Midtsete fri er vel strengt tatt også en fordel for EBG, så den er ikke utelukkende for EBD. Rabattkode på leiebiler kan legges til da det kan ha en verdi for noen avhengig av hvor mye man leier og hvilke priser man eventuelt ellers har.
Meget mulig, men pr i dag er midtsetet ved siden av samboeren min (EBG) blokkert i følge Expertflyer. Hun kan til alt overmål aktivt velge setet av siden av meg selv om jeg er EBD, selv om vi har hver vår PNR - men kanskje det er en fordel for diamant at man kun får gullfolk og ikke de uvaskede masser ved siden av seg..?
Poenget er at SAS aldri har uttalt at dette er en fordel. Nå gjør de det. Og da kan man forvente at de gjør forskjellig på G og D
Jeg synes særlig dette med ledig midtsete er en finfin ting. For noen uker tilbake reiste jeg til/fra Alicante, der det var godt besatt i Plus begge veier. Jeg endte opp med ledig midtsete både på utreise og hjemreise. Dog kan det ilegges at reisefølget var EBG, noe som neppe er en ulempe. Rapport kommer ;-)
Jeg har selv stått foran valget om jeg skulle ta skrittet. For noen uker siden var det salg på HKG og jeg brukte det som et incentiv til å se på hva jeg hadde av poeng hittil og hva jeg hadde planlagt for resten av året. Kom til at jeg manglet snaut 19k poeng på å nå EBD. En helgetur til HKG i Plus ville gi meg 16.5k poenf for ca 7000kr. Så, verdt det? De ymse fordeler du nevner drar absolutt opp, men det som virkelig trigget meg, var at jeg nå har minst EBG eller høyere de neste 2++ åra uten å løfte en finger. Med andre ord er utsiktene til 2++ år med EBG uten å stresse med kval min drivkraft.
Amateur hour: Sjekket om endel TG-flighter som jeg har bestilt intra-Asia i W-klasse (pga arb.giv) kunne endres til Business. I følge Thai-kontoret i Hong Kong er ingen av øko-klassene mulig å forandre til business mot betalt mellomlegg. W gir som kjent ingen opptjening hos EB, mens Q-klasse gir 100%, og Z 200% Lesson learned: Bestille business og screenshot av samme flight/pris i øko for reiseregningen. TG gir normalt dårlig poengvaluta pr kr, men grunnen for å endre er at jeg skal reise ganske mye fremover, og heller ville kaste litt penger ut vinduet for å få grunnpoeng
MR i høst som gir ca 19K poeng pr t/r i Plus og koster ca TNOK 7: SFO LAX HKG MIA (17K) Potensielt upgrade+7,5K poeng/TNOK 5 i tillegg. I tillegg potensielt ca 11K poeng/TNOK 7,5 på andre IC-flighter
Mitt navn er X. Jeg er AP...anonym poengliker Innerst inne visste jeg at poeng– og statusgalskapen kom til å vinne over fornuftige argument og lommebokSå dro til med en MR selv om jeg har latterlig mye reising i høst: XXX-OSL-ARN-HKG t/r i Plus, med upgrade request når/om det går ned fra €410x2 HKG-BKK-HKG som en sideMR til elendig valør med TG i business. 23K poeng sikret. +7500p om en får full pott på oppgradering. EBD ett år til. Note to self, planlegge litt bedre neste gang..