Det er et flott basseng, koste meg der ifjor. Betalte forøvrig 430,- for en natt med frokost, og vi var to, så det var helt utrolig! Oppgradert til et superior eller deluxe rom ble jeg også. Og det var vel kveldsmat også om jeg ikke husker feil. Litt av et kupp!
God erfaring med Thon GHA, har vore Black nokre år no. Får ofte oppgradering på kortare opphold. Men ikkje like ofte på lange opphold, noko eg forsåvidt kan forstå. Har jau akkuratt blitt oppgradert til Junior Suite på Thon Hotel Slottsparken. Har og bra erfaring med uttak av bonusnetter.
Hotell: Thon Hotel Oslo Airport Status: Black Bestilt: Standard Oppgradert: Ja, til suite Andre fordeler: Gratis flaske med vatn. Ingen "lokal velkomsthilsen" som Thon skal ha til sine statuskunder. Dette føler jeg at de ofte glemmer.
Dobbel kreditt for netter med Thon og andre gha. Får aldri disse tilbudene fra Thon, denne fikk jeg fra Anantara. Men det funker på alle Discovery programmer. https://www.discoveryloyalty.com/me...mail&utm_campaign=ant_discovery_double_points
Har noen erfaring med statusmatch til Thon? Hvordan blir statusens varighet? Noen tanker om det lønner seg mer å oppgradere hos GHA? Hvor er de "snillest"? (Har toppstatus hos annen kjede, så skulle ikke være for stort problem å matches til Black)...
Matchet fra NCC Platinum til Thon GHA Black i fjor. Statusen varte da i 12 måneder. Dette er bare en antagelse, men tviler på om andre programmer tilknyttet GHA er mer liberale hva det gjelder varighet på statusen.. PS! For de som ikke er klar over det; GHA har "soft landing". Dvs. at man beholder Platinum ett år etter Black, selv om man ikke har bodd de nødvendige 10 nettene..
Fikk nettopp statusmatch fra Nordic Choice Platinum og Scandic Top Floor til GHA Black. Gyldig til 12/20, så veldig bra varighet. Måtte sende inn bilde av medlemskort hos andre kjeder, og i tillegg vise til en kommende overnatting hos Thon. Reiser mye rundt i Nord-Norge, og da er oftest valget mellom Scandic og Thon. Siden det er enklere å beholde Thon Black, og frokosten på Thon Hotel Lofoten alene gjør det verdt å bo hos dem, har jeg byttet ut Scandic med Thon i nord (Bruker ellers Nordic Choice i Bodø og i sørligere deler av landet). Spent på å se hvordan det blir, har jo vært ganske bortskjemt med 150kr i restaurantkupong hos Scandic...
Det var en raus gyldighet! Mulig de har endret praksis, eller at du var heldig! Blir spennende å se om andre rapporterer det samme.
Har statusmatchet meg til Black hos Thon/GHA, da jeg er ferdig med hotels.com for en stund... Imidlertid har jeg fortsatt noen bonusnetter igjen å svi av hos hotels.com, og Bristol i Berlin passer fint for en tur vi snart skal på... Har noen erfaring med hvordan GHA-hotellene håndterer statusmedlemmer som har booket via 3. parts sider? Er klar over at jeg ikke får kreditert nettene som stay hos GHA, men hva med de andre perksene, som oppgradering ved tilgjengelighet?
Hotell: Thon Hotel Bristol Stephanie GHA Discovery level: Platinum Rom bestilt: Superior Rom fått: Club room
Hotell: Thon Hotel Terminus Oslo GHA Discovery level: Black Rom bestilt: Standard Rom fått: Business Hadde bestilt gjennom reisebyrå, så jeg tror ikke de hadde medlemsskapet mitt registrert før jeg kom. Resepsjonisten gjorde ingen tegn til å oppgradere meg, men når jeg spurte høflig så ga hun meg et meget stort og fint rom. Fornøyd med det, men nok en gang stusser jeg over at de ikke oppgraderer uten at man må be om det når det åpenbart er ledige rom? Fikk avis, vann og en liten pose lakrissjokolade.
Hotell: Thon Hotel Rosenkrantz, Bergen GHA Discovery level: Black Rom bestilt: Superior Rom fått: Superior Bestilt gjennom hotels.com og gjorde hotellet oppmerksom på at jeg var Black. Fikk ikke noen oppgradering da hotellet var fullbooket, men fikk velkomstgave og vann, Samt avis. Skjønt, mulig jeg ble «oppgradert» litt, da rommet var av de større superiorrommene og hadde veldig gunstig plassering. Er for øvrig svært fornøyd med alle aspekter av oppholdet, Thon Hotel Rosenkrantz i Bergen kan trygt anbefales. Oppholdet dukket for øvrig også opp på min Thon-konto, men uten å gi tellende netter eller poeng.
Skal vel i teorien ikke få status fordeler når man ikke booker direkte via hotellets kanaler som nettside, app etc. Eller gjelder det kanskje kun poeng opptjening? Litt trøtt på «morran» i dag og ikke fått i meg kaffe #2 enda engang så er ikke helt med enda
Det er litt hit&miss med dette... Jeg har fått det fra kundeservice på GHA sentralt en gang at man faktisk får de fleste fordelene med Black, med unntak av opptjening av bonus og local rewards/tellende netter for nivå. På Corinthia Malta fikk jeg faktisk også Tellende netter en gang. Derfor har jeg gjort det til en vane å alltid kontakte hotellet på forhånd for en eller annen filleting (gjøre oppmerksom på sen ankomst selv om det ikke er nødvendig, stille et spørsmål om parkering etc.) og «tilfeldigvis» droppe medlemsnummer og nivå - og så se hva som skjer. Som oftest blir jeg hyggelig overrasket
Hotell: Bristol, Oslo GHA Discovery level: Platinum Rom bestilt: Standard Enkeltrom Rom fått: Standard Dobbeltrom Oppgradering synlig i app før innsjekk: Ja Første gang på Bristol, fikk et helt greit rom uten utsikt innerst i en korridorlabyrint. Minikonfekteske og vannflaske, men ikke badekåpe eller tøfler. Tilbud om avis. Rikelig utvalg av kaffe til nespressomaskinen og tynt ordentlig porselen i kaffekoppene. Safen fungerte derimot ikke. Godt utvalg i frokostbuffeten, gode pannekaker.
Hotell: Thon Hotel Surnadal GHA Discovery level: Black Rom bestilt: Standard Rom fått: Standard Har bodd på dette hotellet flere ganger som Black-medlem. Aldri fått oppgradering eller velkomstgave, men får stort sett flaskevann. Hver gang jeg har bodd der har hotellet hatt lavt belegg, og masse ledige rom i alle kategorier. Likevel ingen oppgradering, selv ikke på konkret forespørsel. Provoserende kjipt! Dessverre eneste hotell i mils omkrets... Nå skal det sies at rommene er fine, da.