Det har lenge vært mulig å booke Etihad med EB. Men pga svært høy poengpris, ingen mulighet til å bruke CT, og kun T/R Norden/Europa - AUH er det sikkert ikke særlig populært. https://www.flysas.com/en/eurobonus/partners/airlines/etihad-airways/ Men poengprisen SAS tar her sier jo litt om hva EY tar betalt for bonusseter, så kan jo hende som du sier at SAS velger å strupe tilgjengeligheten hvis de blir medlem av *A. OSL-AUH i First er 70K pts + CT med *A, men 300K pts med EY.
Man kan jo også tenke seg at Etihad vil forsøke å få en del nye kunder fra Star nettverket ved å nettopp slippe en del bonusseter som en start. Samtidig, det vil åpne for at Ethiad sine egne programkunder får tilgang til resten av Star, og ingen er vel tjent med at det startes et samarbeid hvor det ligger store begrensninger. Vil vel tro at det er enklere for SQ å begrense tilgangen til award enn det er for en helt ny medlem.
Bummer… https://onemileatatime.com/news/etihad-armani-casa/ Men man får nå i alle fall Armani amenities om man svir av 300k poeng for first til Midtøsten
Det var det jeg også tenkte... Hintene stemmer uansett ikke særlig godt med at dette (pleddet) skal være den store nyheten, men hva vet jeg...
Tenker at dette sier litt om hvor Etihad står for tiden, og om organisasjonens fokus. For å sitere artikkelen det linkes til; når det lages såpass mye marketing-ståhei om noen kaffekopper og puter, så fokuset på en kundegruppe som nok er mest knyttet opp mot hjemmemarkedet og deres umiddelbare in-flight opplevelse. Altså neppe noen store planer på gang i den gården. Også må vi (av-geekmiljøet) spørre oss selv om det var vi som lot dette spinne ut av kontroll eller ikke, om vi så store forventninger i noe som kanskje aldri var en kjempesak fra Etihads side.