Endring i reiseplan, hva gjør jeg?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av yukho, 13. mars 2015.

  1. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har nettopp gjort dette, hadde utreise onsdag BGO-OSL-DUB og retur fredag DUB-OSL-BGO, måtte på kort varsel til London om tirsdagen og videre da til Dublin om onsdagen med BA/Aer Lingus. Gjorde ingenting med SAS billetten, og hjemreisen fungerte fint.
     
    geddi and Upsaker like this.
  2. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    722
    Likes mottatt:
    3,774
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har en liknende dog ikke lik situasjon, og setter pris på litt råd:

    Vi er 2 som skal reise sammen, men på hver vår billett med SK og WF: SVG-OSL-GOT, tur-retur, fredag ettermiddag til søndag ettermiddag. Booket med EB poeng under 70% kampanjen, så 6000 EB poeng pr. pers og ca 400 kr i flyskatter.

    Nå viser det seg at vi må til ca. Drammen torsdag kveld/fredag morgen i en begravelse så da er spørsmålet:
    om vi ikke bruker SVG-OSL vil OSL-GOT bli kansellert?

    Et alternativ er å booke om begge billettene over telefon slik at vi får første leg SVG-OSL eller SVG-TRF med en lang layover/transfer og beholder resten av billetten som den er. Ulempen er ekstra kostnad på 14000 poeng pr. pers, og et evt. gebyr som jeg ikke vet hva vil være. Dessverre har ikke begge av oss nok poeng til dette (men når jeg tenker meg om kan jeg vel overføre noe trumf til en annen konto for dette formålet).

    De eksisterende flightene er ikke lengre tilgjengelige med poeng så avbestilling + ny bestilling er ikke mulig.

    Avbestilling + ny bestilling (med lang layover i Oslo) med penger vil koste ca 2500 pr. pers; ser kanskje ut som det beste alternativet, men surt å betale så mye for en helgetur til Gøteborg...

    Beholder vi de eksisterende billettene og bestiller en ekstra SVG-OSL tur-retur koster det ca. 1000 med DY, men da er vi på separate billetter uten noe særlig slingringsmonn (SAS koster det dobbelte).

    Det jeg egentlig vil vite:
    Kan vi skippe SVG-OSL og likevel fly resten?
    Vil SAS kanskje la oss endre kostnadsfritt gitt årsak til endring?
    Andre lure forslag?
     
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,650
    Likes mottatt:
    32,499
    Bonuspoeng:
    293
    Nei.
    Du kan høre, det er jo spesielt.
    Nei.
     
    KRS liker dette
  4. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,729
    Likes mottatt:
    21,914
    Bonuspoeng:
    293
    Vel, @mathiasfe hadde nesten denne problemstillingen og fikk dette svaret fra SAS i dag:
    Det burde vel bety at returen i det minste blir stående? Ring SAS i morgen og hør om hvordan det er med utreisen når den består av flere legs.
     
  5. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    722
    Likes mottatt:
    3,774
    Bonuspoeng:
    93
    Har nå snakket med SAS om min situasjon, og kom (egentlig som forventet) ingen vei:
    • Alle endringer uansett hvilke ville medføre ny pris (20 000 istedenfor 6 000 poeng)
    • Alle endringer over telefon ville medføre gebyr på 150 kr
    • Skip av første leg ville føre til kansellering av resten av reiseruten; utreisen ville også bli kansellert om utreisen ikke ble brukt da det var en blanding av WF og SK. Hadde alt vært SK kunne vil benyttet returen selv uten å fly utreisen
    • Hvilke omstendigheter som var årsak til endring spilte ingen rolle; de hadde dog noe slingringsmonn om endringer samme dag under spesielle omstendigheter
     
    Upsaker liker dette
  6. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,729
    Likes mottatt:
    21,914
    Bonuspoeng:
    293
    Kunne du benyttet utreise leg 2 hvis alt var SAS?
     
  7. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    722
    Likes mottatt:
    3,774
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, det kunne jeg heller ikke i følge kundebehandleren.
     
  8. boatc

    boatc Medlem

    Innlegg:
    84
    Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    For ordens skyld så kan jeg nevne at dette gikk helt i orden. Brukte ikke utreisedelen av bonusbilletten, og reiste tilbake OSL-BOO noen dager etterpå uten problemer eller spørsmål.
     
    Travellingalf and miura like this.

Del denne siden