundt dette fra Cabin Crew, fikk kun spørsmål om 'Kaffe - Te' og siden jeg ikke orket å lete etter lommebok og EBD kort i den stappa hylla over så endte vi med Te alle sammen.. (men helt greitt siden vi hadde tyllet i oss nok drikke i den 'nye' gullstuen i forkant..!!) På returen TXL-OSL i dag hadde jeg kortet klart og 'flashet' det ifb med kjøp av 'sjokolade & snacks' og da ordnet alt seg m/gratis drikke etter en kort '....hvordan var nå dette var igjen for å få riktig inn på kassa...' samtale mellom de to CC'en på hver side av vogna..

    Jeg ble som sagt fornøyd i dag og ungene synes det var kult å få gratis smoothie ombord, men jeg sitter med en følelse av at hele denne 'nye EBD greia' er noe de ikke helt har god nok prosedyre på ombord.. Får testet det på nytt neste uke da jeg skal ha ungene på tur i GO innenriks og krav om smoothie..
     
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    De må se fysisk kort om du skal ha med gjest..

    Jeg har forøvrig hatt god lykke med å flashe diamant-smartpass for gratis drikke, både til meg selv og de andre på min seterad, også hel flaske vann :)
     
  5. robban

    robban Where do you want to go today?

    Innlegg:
    47
    Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    På Widerøe rute Bergen-Kristiansund i går hadde de full kontroll på hvilke seter som hadde EBD.. :)
     
    KatManDu liker dette
  6. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Går du igjennom slusa trenger du ikke vise noe til noen så lenge din gjest går rett bak
     
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det er mulig. Sist jeg forsøkte var det før slusene ble installert.
     
  8. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    De siste par dagene har jeg faktisk ikke fått grønt lys når jeg har scannet boardingpass (hvor EB-nummer er lagt til booking) eller swipet EB-kortet, for å komme inn i café loungene (TRD og TOS) Kan kanskje ha noe med at det har vært EBG-nummer som ligger inne og EBG-prefix på kortet, når det i realiteten er blitt oppdatert til EBD. Har enda ikke mottatt noe nytt kort.

    Fikk heldigvis slippe inn, med unnskyldningen "ja det får gå for denne gangen" haha :p
     
  9. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Liten heads up: Jeg bestilte meg en billett via wideroe.no her om dagen, og la inn EBD-nummeret i bestillingen. Da jeg mottok e-ticket, stod ikke EB-nummeret på, slik som det pleier, og bagasjekvoten var kun 1 piece (SAS GO-billett)

    Kontaktet Widerøe, og det viser seg at de har hatt litt problemer med innføringen av EBD-prefixet. EB-nummeret ligger inne, men det kan hende jeg må til manuell innsjekk dersom jeg skal sjekke inn mer enn ett kolli.
    Fikk tilbakemelding om at dette skulle bli fikset i løpet av dagen i dag, så dersom noen har gjort en bestilling på wf.no de siste par dagene, så kan det være greit å være obs på, i alle fall :)
     
    KatManDu liker dette

Del denne siden