EBD rekvalifisering, hva er det verdt?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Insomnia4u, 20. juni 2016.

  1. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    316
    Likes mottatt:
    573
    Bonuspoeng:
    93
    Midtsete fri er vel strengt tatt også en fordel for EBG, så den er ikke utelukkende for EBD. Rabattkode på leiebiler kan legges til da det kan ha en verdi for noen avhengig av hvor mye man leier og hvilke priser man eventuelt ellers har.
     
  2. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,837
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke i følge Roalds presentasjon. Se bilder fra linken noen poster tilbake.
     
  3. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    316
    Likes mottatt:
    573
    Bonuspoeng:
    93
    Meget mulig, men pr i dag er midtsetet ved siden av samboeren min (EBG) blokkert i følge Expertflyer. Hun kan til alt overmål aktivt velge setet av siden av meg selv om jeg er EBD, selv om vi har hver vår PNR - men kanskje det er en fordel for diamant at man kun får gullfolk og ikke de uvaskede masser ved siden av seg..?o_O
     
    Last edited: 21. juni 2016
    RoadKing liker dette
  4. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,837
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Poenget er at SAS aldri har uttalt at dette er en fordel. Nå gjør de det. Og da kan man forvente at de gjør forskjellig på G og D
     
    KristianSk and Ole like this.
  5. Ole

    Ole Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg synes særlig dette med ledig midtsete er en finfin ting.
    For noen uker tilbake reiste jeg til/fra Alicante, der det var godt besatt i Plus begge veier. Jeg endte opp med ledig midtsete både på utreise og hjemreise. Dog kan det ilegges at reisefølget var EBG, noe som neppe er en ulempe. Rapport kommer ;-)
     
  6. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Er dette noe som er blitt nevnt på et av møtene (kan ikke finne noe om det på forumet)?
     
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har selv stått foran valget om jeg skulle ta skrittet.
    For noen uker siden var det salg på HKG og jeg brukte det som et incentiv til å se på hva jeg hadde av poeng hittil og hva jeg hadde planlagt for resten av året.

    Kom til at jeg manglet snaut 19k poeng på å nå EBD. En helgetur til HKG i Plus ville gi meg 16.5k poenf for ca 7000kr.

    Så, verdt det?

    De ymse fordeler du nevner drar absolutt opp, men det som virkelig trigget meg, var at jeg nå har minst EBG eller høyere de neste 2++ åra uten å løfte en finger.

    Med andre ord er utsiktene til 2++ år med EBG uten å stresse med kval min drivkraft.
     
    Petter B-C, Xflipper and Insomnia4u like this.
  8. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,837
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    KristianSk liker dette
  9. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,837
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Amateur hour:
    Sjekket om endel TG-flighter som jeg har bestilt intra-Asia i W-klasse (pga arb.giv) kunne endres til Business. I følge Thai-kontoret i Hong Kong er ingen av øko-klassene mulig å forandre til business mot betalt mellomlegg. W gir som kjent ingen opptjening hos EB, mens Q-klasse gir 100%, og Z 200%

    Lesson learned: Bestille business og screenshot av samme flight/pris i øko for reiseregningen. TG gir normalt dårlig poengvaluta pr kr, men grunnen for å endre er at jeg skal reise ganske mye fremover, og heller ville kaste litt penger ut vinduet for å få grunnpoeng:rolleyes:
     
    RoadKing liker dette
  10. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,837
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    MR i høst som gir ca 19K poeng pr t/r i Plus og koster ca TNOK 7:
    SFO
    LAX
    HKG
    MIA (17K)

    Potensielt upgrade+7,5K poeng/TNOK 5 i tillegg.
    I tillegg potensielt ca 11K poeng/TNOK 7,5 på andre IC-flighter
     
  11. stensth

    stensth Aktivt Medlem

    Innlegg:
    327
    Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    1-3/10
     
    Insomnia4u liker dette
  12. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,837
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Mitt navn er X. Jeg er AP...anonym poengliker:confused: Innerst inne visste jeg at poeng– og statusgalskapen kom til å vinne over fornuftige argument og lommebok:rolleyes:Så dro til med en MR selv om jeg har latterlig mye reising i høst:

    XXX-OSL-ARN-HKG t/r i Plus, med upgrade request når/om det går ned fra €410x2
    HKG-BKK-HKG som en sideMR til elendig valør med TG i business.

    23K poeng sikret. +7500p om en får full pott på oppgradering. EBD ett år til. Note to self, planlegge litt bedre neste gang..
     

Del denne siden