eSIM for global data - Gigsky, Airalo, etc

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Elo, 14. jan 2019.

1. Jensemann

Jensemann Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,258
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som vet hvor lenge et esim er gyldig hos Airalo (tenker da før det er aktivert). Mao kan jeg kjøpe en data pakke nå for tur til USA i sommer?

2. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,724
    Bonuspoeng:
    293
    Det varierer fra esim til esim. Noen blir aktivert ved installasjon på telefonen, noen blir aktivert første gang man logger seg på nettverket i landet det gjelder for. Det pleier å stå på detaljsiden for hvert enkelt esim i Airalo-appen. Har ikke sett noen enda der utløpsdatoen gjelder fra kjøp, så det du sier er mest sannsynlig mulig.

3. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,450
    Bonuspoeng:
    113
    Tror ikke eSim har noe utløpsdato så lenge de ikke aktiveres. Jeg har selv rundt 15 eSim liggende i min profil til fremtidige reiser. Når USA sim aktiveres er de gyldig i 30 dager.

4. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,752
    Bonuspoeng:
    293
    Det kommer an på hvilket eSIM du kjøper. Jeg har to som har varighet på et år.

markus liker dette
  5. runarg

runarg Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    756
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen som har erfaring med eSim fra ByteSim? De har mange forskjellige kombinasjoner, bla. ubegrenset data, samtaler og SMS for bra pris. Jeg ser på USA, men de har over hele verden.

6. Teknolai

Teknolai EBD

Likes mottatt:
    192
    Bonuspoeng:
    43
    Er det noen som har anbefalinger/tips om kampanjer eller vervekampanjer for esim? Skal til Jordan.

7. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,927
    Bonuspoeng:
    113
    Bruk gjerne min hos Airalo. Du får 3USD i rabatt.
    STEINA3976

Teknolai liker dette
  8. eisa01

eisa01 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    3
    eSIM DB er prisjakt for esim, her er siden for Jordan:
    https://esimdb.com/jordan

Forøvrig tilbyr esim-leverandørene billigere datapakker i Norge enn operatørene selv, er ca. 1 EUR per GB...

https://esimdb.com/norway

Bolle, milehigh, Teknolai and 4 others like this.
  9. Teknolai

Teknolai EBD

Likes mottatt:
    192
    Bonuspoeng:
    43
    Denne var fin! Akkurat det jeg så etter!

Grunnet mobilnett i bakgrunnen, kombinert med god pris, så ble det esim4travel denne gang. Funker fint så langt, spennende å se hvordan det funker i ørkenen..

10. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,724
    Bonuspoeng:
    293
    På turen jeg er nå så har jeg stopp i både Japan, USA og Sveits (som det er fort å glemme ikke er medlem av EU og dermed ikke er med i roam like home). Jeg gjorde derfor litt research om det lønte seg å kjøpe separate pakker eller en pakke for hele verden og kom da over Jetpac som har bedre priser globalt enn feks Airalo i enkeltland. 1 dollar for 1GB/4 døgn første gang man bruker dem er jo kjempebra, og 4 dollar påfølgende ganger eller 10 dollar for 3GB/7 dager er ikke noen dårlig deal heller. God fart i Tokyo ihvertfall, så gjenstår det å se om det fungerer like bra i Chicago. Kan poste vervelink i invitetråden for de som trenger

Ser ut som man får tre registrerte flights hos Smartdelay per kjøpte pakke også. For de som ikke har sånt gjennom forsikringsselskapet. Akkurat det sier vel noe om hvor lite/ingenting forsikringsselskapene betaler for den tjenesten :)

Screenshot_20240615-221603.png

Spielhaug, paron, Preference and 2 others like this.
  11. elgringo1964

elgringo1964 Med lem

Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som vet om en tilbyder som lar deg beholde og bruke ditt ordinære nummer til telefoner og SMS samtidig som all datatrafikk (også tlf/SMS via Wifi tale) går via esim ?
    Litt småkjedelig om man ikke kan bruke sitt ordinære nummer, spesielt om noen vil ha tak i deg fra moderlandet eller at du vil ringe noen.
    Tipper ikke alle gidder å ta telefonen om de ser f.eks. et thailandsk nummer som ringer.

Edit: Det med Wifi tale er i grunnen ikke så viktig, siden jeg stort sett bare bruker det på hoteller, men å kunne ringe og sende SMS ute i det fri via sitt vanlige nummer er absolutt å foretrekke.

Last edited: 15. juni 2024
  12. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,204
    Bonuspoeng:
    113
    Mulig jeg misforstår hva du spør om, men dette er vel slik samtlige e-sim fungerer? Og
    Wifi-tale fungerer ikke fra utlandet så vidt jeg vet.

Nordlands liker dette
  13. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,724
    Bonuspoeng:
    293
    Dette kommer an på om telefonen din støtter å ha både esim og fysisk simkort aktivt på en gang, og ikke så mye om hvilken tilbyder du har. De fleste nyere telefoner støtter dette, fra minst 3-4 år siden. Hvis du allerede har esim i Norge er det litt færre telefoner som støtter å ha to aktive esim på en gang, men de aller nyeste telefonene støtter dette også. Googlesøk burde finne svaret.

Nordlands liker dette
  14. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,686
    Bonuspoeng:
    183
    De fleste telefoner med støtte for eSIM kan ha flere aktive simkort samtidig, men du slipper ikke unna roamingkostnad for SMS og taleanrop fra norsk nummer.

15. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,724
    Bonuspoeng:
    293
    På grunn av facetime, Google meet, Messenger og diverse andre meldingsapper blir jo de siste mindre og mindre viktig heldigvis :) det viktigste er å kunne motta SMS for login osv, og det er jo gratis.

trygveat liker dette
  16. elgringo1964

elgringo1964 Med lem

Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Har kun ett fysisk simkort pr. i dag, men telefonen støtter to.
    Tenkte å bruke esim til alt inkl. SMS, men det går altså ikke ?
    Hva med å ringe til Norge fra f.eks. Thailand, selv om de fleste antakelig ikke vil ta telefonen.. ?
    Fortsatt kostnader for det, eller går det greit ?
    Om det er slik jeg nå tror, så er det i grunnen kun datatrafikk man kan bruke esim i utlandet til ?
    Trodde man kunne bruke Wifi tale fra utlandet også, så det var nytt for meg at det ikke ville fungere.

17. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,724
    Bonuspoeng:
    293
    Noen esim har lokal telefoni og sms inkludert. Sist jeg var i Thailand feks var det inkludert. Man kan da sette opp hvilket som skal bli brukt for hver enkel kontakt man har lagret på telefonen. Lokalt for Thainummer såklart, og hvem nå enn av de to som er billigst å ringe til Norge med for norske nummer.

18. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,724
    Bonuspoeng:
    293
    Det vanligste er dog at det er et kun data-esim

Nordlands liker dette
  19. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,204
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg hadde også det i Thailand, men det var kun mulig å bruke ringekvoten til Thailandske nummer, samt ubegrenset gratis til abonnementer hos samme leverandør (Telenor Thailand på det tidspunktet).

20. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,724
    Bonuspoeng:
    293
    Mulig det var sånn. Prøvde ikke ringe så mye hjem ;) men var jo greit å kunne ringe hverandre der nede

Rscott liker dette

Del denne siden