eSIM for global data - Gigsky, Airalo, etc

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Elo, 14. jan 2019.

1. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,724
    Bonuspoeng:
    293
    Prøvde litt jeg og. Den vil ikke akseptere bildene mine heller. Får bare en generell feilmelding, så vanskelig å vite hva det skyldes.

Dtac har ihvertfall tidligere hatt utviklerhjelp fra Telenor sitt kontor på Fornebu, men om det fortsatt er sånn aner jeg ikke..

2. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,135
    Bonuspoeng:
    183
    På BKK, rett før utgangen mot taxiene der er min erfaring at de alltid har et tilbud på lager hvis du vet hvor mye data du trenger.

Foretrekker, og anbefaler, helst AIS i Thailand dog.

Har aldri kostet mer enn 100 kr inkl masse data (10-15 GB, litt varierende med "dagens pris") når jeg her trengt SIM fra dem. Men må møte opp personlig i skranken og vise pass som leg.

3. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,135
    Bonuspoeng:
    183
    Men jeg burde ha lagt til: Airalo er også billig, og du får esim istedet for fysisk SIM må puttes i mobilen.

Så nå i nyere tid har jeg bare brukt dem. Selv om det kanskje koster 150 kr istedet for 75 kr for samme pakken.

Stor fordel å kunne installere overalt uten noe styr. Men absolutt: noen få kroner ut av vinduet.

4. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,724
    Bonuspoeng:
    293
    Man kan få esim på flyplassen nå også visstnok. Men jeg går nok for noe som kan ordnes på forhånd. Man vet aldri hvor travelt man får det.

tobeornot999 liker dette
  5. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,724
    Bonuspoeng:
    293
    I motsetning til Airalo så har Esim Thailand videreformidlet Dtac sitt tilbud til kundene:

https://esimthailand.com/

Screenshot_20230104-061859.png

holmen liker dette
  6. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,724
    Bonuspoeng:
    293
    Klart.. siden det er Dtac Happy Tourist eSim alt sammen så kan det hende at man får kampanjen hos Airalo også, bare at de ikke har fått det med seg og ikke reklamerer for det.

7. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,927
    Bonuspoeng:
    113
    Skal til Aruba og tenkte å teste Holafly sin 15GB pakke til $54. Problemet er at man kan maks bruke 500MB pr dag. Trenger mer enn 500MB pr dag. Merkelig å ha en grense på databruk. Må jo være bra at jeg som kunde bruker mest mulig og må kjøpe ny pakke? Airalo har en pakke på 1GB som koster $9.5. Skulle gjerne hatt mer men dette er den eneste pakken de har på Aruba. Ganske rart, står med pengene klare og er villig til å bruke $54 på dette men ingen har noe å tilby. Finner ingenting på Airalo sine sider om det er noe begrensning pr dag eller om jeg kan bruke hele GB'en på en dag. Noen som vet? Uansett ganske dyrt med $9.5 for 1 GB når Holafly tar $54 for 15GB.

8. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,158
    Bonuspoeng:
    293
    Ingen grunn til å være lojal så lenge du vet at du vil bruke mer en 1gb. Andre har jo bekreftet at holafly funker, så kjøp og nyt alle 15GB på tiktok :D

9. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,927
    Bonuspoeng:
    113
    Er det mitt innlegg du svarer på? Virker som du svarer på noe helt annet enn det jeg spør om :p

Problemet med Holafly er 500MB begrensningen pr dag som gjør det ubrukelig.

Det jeg spør om er om noen vet om Airalo har den samme begrensningen med 500MB pr dag.

Last edited: 05. jan 2023
    tobeornot999 liker dette
  10. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,158
    Bonuspoeng:
    293
    Du har helt rett. Men du kan erfaringsmessig bruke hele kvoten på under et døgn. Uten at j har gjort det på Aruba, men i andre land.

11. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,927
    Bonuspoeng:
    113
    Aha, det hadde vært meget intressant å fått bekreftet. Holafly svarer at det er en begrensning på 500MB pr døgn men jeg forstår ikke hvorfor de skulle velge å begrense kundens dataforbruk. Mistenker at kundeservicemedarbeideren misforstår sitt eget produkt. At 500MB kun skal illustrere hvor mye data man har tilrådighet pr dag hvis man fordeler mengden data over perioden og ikke en hard cap.

Er det noen som har blitt cap'et pr dag noe sted?

12. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,724
    Bonuspoeng:
    293
    Hehe.. hvis man klikker "buy now" hos Airalo, og scroller heeeelt ned på Additional Information så står det følgende:

Lurer på hvor mange kunder Airalo mister til konkurrenter på å gjøre det så vanskelig å finne

holmen liker dette
  13. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,954
    Bonuspoeng:
    293
    Noen som har sett bedre prisen enn dette i USA?

78620562-A042-4E53-AE7A-B134B43AB24B.jpeg

14. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,927
    Bonuspoeng:
    113
    Da er et stk Airalo eSIM for Colombia og et stk eSIM for Aruba kjøpt inn og installert på telefonen klare til bruk når jeg ankommer hhv Colombia og Aruba på søndag. De er på 1GB hver og varer i 7dg fra de får nettilgang i sine respektive land første gang. Brukes i parallell med norsk SIM men data går selvsagt kun via Airalo eSIM.

Det kreves internett aksess for å installere et eSIM derfor er det praktisk å gjøre dette før man reiser. Edit: noen steder aktiveres eSIM’et idet det installeres på telefonen og ikke når man ankommer landet. Sjekk vilkårene for det landet man kjøper for.

Prisen er $8-9 for 1GB. Når man er tom kan man fylle på mer data på det eksisterende eSIM’et. Prisen er den samme men man slipper å installere et nytt eSIM.

Last edited: 12. febr 2023
    tobeornot999 liker dette
  15. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,724
    Bonuspoeng:
    293
    Man bør være obs på at dette ikke alltid er tilfellet for alle esim på Airalo. Noen av dem aktiveres ved installasjon. Man kan sjekke hva som gjelder for landet du skal til ved å gå inn på detaljersiden for hvert enkelt esim.

Nuvolari liker dette
  16. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,927
    Bonuspoeng:
    113
    Det er viktig å påpeke ja. Jeg sjekket at for Colombia og Aruba var det slik.

17. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,135
    Bonuspoeng:
    183
    Airalo er fantastisk!

De fungerer jo som et bindeledd til mange forskjellige leverandører. Så vilkårene varierer endel fra en teleoperatør til den neste slik @Jorge var inne på.

Pleier som en enkel regel å aktivere først ved ankomst i et land selv, det finnes jo "alltid" et Wifi på flyplassen eller hotellet.

18. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,724
    Bonuspoeng:
    293
    Aktivering i loungen før man flyr dit man skal er jo som regel innafor. Med mindre man har veldig lite å gå på når det gjelder varigheten til pakka.

tobeornot999 liker dette
  19. Anita

Anita Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Skal bestille eSim fra Airalo, men trenger til 3 personer. Vet dere om jeg kan bestille til alle tre på min konto, eller om jeg må opprette egen konto for de andre også? Det ene er et barn, hvis det skulle ha noe å si.

20. magnusha

magnusha YouTuber @awardviking

Likes mottatt:
    430
    Bonuspoeng:
    63
    Du får eSIM-kode i appen for å legge inn manuelt. Men hvis du verver de to andre får både du og de to andre 3 USD i kreditt som de kan bruke for å kjøpe.

Anita liker dette

Del denne siden