En Sunnmøring på tur til SFO

Tråd i 'Reisebrev' startet av Ololsen, 29. mars 2025.

1. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,160
    Bonuspoeng:
    93
    Etter en solid frokost på hotellet valgte jeg å leie en bil noen timer for å se meg rundt siden det var ganske grått og regnvær ute. Sixt har stasjon rett ved siden av hotellet og der var de virkelig serviceinnstilt. Booket selvsagt via SAS så får litt poeng:

Grønt og frodig nord for byen:
    IMG_4327.jpeg

Kjørte forbi en nedlagt Nike Missile site
    IMG_4324.jpeg

Og selvsagt Golden Gate brua:

IMG_4329.jpeg IMG_4330.jpeg

Alcatraz i horisonten
    IMG_4332.jpeg

testet In & Out burger. Var meget god
    IMG_4335.jpeg

Har sett noen episoder Full House så svingte innom her:
    IMG_4337.jpeg

jgroneng, Kristian, Earl and 19 others like this.
  2. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    34,388
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du ikke skal sjekke inn bagasje er det bare å sjekke inn i appen anytime. Trenger ikke manuell skranke.

3. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,160
    Bonuspoeng:
    93
    Etter en ørliten hvil på rommet måtte jeg teste de kabelvognene og hoppet på en ned til Fishermans Wharf. Fint sted, men turistfelle så satt meg på trikken tilbake igjen.
    IMG_4345.jpeg

For nå var det på overtid å leske strupen og måtte da sjekke ut stedet @Sunnfjordingen anbefalte: Golden gate tap room:
    IMG_4346.jpeg IMG_4347.jpeg

jgroneng, EgilSk, Kristian and 17 others like this.
  4. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ventet på at SAS skranken skulle åpne, og så ventet jeg i priority køen for å levere bagasjen. Den gikk tregere enn den vanlige køen. :eek:
    Ble anbefalt å gå til Air France loungen. Begynner å bli farlig mett her. :D

Last edited: 31. mars 2025
  5. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,160
    Bonuspoeng:
    93
    Og ølfatene er her fortsatt på toalettet
    IMG_4348.jpeg

jgroneng, EgilSk, Kristian and 9 others like this.
  6. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,160
    Bonuspoeng:
    93
    Testet du ikke Virgin Loungen, alternativt China Airlines lounge?

7. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, jeg følte ikke noe behov for å flytte meg. Syntes også det var et lite skilt jeg gikk forbi, hvor det sto at SAS skulle i Air France loungen.

Ololsen liker dette
  8. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,160
    Bonuspoeng:
    93
    Etter alle inntrykkene iløpet av dagen følte jeg behov for å fråtse litt. Like ved hotellet ligger Osso steakhouse, en av de bedre i byen som jeg valgte å besøke. Billig? Overhodet ikke, men du verden hvor deilig. Eneste trøsten får være at en får 20 % EB poeng ved å betale med Amex.
    IMG_4349.jpeg

jgroneng, Kristian, Earl and 16 others like this.
  9. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,160
    Bonuspoeng:
    93
    Etter å ha jobbet litt og sløvet på hotellet satte jeg kursen mot flyplassen. Denne gjengen her fra Schiphol møtte meg ved utsjekk:
    IMG_4353.jpeg

Ankom 4t og 20 min før avgang. Med ingen bagasje å sjekke inn bar det rett i sikkerhetskontrollen hvor jeg fikk adgang til Priority køa. Gjennom på under 10 min.

Forsøkte først Virgin Atlantic sin lounge siden jeg hadde hørt mye bra om den, men det var bare å glemme. SAS passasjerer har ikke adgang her var klar beskjed.

Ok stakk så ned til Air France, men de ville ikke slippe inn andre passasjerer enn Air France sine og sa jeg måtte komme tilbake om en time. Gløtta inn og der var nesten folketomt….

Ok, da prøver jeg siste på lista nemlig China Airlines og her var jeg hjertelig velkommen. Ikke store stua, men maten var god og der var et lite barområde:
    IMG_4356.jpeg
    IMG_4358.jpeg
    IMG_4355.jpeg

jgroneng, Flymunda, Kalsnes and 16 others like this.
  10. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,160
    Bonuspoeng:
    93
    Usikker på hvilket fly passasjerene her skulle på da China Airlines ikke hadde noen flyvning før midnatt, men nesten samtlige dro samtidig. Da ble det deilig stille og rolig her så valgte å bli sittende en stund til. Malariamedisin hadde de også.
    IMG_4359.jpeg

IMG_4360.jpeg

11. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,160
    Bonuspoeng:
    93
    Ruslet så ned til Air France loungen som var flere knepp opp med tanke på det aller meste egentlig. Maten som var her var sinnsyk god så måtte virkelig begrense meg. Forsøkte å ta noen få bilder men ikke helt lett:
    IMG_4367.jpeg IMG_4366.jpeg IMG_4365.jpeg IMG_4364.jpeg IMG_4363.jpeg IMG_4362.jpeg IMG_4361.jpeg

Last edited: 01. april 2025
    jgroneng, Flymunda, Kalsnes and 16 others like this.
  12. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,160
    Bonuspoeng:
    93
    Og der var vi på plass. Hadde opprinnelig 2A i dag men et eldre par ville sitte sammen så flytta til 6H. Samme maskin som sist så blir vel dårlig med nett ombord
    IMG_4368.jpeg

13. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,160
    Bonuspoeng:
    93
    Her følger matmenyene:
    IMG_4370.jpeg IMG_4369.jpeg

14. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    Akkurat, så du kom in hos China. Det kunne jeg og ha prøvd. Men etter bagasje innsjekk hadde jeg ikke allverdens med tid, og som du ser lider man ingen nød hos franskmennene.

For øvrig samme meny på flyet som jeg fikk på retur. God tur.

Ololsen liker dette
  15. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,160
    Bonuspoeng:
    93
    Startet som seg hør og bør med en SASmopolitan:
    IMG_4376.jpeg

Fortsatte så med kamskjell:

IMG_4377.jpeg

Tok beefen til hovedrett
    IMG_4378.jpeg

Og Bjørnebærkake til dessert som jeg skylte ned med Cognac og dessertvin
    IMG_4379.jpeg

Må si cateringen har vært på topp på begge flightene. Artig å høre Amerikanerne ved siden av meg som jeg mistenker kun har flydd US carriers kommentere: «Are you kidding me, I did not expect this» tydelig imponert

16. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,160
    Bonuspoeng:
    93
    Etter cognacen var det enkelt å sovne, fikk ca 6 t på øyet og ble vekket av crew som var klar med frokost(kl 12:30).

Og dette må være det beste pre landing meal jeg har fått med SAS:
    Varm eggerøre og potetkake og varm røkelaks, frukt og ost med varm Croissant.
    IMG_4381.jpeg

Landet på tidtabell og takset inn til C gatene hvor jeg kom meg først til passkontrollen som hadde null kø. Var heldig og fikk meg et dusjrom med SAS. Til info har de bare 2 som er operative da de renoverer de andre
    IMG_4385.jpeg

17. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,160
    Bonuspoeng:
    93
    Og det var det. Da venter to flights til som tar meg til Vigra. SAS har ingenting å skjemmes over på disse langdistanse flyvningene da mat, service og crew var på topp nivå.

jgroneng, Flymunda, mathiasfe and 6 others like this.
  18. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    Har du sett, den der eggerøren så eller hørte jeg ingenting om. Husker den var på menyen, men den var glemt når jeg våknet. Men husker nå at jeg hørte at en flyvertinne sa til en annen at dem hadde glemt å laste noe. Da vet jeg hva det var. Hadde sikkert vært ok å få den og, men støtter ellers fullt ut det du sier om serveringen.

Har du fått doble julekalender poeng?

Ololsen liker dette
  19. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,160
    Bonuspoeng:
    93
    Kun doble bonus poeng (ikke nivå) på utreise. På hjemreise har jeg ikke fått dobbelt av noe

Eddie47 liker dette

Del denne siden