El leiebil?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av stekus, 17. nov 2022.

1. BDUflyer

BDUflyer Medlem

Likes mottatt:
    115
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg bor i det området og følte jeg måtte nyansere det litt. Hvis man har elbil fra før, så har man gjerne allerede lastet ned appene til de vanligste operarører eller aktiverer med brikke, og da tar det 3 sek. å starte lading. Med en Id.7 kan du for øvrig forvarme batteriet manuelt slik at du lader 10-80 % på 28 min., hvis du brukte 1 time på å lade har du neppe gjort det. Finnsnes har ellers nettopp fått en drøss med nye Tesla Superladere (bare er par uker siden). På veien fra Finnsnes til Tromsø kan du lade på Circle K Buktamoen, Kople på Olsborg (ved Coop), ved Esso-stasjonen i krysset til Storsteinnes (mange raske ladere fra Kople der), så i Nordkjosbotn (på 4 steder med bl.a Recharge, Circle K og Ionity, så på Laksvatn langs E8, så ved Pyramiden før Tromsbrua. I Tromsø er det ellers godt med ladere flere steder, bl.a. Circle K Breivika og ved Jekta, samt ved flyplassen.

2. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    10,921
    Bonuspoeng:
    183
    Ryggekamera på en rimelig ny bz4x (5000 km på telleren). Skulle nesten tro de fant et gammelt webkamera-lager hos Dell fra 2005 og brukte dem.

upload_2025-12-3_8-4-12.jpeg

holmen, Preference and kiev like this.
  3. fly4fun

fly4fun Senior Medlem

Likes mottatt:
    377
    Bonuspoeng:
    63
    Altså, veldig klar over at det finnes mange ladere.
    Årsaken til at jeg nevnte Tesla er at når man booker det så har man nærmest garanti på at det man får er en bil med relativt stor rekkevidde, og en ekstra lettvint tilgang til lading.
    Andre leiebiler er fortsatt litt mer sjansespill hvis man velge elbil.
    Jeg har ikke erfart det direkte i Tromsø, men jeg har opplevd en gang før i Oslo å leie en ID4 eller lignende og få den berømte Tøyota BZ4X og det er ikke helt det samme

4. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    884,052
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg kjører Id.4 og bruker konsekvent Teslaladere hvis jeg kan! Generelt sett er Teslaladere alltid billigst og nesten alltid raskest

fly4fun liker dette

Del denne siden