Det går jeg glipp av uansett, så det er ikke så stort problem. Mer hassle å legge inn nytt eSIM, synes jeg. Også er det begrenset hvor mye cashback det er å tjene på et eSIM til $14, eller hva det må koster.
Kanskje separere e-sim. Mitt tilfelle var det billigere å separere sør-koreansk og japansk e-sim enn å kombinere dem.
Var nylig 1 mnd i Japan og valgte Ubigi foran Airalo. Det var pga de tilbydde 5G, Airalo kun 4G. veldig fornøyd med Ubigi. Like enkelt oppsett.
Nokon med erfaring frå Nepal? Ikkje store datapakkene, og sikkert dårlig dekning. Men kjekt og hatt litt vertfall.
Airalo. Funka fjell. Så langt veldig fornøyd både med forbruket og dekning. Men nå er vi på vei for å plukke opp syklene og periferien. Så da spørs det nok på dekningen.
Har forsøkt Airalo pakkene i Tyrkia, USA, Singapore, Canada og Puerto Rico. Er det kun jeg som virker å ha konsekvent tregt nett til tross for god 4G+ dekning? Ie. Teams-samtale er problematisk.
eSIM gjennom Airalo er gjerne utstedt av en virtuell operatør i land som Singapore eller Israel, noe som betyr at trafikken tar en omvei ut til internett. Kombinerer man dette med VPN el. vil forsinkelsen i videosamtaler bli veldig merkbar.
Mange takk, er vel det som er problemet her i Tyrkia og - havner stort sett på Franske versjoner basert på IP
Fant en sammenligning av ulike tilbydere. Har ikke kvalitetssikret denne på noen som helst måte, men kan jo være verdt å ta en kikk på. https://travel-dealz.com/esim/provider/
Airalo kjører knallgod rabatt på esim nå. Har ikke sett det annonsert noen plasser, men USA sim på 10 og 20gb har 50% rabatt, så kan være et greit tidspunkt å investere i litt data til fremtidige reiser.
Hadde Airalo i Mexico, normalt grei hastighet og dekning, men den ene gangen eg skulle bestille Uber så fikk eg ikkje geolokaliseringen i appen til å virke ? Er dette normalt grunna Esim eller litt tilfeldig, på hotellet virket det fint Endte opp i en vanlig taxi, det gjekk jo fint det og
Har ikke noe med vanlig e-sim å gjøre iallefall. Bruker ikke noe annet selv her hjemme og Apple selger iPhone´s KUN med e-sim i US siden 2023.
Setter det på tilfeldig kontoen da Litt av tanken med Esim er jo å kunne bestille seg Uber etc uten at aksjekursen til Telenor får seg en boost etter eit utenlandsopphold