Eurobonuskonto Hacket

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Sykkelthor, 11. des 2017.

  1. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,222
    Likes mottatt:
    17,325
    Bonuspoeng:
    293
    Tofaktor autentisering er knall, helt til den dagen telefonen din er gone, og du må få tilgang til epost for å finne flybilletter og annet snacks ....

    (Apple har støtte for flere tlfnr, så i det tilfelle kan det være enklere)
     
  2. oyvindm

    oyvindm Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg bruker 1Password, som blant annet har støtte for éngangskoder for to-faktorautentisering, slik som for eksempel Google Authenticator. Selv om man da legger alle eggene i én kurv, er det en svært sikker kurv og veldig lettvint! Da har jeg tilgang til passord og éngangspassord på alle enheter og i nettleseren :)
     
    Malmo liker dette
  3. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    De fleste tjenester kan hente og levere koder via andre kilder enn registrert telefonnummer.

    SMS-koder: Hos Telenor har jeg mulighet for å videresende alle innkommende meldinger til e-post.

    Google Authenticator dekker mange populære tjenester, inkludert Gmail og Outlook.
     
  4. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,222
    Likes mottatt:
    17,325
    Bonuspoeng:
    293
    Joda, de fleste tjenester har dette. Men si at du står der uten telefon, og må aksessere eposten din, som du har satt opp 2-faktor på. Og ikke tenkt på at du kanskje bør sette opp flere valg for å sende kode.
     
  5. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Generelt: De to enklest alternativene er å lagre backup koder (som både Google og InsideFlyer har) samt legge inn telefonnummeret til en venn.

    Du bør registrere alternative e-postadresser og telefonnummer som recovery info på epostkonto og andre viktige tjenester.

    Om du står fast hos f.eks. Google, Apple, Microsoft så kan du ringe mobiloperatøren din og få viderekoblet nummeret ditt. Da kan du verifisere konto via taleanrop.

    Sjekk om mobiloperatøren din tilbyr videresending av SMS-meldinger og mobilsvar til e-post eller lesing av disse via nettleser. Veldig greit når du er på tur og skal bekrefte betaling via Mastercard/Visa online med 3D Secure og har annet SIM i telefonen.

    Om du er vant til å bruke BankID på mobil, er det lurt å fortsatt ha brikken som backup.
     
    morradi liker dette
  6. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Hei.

    Da var det min konto som stod for tur. 92000 poeng tatt for overnatting 5 netter på Radisson Blu. Oppholdet går til 4.oktober, så fremdeles 3 netter igjen. SAS var litt passive (skulle se om de fikk kansellert dette) og Radisson Blu var null hjelp (kunne ikke kansellere en bestilling en annen hadde gjort)

    Prøver å kontakte hotellet direkte for å kansellere. Jeg har fått full informasjon inkl navn, email og tlf fra SAS så det var bra. Hvordan kan jeg lage et helvete for vedkommende og samtidig få tilbake poengene mine?

    Hotellet er Radisson Blu Kiev. Jeg tviler jo kanskje litt på at personen som bor der er vedkommende som har hacket kontoen, men man vet vel aldri. Jeg er uansett lite interessert i at vedkomemnde skal bo der 3 netter til på min regning.

    Noen som har tilgang til Amadeus som kan sende meg all info i booking på PM? Har fått PNR-nummer fra SAS også.
     
  7. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,612
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113

    Om SAS VAR PASSIV PÅ 054000, ville jeg ringt inn på ny.. Det var de med meg også første gang jeg ringte, mens nestemann jeg snakket med tok det veldig alvorlig.

    Så ville rett og slett ringt SAS en gang til...

    Ville også snakket med radisson en gang til, for det svaret du fikk, høres ut som en enorm ansvarsfraskrivelse..

    C
     
  8. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Enig. Når det skjedde med meg var de meget effektive
     
  9. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Gjerne en liten overdrivelse at de var passive. De skulle se hva de kunne gjøre og prøve å kansellere reservasjonen. Jeg måtte så politianmelde saken fikk jeg beskjed på.

    Siden det er hardt oppsparte poeng det er snakk om så hadde jeg håpet på at de kastet seg på tlf til hotellet og fikk vedkommende kastet ut fortere enn svint. De kunne ikke bekrefte dette. Når jeg fikk en bekjent til å sjekke PNR nå så står reisen som kansellert, så det kan virke som de har reagert veldig bra alikevel. Men jeg kunne selvsagt tenkt meg konkret info, særlig siden vedkommende har 3 netter igjen der nede.

    Fikk dere igjen alle poengene @Chrisbgg og @Anton80 , og hvor lang tid tok det evt?
     
  10. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg trengte ikke politianmelde noe som helst og de fikk slettet alle reservasjoner(jeg oppdaget det før hotelloppholdet var gjennomført).
    Og jeg fikk alle poengene igjen.

    Av en eller annen grunn hadde de også byttet mellomnavn på meg. Og DET derimot tok flere mnd å få orden på.
     
  11. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Det første de spurte om var om de hadde endret noe på kontaktinfoen min på profilen, men det hadde de altså ikke.
     
  12. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,612
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg hadde bare et Gullkort som var gitt bort. Ingen poeng var tatt.. Men det kunne blitt veldig stygt om de hadde klart det.. For jeg har rekordmye poeng på konto pga manglende tid til å reise pga nyfødt barn..

    Gullkortet ble kansellert, og min far, som skulle få det.. fikk det.. .

    C
     
    RoadKing and Elo like this.
  13. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Oppdatering:

    Hotell kontaktet som skulle se på saken. De kom så tilbake etter noen timer og ville ha en mail fra SAS på forholdet. Jeg fikk SAS etter mye styr til å sende meg en bekreftelse på at forholdet var anmeldt som svindel. Jeg videresendte så denne til hotellet. Dette var ikke godt nok, og de ønsket en mail direkte fra SAS om saken. Så tyven får sikkert kose seg de siste 3 nettene også på hotellet uten at noen gjør en eneste ting med det.
     
    Shyneno liker dette
  14. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,612
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Garantert ikke tyven, men en annen som også er svindlet, gjennom å ha handlet hotell på en google ad eller lignende..

    Mens den virkelige tyven sitter bak pulten sin(på gutterommet) og får betaling via via i bitcoins...

    C
     
  15. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Det er egentlig også min teori, men merkelig å bestille like før innsjekk et hotellopphold på 4 dager.
     
  16. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,222
    Likes mottatt:
    17,325
    Bonuspoeng:
    293
  17. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Ja vel ja, må passe på poengene sine også nå:mad:

    Takk @jgroneng for artikkelen, meget opplysende ;)
     
  18. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,771
    Likes mottatt:
    21,978
    Bonuspoeng:
    293
    *brb, bytte passord*
     
    Flight Cancelled and Jorge like this.
  19. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,222
    Likes mottatt:
    17,325
    Bonuspoeng:
    293
    Har hatt det samme passordet siden 1996, ser ingen grunn til det ...
     
    Kristian and Shyneno like this.
  20. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    511
    Likes mottatt:
    620
    Bonuspoeng:
    93
    Kundeservice krevde i går engangspin sendt til min telefon eller e-post for å endre på en bonusreise. Positivt tiltak fra SAS, selv om det selvfølgelig kan omgåes.
     
    wilco, Elo and jgroneng like this.

Del denne siden