Fant ut at jeg hadde et eSIM på en gammel telefon. Mobimatter lar deg overføre til ny telefon mot et gebyr. Det var masse igjen på et eSIM som varer til august 25, så det var en no brainer. Airalo sa nei til samme forespørsel.
På denne månedens rundreise i Asia med Kina, Japan, Singapore og Thailand på menyen så endte jeg med å kjøpe esim fra trip.com. Det var reklame for nettsiden på flere flyplasser og føltes som østens Expedia. Kjøpte litt forskjellige kort avhengig av hvor vi var og hvor de gjaldt, men opplevelsen er at de er svært billige. I Kina tror jeg det ble 8kr/dag for 500MB. Og i Singapore og Thailand kunne vi bruke det samme til tilsvarende pris. Så ut til å være samme mobilnettverk på alle, muligens noe kinesisk. Verdt en titt, veldig enkel installasjon.
Noen som har brukt det globale esimet de tilbyr? Hvor mye koster det typisk å fylle på? Ingen andre påfyllinspakker enn 3 gb 30 dager for 24 dollar.10 GB 180 dager 59 dollar? Ikke noe 10 gb med kortere "holdbarhet"? Har forresten KARE6670 om noen trenger 3 dollar. HAr forresten også sett en annen tilbyder gi 20% rabatt, men husker ikke hvilken det var. Reklame eller medlemstilbud.
Stor fan av Airalo her på min kant. Fikk senest idag super kundeservice og alle pengene tilbake på en regional SIM hvor feilen ikke egentlig lå hos Airolo men den lokale GSM-provideren. Globale SIM kommer i mange former, og kan tilpasses enkelt til behov for både tidsperiode og datamengder. I tillegg kan man også få global tilgjengelighet på telefon, med gode priser - hvis man har behov for noe mer enn bare data dekning (som jeg pleier å kjøpe). Brukt dem på alle kontinenter, og anbefaler varmt. Dette er bare én av haugevis av mulige pakker, siden du spurte om global SIM. Man kan slippe unna langt billigere også:
Rabattkode Saily. Ser det er litt diskusjon om koder skal deles her, men det passer jo inn i denne tråden som flere påpeker. Bruk voucher AMUNDO7455 når du kjøper e-sim hos Saily så får du 5$ i rabatt. (Og det samme gjør jeg) Flytter innlegget hvis det ikke passer her.
Har brukt mest MobiMatter de siste årene da de har vært billigst, men nå har jeg funnet ut at Trip.com er enda billigere. Anbefaler å sjekke de ut.
Støttes. Bruker Trip.com veldig mye på reise i Asia, inkludert e-Sim. Er akkurat nå i Kina hvor 5G kjøpt via Trip.com fungerer bedre enn hotellets eget nett, og bedre enn tidligere erfaring med Airalo og Nomad. For øvrig brukt sammen med NordVPN, via Revolut. Merk at Trip.com ikke leverer e-Sim selv (afaik), men videreselger fra ulike aktører, lokale som globale. Trip.com gir også Trumf via Trumf Netthandel (viaTrumf).
Er det noen som har kommet over noen tilbydere med skikkelige hastigheter? Har brukt Airalo en stund, men føler det konsekvent er veldig tregt nett uavhengig av om man er i Afrika, Asia, Karibien eller US. Det samme gjelder forøvrig Telenor abonnomnet med "Roam like home" i EU. Er vel tilbøyelig nok for konspirasjonsteorier om at hastighet settes ned npr det ikke er penger å tjene på å tilby skikkelig hastighet. Ie 50 sekunder etter man kjøper Non-EU datapakke gjennom f.eks Telenor
Bruker Airolo nå i US på Verizon, ikke imponert. Sjekket Nomad på tlf#2, mye bedre priser. Siden jeg har totalt ubregnset data hjemme, har jeg ikke noe forhold til hvor mye man trenger. Kjøpte selvsagt dobbelt så mye som man egentlig trenger.
Ser at de selger globale som som kun varer i 30 dager. Sånn sett er jeg fornøyd med Airalo sitt globale som som er gyldig i 365 dager ved behov. Ser også ut som Airalo har ganske bra dekning når det gjelder antall land, med sine 137 (selvsagt mest relevant at det frykter de landene man har planer om å besøke). Noen som kjenner gode alternativer til Airalo her? Airalo tar $69 USD for 20 GB gyldig over 365 dager. Det finnes stort sett alltids en rabattkode med 10-20%, samt at jeg får 10% kickback på Platinum-nivå.
Jeg søker iallfall bare opp på esimdb for å finne billige valg for de antall GB jeg trenger når jeg reiser. De har også visning av local breakout/low latency slik at en ruter trafikken gjennom et punkt i nærheten av der en reiser (selv om man bør dobbeltsjekke sånt).