eSIM for global data - Gigsky, Airalo, etc

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Elo, 14. jan 2019.

1. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,927
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tenkte å kjøre wlan-deling fra min telefon slik at alle bruker samme eSIM. Så fyller jeg på løpende. Kan kanskje fungere for deg.

Anita liker dette
  2. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,158
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan logge inn på de andres telefon med din innlogging og kjøpe ja. Enkelte med barnets telefon om du ikke har knyttet feks Apple pay til konto så barnet kan betale selv. Egen konto vil jo også gi mulighet for styring av gb tilgang for barn/ unge som ofte bruker mye data. Men går glipp av verving.

Anita liker dette
  3. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,753
    Bonuspoeng:
    293
    Fant denne på reisebrevet til @Sunnfjordingen , men tenkte å flytte den hit også.

Det som fanget mitt årvåkne øye var et abonnement de har for USA + mange andre land, som varer i 365 dager:
    https://mobimatter.com/travel-esim/3-global-13-gb-esim
    13gb for $39.99
    Ikke kjempebillig, men hvis man reiser til mange ulike land kan det jo være et godt alternativ. Feks er det både Japan og USA i samme eSIM.

Et alternativ for de av oss som reiser mye til USA (eller noen av de andre landene under her), er dette:
    https://mobimatter.com/travel-esim/3-us-ca-uk-au-nz-35-gb-esim
    35gb som varer i 365 dager, for USA, Canada, Hong Kong, New Zealand, UK og Australia.

De har maaaange eSIM å velge mellom for mange land, så her bør de aller fleste finne noe som passer.

4. Bonusduk

Bonusduk Bonus jeger

Likes mottatt:
    1,407
    Bonuspoeng:
    93
    Skal til Tyrkia i morgen (Lenge leve all-clusive…) Noen som har testet Airalo der nede? Stjelenor skulle ha 799,- for 1 GB, mens Airalo 26USD for 20GB.

Går data automatisk via Esim når dette er kjøpt og ”installert”?

Jorge liker dette
  5. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,927
    Bonuspoeng:
    113
    Ja men det er vel anbefalt å skru av dataroaming på ditt vanlige SIM så er du helt sikker.

6. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,954
    Bonuspoeng:
    293
    Du må velge rett eSIM for data. På iPhone her:
    IMG_4661.jpeg IMG_4660.jpeg

7. holmen

Likes mottatt:
    64,753
    Bonuspoeng:
    293
    Om du har Android velger du (eller legger til) her:
    Screenshot_20230708-222749~2.png

Her velger du hvilket sim som skal ha tale, sms og data.
    Screenshot_20230708-222855.png

Upsaker liker dette
  8. epletyv

epletyv Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Airalo testet i usa. Kjempegreier.

9. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,293
    Bonuspoeng:
    183
    Airalo funka særs dårleg i Namibia for nokre veker sidan….
    Kollega frå Mexico hadde Airalo i Danmark også med masse problemer.
    Alt dette var i Juni, har dei problemer om dagen?

10. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,687
    Bonuspoeng:
    183
    Hvor bra Airalo fungerer vil variere fra land til land og hvilket mobilnett man er koblet til. De fleste pakkene Airlao selger er via virtuelle operatører i et tredjeland. F.eks. er USA-pakken fra en israelsk operatør, noe som innebærer roaming med tunellering av datatrafikk og økt responstid.

snus_mumrikken liker dette
  11. vippern

vippern Nytt Medlem

Likes mottatt:
    29
    Bonuspoeng:
    18
    Eg trur ikkje det er eit Airalo problem, men heller eit Namibia problem. Ein kompis kjøpte eit lokalt sim og sleit like mykje som meg(Airalo) med dekninga.

Eg har brukt Airalo i mange land, seinast no i Juni i Colombia, utan problemer.

snus_mumrikken liker dette
  12. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,687
    Bonuspoeng:
    183
    På nåværende reise til Bali har jeg gått for USA Plus fra MobiMatter. Et par dollar rimeligere enn tilsvarende hos Airalo, og i tillegg gir det dekning under mellomlanding i Singapore.

13. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,954
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har brukt MobiMatter i flere land i flere verdensdeler. Har fungert feilfritt hver gang =)

14. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,088
    Bonuspoeng:
    183
    Som nevnt over, dårlig/tregt nett er ikke Airalo problem. Siden januar 2022 har jeg brukt Airalo i USA (i fire forskjellige delstater), Argentina, Thailand, Japan, Chile, Sveits, Taiwan, Tyrkia, Ghana, Sør-Afrika, og Colombia. Det eneste stedet det gikk tregt og dårlig er Ghana. Men når de har dårlig 4G dekning, så er det ikke Airalo sin feil. Så jeg vil si Airalo tilbyr et bra produkt til en grei pris.

Last edited: 20. juli 2023
    paramberg and snus_mumrikken like this.
  15. AirMags

AirMags Medlem

Likes mottatt:
    506
    Bonuspoeng:
    93
    Det er også mulig å fjerne de gamle ESIM kortene så man får ryddet opp i hvilket simkort som skal være aktivt, hvis ikke man kjøper et kort som skal vare over 365 dager. Mobimatter har fungert helt fint synes jeg.

16. holmen

Likes mottatt:
    64,753
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, det er greit å rydde. Men, det er også mulig å fylle på hvis man reiser til samme land igjen. Da slipper man å installere nytt eSIM. Ikke veldig vanskelig, men enda enklere å fylle på et man allerede har installert.

AirMags and paron like this.
  17. AirMags

AirMags Medlem

Likes mottatt:
    506
    Bonuspoeng:
    93
    Bare vet ikke om det funker på de Mobimatter simkortene. Jeg er ikke like aktiv ute å flyr slik som dere er.

18. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg kjøpte en slik for ferien nå.
    10 dager 6GB.
    Dekning i alle land jeg skulle besøke eller innom, men... Stoppet å funke etter noen dager.
    Vi stod bom fast langt utenfor offentligheten og var avhengig av å få 4g til å funke for å bestille taxi, men nei. Helt stopp..
    På grensen mellom Laos og Thailand, hverken nettverk i Laos eller Thailand ville fungere.
    Komisk nok ei eller vårt norske simkort ville fungere.

Tok tre dager før kortet fungerte igjen, så det var en litt mer spennende del av reisen enn planlagt.

Utover dette så fungerte det fint.

Egentlig litt komisk at det var telenor-eid selskap vi hadde simkort fra, istedenfor at vi bare kunne brukt mitt vanlige telenor simkort.. :rolleyes:

19. holmen

Likes mottatt:
    64,753
    Bonuspoeng:
    293
    Det skal funke det. Er en knapp for "topup" inne på listen over dine eSIM i appen.
    Screenshot_20230726-115953.png

(Har ikke testet med Mobimatter ennå, men har gjort det flere ganger med Airalo)

AirMags liker dette
  20. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,220
    Bonuspoeng:
    183
    Men hvis du bruker topup, går du glipp av cashback fra Topcashback :eek::eek::eek:

Jorge liker dette

Del denne siden