Endelig AmEx kampanje?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Peltz, 09. april 2015.

  1. Torkjell Andersen

    Torkjell Andersen Nytt Medlem

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    61
    Bonuspoeng:
    18
    Artig opplegg! Da ble det TOS-EWR i Business for 2 personer i sept. 100.000 poeng og kr 1.086,- i avgifter. Good times! :cool: Har forresten både AMEX Plat og CT.
     
    Henning and KristianSk like this.
  2. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Akkurat denne boksen med AmexRabatt har dukket opp tidligere også, men da uten at den faktisk gav rabatt.

    Har SAS AmEx plat, men ingen rabatt her
     
    Last edited: 09. april 2015
  3. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, den (eller helst de) har vært der lenge. Sist jeg var inne så var det en hel rekke på høyresiden av skjermen, men da kunne man ikke velge noen av de og slik har det vært lenge. Jeg er fremdeles litt bekymret for at dette er SAS sin løsning på online bestilling av CT´er. Selvfølgelig bedre enn ingenting, men uten muligheten for å bestille med hele Star Alliance (inkludert LH F...) så forsvinner noe av poenget med online bestilling.
     
    mathiasfe liker dette
  4. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Har også sett disse boksene lenge, men testet nå og de fungerte faktisk, som andre har nevnt. Er EBD og har CT som ikke er brukt.

    Problemet nå er vel bare å finne tilgjengelighet i business. Har lyst å ta min kone med på
    "Blåtur" i slutten av august i anledning bryllupsdag og 40 årsdags feiring, men finner ingenting ledig i business på noen av reisemålene (alle sas longhaul ruter).
     
  5. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Det hadde jo vært fantastisk. Har en CT liggende, og venter inn en ny en av dagene, men reiser jo bare alene, så de har ikke blitt benyttet. Å få halv pris på bonusreiser ville vært en mye bedre deal for mitt vedkommende.
     
  6. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Når jeg sjekker SAS.no nå får jeg ikke opp de nevnte boksene, bare en boks som infomerer om at det ikke er noe tilbud gjeldene nå. Har alt minus gjeldende CT liggende, så regner med at rabatten som flere har opplevd er CTen. Håper at det er slik online bookingen av bonus og CT billetter blir fremover, og håper virkelig at Star carriers blir inkludert i den, da jeg er møkk lei "servicen" i Tallin.
     
    Travellingalf liker dette
  7. NordicLane

    NordicLane Medlem

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    63
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg hadde fire bokser ute til høyre, men etter å ha booket en tur for to i C til NYC tidlig 2016, så forsvant disse.
    Har EBG og har CT som ikke har blitt brukt.
    Ringer Tallin om en uke eller to, for å sjekke om jeg har noe CT igjen.
     
    Last edited: 09. april 2015
  8. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
  9. 108228

    108228 Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Fikk bestillt OSL - EWR i biz for to pers i januar 2016 for 100 000 poeng pluss 590 avgifter. Har EBG, Amex Platinum og CT.

    Tilbudsboksene var borte da jeg prøvde å gå inn en gang til.
     
  10. asc

    asc Medlem

    Innlegg:
    132
    Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    SAS Sales Info er nå oppdatert med dette:

    News: Effective 07APR15, A new solution enable Amex Award - 50% Point Bargain on Standard Award in online booking flow for SK flights.
    Logged in customer/member is searching for EuroBonus standard award on SAS.no online booking flow. Amadeus sends the request for point price on the SAS destination chosen operated by SK(only). EBMS returns information that one or more personal point bargain (AMEX tickets) are available for this particular customer with validity dates From Date and To Date. Voucher will be visible on the right side in the dialog. If the customer do not want to use his/hers voucher he/she ticks off “ Do not apply any campaign”.
    STAR flights in according to Amex Award - 50% Point Bargain on Standard Award only available for booking offline.
    ...
    The cardholder that have spent 100 000 NOK on the co-branded payment card in a calendar year,
    will receive a 50% discount on one(1) flight award called Companion voucher

     
  11. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Hm, akkurat ja. Jeg forstår det fremdeles ikke jeg. Bruker vi en CT viss vi benytter dette tilbudet eller er dette utenom? For ett merkelig rotete system! Og hvordan kan de plutselig lansere noe sånt uten å informere oss kundene om det i forkant?!
     
  12. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Så dette er med andre ord kun eit nytt system for å booka CT-billettar (og med den nyvinning at du i staden for 2-for-1 får 50%, som er ein kraftig forbedring for min del iallfall), online.
    Og dei som har booka har då "mysta" CTen sin (men kan jo seff kansellerast).
     
    KristianSk liker dette
  13. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    913
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
    Husk at det er SAS det er snakk om her :)
     
  14. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Det er sikkert riktig ja. Det ser i alle fall slik ut. Men å komme med noe sånt helt plutselig uten å informere oss kundene er jo bare helt tragikomisk. Vel, viss dette er den online CT-bestillingen som SAS har snakket om tidligere så er jeg skuffet. Det er selvfølgelig fint at man kan booke en bonusbillett til 50% av vanlig kostnad, men personlig så ville det ha betydd mye mer om det samtidig eller i stedet for kom en en mulighet for å booke CT med alle selskapene i SA.

    he-he, man skal aldri undervurdere det nei.
     
  15. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Da har jeg gjort en booking, men fikk enda bedre pris enn 50% fikk hele 75% i rabatt til cph, kun 5000 t/r. Fikk bare denne lave prisen i GO og ikke plus, da var det tilbake 50% i avslag.

    Skjermbilde 2015-04-10 kl. 00.55.31.png
     
    Henning liker dette
  16. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Tipper dette ikke er lansert, men at det ved en feil er gjort åpent for publikum.
     
  17. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Prøver nå å utvide min booking til å gå videre til FLL fra EWR. Så langt ingen hjelp på sas-telefonen. Hvis han skulle booke om billetten hadde jeg måtte betale full poengpris 220.000. Nå skal jeg ringe talinn og høre hva de sier (om jeg kommer igjennom).
     
  18. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Og dermed kan vi bekrefte at det faktisk er CT billetter det er snakk om. Akkurat ferdig med Talinn (etter 10 runder med "I can see clearly now the rain has gone"). Hun sa "oh so it finally works online now!". Deretter endra hun billetten min til å inkludere FLL t/r, trakk 10k poeng mer og 800 kr mer i skatt og bang så skal vi på cruise neste vinter :D:D:D:cool::cool:
    og der kom reiseruta
     
    Last edited: 10. april 2015
  19. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for info om CT´en og god tur neste vinter - det blir nok knall! Vi var på cruise ut fra FLL nå i vinter og det ga absolutt mersmak!
     
  20. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    Mulig det er noe jeg har misset, men gjelder 50% kupongen hele bookingen uansett antall reisende, mon tro? Etter mitt hode blir 50% rabatt ved 1 reisende en dårligere deal enn det gamle systemet med buy one get one free, mens ved 2 reisende er fordelen med CT uendret. Ved 3 reisende vil bonusen bli større enn tidligere. Har noen forsøkt å booke for 3 reisende eller fler?
     

Del denne siden