Erfaring med Thon hotel / GHA

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Norfindir, 05. aug 2014.

  1. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Thon Hotel Ålesund har svømmebasseng, men litt utenfor Oslo- gryta.
     
    TravelManBiz liker dette
  2. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Det er et flott basseng, koste meg der ifjor. Betalte forøvrig 430,- for en natt med frokost, og vi var to, så det var helt utrolig! Oppgradert til et superior eller deluxe rom ble jeg også. Og det var vel kveldsmat også om jeg ikke husker feil. Litt av et kupp!
     
  3. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    God erfaring med Thon/GHA.
    (Stavanger må ha en av Norges beste frokoster...)
     
  4. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    God erfaring med Thon GHA, har vore Black nokre år no. Får ofte oppgradering på kortare opphold. Men ikkje like ofte på lange opphold, noko eg forsåvidt kan forstå.

    Har jau akkuratt blitt oppgradert til Junior Suite på Thon Hotel Slottsparken.

    Har og bra erfaring med uttak av bonusnetter.
     
  5. Peregrin

    Peregrin EB Lifetime Gold, GHA Titanium, NCC Platinum

    Innlegg:
    106
    Likes mottatt:
    210
    Bonuspoeng:
    43
    Hotell: Thon Hotel Oslo Airport
    Status: Black
    Bestilt: Standard
    Oppgradert: Ja, til suite
    Andre fordeler: Gratis flaske med vatn. Ingen "lokal velkomsthilsen" som Thon skal ha til sine statuskunder. Dette føler jeg at de ofte glemmer.
     
  6. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    295
    Bonuspoeng:
    63
    Rygel liker dette
  7. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    Har noen erfaring med statusmatch til Thon? Hvordan blir statusens varighet? Noen tanker om det lønner seg mer å oppgradere hos GHA? Hvor er de "snillest"? ;)
    (Har toppstatus hos annen kjede, så skulle ikke være for stort problem å matches til Black)...
     
  8. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Matchet fra NCC Platinum til Thon GHA Black i fjor. Statusen varte da i 12 måneder.

    Dette er bare en antagelse, men tviler på om andre programmer tilknyttet GHA er mer liberale hva det gjelder varighet på statusen..

    PS! For de som ikke er klar over det; GHA har "soft landing". Dvs. at man beholder Platinum ett år etter Black, selv om man ikke har bodd de nødvendige 10 nettene.. :)
     
  9. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    511
    Likes mottatt:
    620
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk nettopp statusmatch fra Nordic Choice Platinum og Scandic Top Floor til GHA Black. Gyldig til 12/20, så veldig bra varighet.
    Måtte sende inn bilde av medlemskort hos andre kjeder, og i tillegg vise til en kommende overnatting hos Thon.
    Reiser mye rundt i Nord-Norge, og da er oftest valget mellom Scandic og Thon. Siden det er enklere å beholde Thon Black, og frokosten på Thon Hotel Lofoten alene gjør det verdt å bo hos dem, har jeg byttet ut Scandic med Thon i nord (Bruker ellers Nordic Choice i Bodø og i sørligere deler av landet). Spent på å se hvordan det blir, har jo vært ganske bortskjemt med 150kr i restaurantkupong hos Scandic...
     
    Baldrick liker dette
  10. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Det var en raus gyldighet! Mulig de har endret praksis, eller at du var heldig! ;)
    Blir spennende å se om andre rapporterer det samme.
     
  11. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    Husker du hvilken epostadresse du sendte henvendelsen om statusmatch til?
     
  12. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    511
    Likes mottatt:
    620
    Bonuspoeng:
    93
    [email protected]
     
    prisjeger liker dette
  13. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    Har statusmatchet meg til Black hos Thon/GHA, da jeg er ferdig med hotels.com for en stund... Imidlertid har jeg fortsatt noen bonusnetter igjen å svi av hos hotels.com, og Bristol i Berlin passer fint for en tur vi snart skal på... Har noen erfaring med hvordan GHA-hotellene håndterer statusmedlemmer som har booket via 3. parts sider? Er klar over at jeg ikke får kreditert nettene som stay hos GHA, men hva med de andre perksene, som oppgradering ved tilgjengelighet?
     
  14. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Thon Hotel Bristol Stephanie
    GHA Discovery level: Platinum
    Rom bestilt: Superior
    Rom fått: Club room

    657F0BA7-D434-4403-98F2-FB80335199B4.jpeg
     
    Peregrin liker dette
  15. Peregrin

    Peregrin EB Lifetime Gold, GHA Titanium, NCC Platinum

    Innlegg:
    106
    Likes mottatt:
    210
    Bonuspoeng:
    43
    Hotell: Thon Hotel Terminus Oslo
    GHA Discovery level: Black
    Rom bestilt: Standard
    Rom fått: Business

    Hadde bestilt gjennom reisebyrå, så jeg tror ikke de hadde medlemsskapet mitt registrert før jeg kom. Resepsjonisten gjorde ingen tegn til å oppgradere meg, men når jeg spurte høflig så ga hun meg et meget stort og fint rom. Fornøyd med det, men nok en gang stusser jeg over at de ikke oppgraderer uten at man må be om det når det åpenbart er ledige rom? Fikk avis, vann og en liten pose lakrissjokolade.
     
  16. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Thon Hotel Rosenkrantz, Bergen
    GHA Discovery level: Black
    Rom bestilt: Superior
    Rom fått: Superior

    Bestilt gjennom hotels.com og gjorde hotellet oppmerksom på at jeg var Black. Fikk ikke noen oppgradering da hotellet var fullbooket, men fikk velkomstgave og vann, Samt avis. Skjønt, mulig jeg ble «oppgradert» litt, da rommet var av de større superiorrommene og hadde veldig gunstig plassering. Er for øvrig svært fornøyd med alle aspekter av oppholdet, Thon Hotel Rosenkrantz i Bergen kan trygt anbefales. Oppholdet dukket for øvrig også opp på min Thon-konto, men uten å gi tellende netter eller poeng.
     
  17. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Skal vel i teorien ikke få status fordeler når man ikke booker direkte via hotellets kanaler som nettside, app etc. Eller gjelder det kanskje kun poeng opptjening? :confused: Litt trøtt på «morran» i dag og ikke fått i meg kaffe #2 enda engang så er ikke helt med enda :cool:
     
  18. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    Det er litt hit&miss med dette... Jeg har fått det fra kundeservice på GHA sentralt en gang at man faktisk får de fleste fordelene med Black, med unntak av opptjening av bonus og local rewards/tellende netter for nivå. På Corinthia Malta fikk jeg faktisk også Tellende netter en gang. Derfor har jeg gjort det til en vane å alltid kontakte hotellet på forhånd for en eller annen filleting (gjøre oppmerksom på sen ankomst selv om det ikke er nødvendig, stille et spørsmål om parkering etc.) og «tilfeldigvis» droppe medlemsnummer og nivå - og så se hva som skjer. Som oftest blir jeg hyggelig overrasket:)
     
    Misterix liker dette
  19. Tjo

    Tjo Ikke lenger helt nytt medlem

    Innlegg:
    67
    Likes mottatt:
    134
    Bonuspoeng:
    33
    Hotell: Bristol, Oslo
    GHA Discovery level: Platinum
    Rom bestilt: Standard Enkeltrom
    Rom fått: Standard Dobbeltrom
    Oppgradering synlig i app før innsjekk: Ja

    Første gang på Bristol, fikk et helt greit rom uten utsikt innerst i en korridorlabyrint. Minikonfekteske og vannflaske, men ikke badekåpe eller tøfler. Tilbud om avis. Rikelig utvalg av kaffe til nespressomaskinen og tynt ordentlig porselen i kaffekoppene. Safen fungerte derimot ikke. Godt utvalg i frokostbuffeten, gode pannekaker.
     
    Last edited: 16. nov 2019
  20. Peregrin

    Peregrin EB Lifetime Gold, GHA Titanium, NCC Platinum

    Innlegg:
    106
    Likes mottatt:
    210
    Bonuspoeng:
    43
    Hotell: Thon Hotel Surnadal
    GHA Discovery level: Black
    Rom bestilt: Standard
    Rom fått: Standard

    Har bodd på dette hotellet flere ganger som Black-medlem. Aldri fått oppgradering eller velkomstgave, men får stort sett flaskevann. Hver gang jeg har bodd der har hotellet hatt lavt belegg, og masse ledige rom i alle kategorier. Likevel ingen oppgradering, selv ikke på konkret forespørsel. Provoserende kjipt! Dessverre eneste hotell i mils omkrets... Nå skal det sies at rommene er fine, da.
     

Del denne siden