Eurobonuskort med chip

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av KristianSk, 24. juni 2015.

  1. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,036
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Står ikke aktivert her også, selvom det er penger på det og det funker jo når man klikker seg videre innover...
     
  2. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg blir mer og mer enig med meg selv.. Dette virker som noe skikkelig svada! Ser på ingen måte fordelen med å skulle ha "Travel Cash" fra SAS..

    Hvilke fordeler er det egentlig jeg misser her? At jeg på forhånd VET nøyaktig hvor mye det vil koste meg i NOK? Har da aldri vært et problem .. Men det er kanskje bare meg..
     
    milehigh and BangkokBob like this.
  3. Henshaw

    Henshaw ID Traveller (ish)

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    For dere "voksne" med Eurobonus AMEX/Diners/MC så kan jeg ikke si jeg ser poenget.
    Som student som ikke får slikt derimot, så blir de ekstra poeng på konto for min del og om kursen er elendig så blir det vel for det meste brukt i Norge
     
    Adrian E and Islending like this.
  4. Henshaw

    Henshaw ID Traveller (ish)

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    [​IMG]
    Yesyes, supert...
     
    Baldrick and Islending like this.
  5. Islending

    Islending Senior Medlem

    Innlegg:
    564
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Samme skjedde med meg, men prøvde igjen et par timer senere, og da funket det.

    På SAS-appen, så står det at mitt ikke er aktivert heller, selvom jeg har penger på den, og har brukt den allerede. Travel Cash-appen fungerer fint for meg, og jeg får push-meldinger hver gang jeg bruker det.
     
  6. Henshaw

    Henshaw ID Traveller (ish)

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    Neh, ikke noe på andre forsøk. Mulig pga at bostedsadresse og folkeregisteradresse ikke er de samme. Sendt mail, håper ikke tar lang tid
     
  7. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Enig - dette er faktisk en fordel for danskene, og naturligvis for de av oss som jobber titt og ofte i Danmark. Vel vaser fremdeles amerikanerne rundt med forhistoriske sjekkhefter, men kredittkort er i det minste nokså utbredt der. I Danmark har man forsåvidt droppet sjekkheftene (tror jeg...), men kredittkort er nærmest fremmedord. Det hjelper ikke å skaffe seg det fordømte dankortet heller hvis det har en Visa-del, for da kreves det som oftest gebyr. Håpløst.

    Jeg synes TravelCash er et interessant konsept. Den andre halvdelen fikk tilsendt sitt automatisk her forleden, så jeg regner med at hun tester det ut først. Blir spennende å se.
     
  8. Henshaw

    Henshaw ID Traveller (ish)

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    Sendte inn nødvendige i går kveld, svar med at det var OK lå i innboksen til morgenen idag, gikk inn og fullførte aktivering av konto :)

    Men vekslingskursen er ikke helt optimal. Skal jeg betale hotell i England med det så koster det meg 250 kroner ekstra på 370 pund
     
  9. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Er det ekstrakostnaden kontra vanlig Visa/MC? De har jo også et valutapåslag, men dette var uansett drøyt..
     
    Last edited: 25. sept 2015
  10. Henshaw

    Henshaw ID Traveller (ish)

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    Hva det faktisk er ekstra ved å betale med MC fra banken min(som blir det jeg gjør, er ikke sååå viktig med de poengene) aner jeg ikke. Eneste jeg finner er "alle varekjøp i Norge og utlandet er helt gebyrfrie".
     
  11. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,036
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    detr er bare valutapåslag hvis man tar ut kontanter. Mastercard kostnaden er det butikken som tar ikke kunden.
     
  12. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    De fleste (alle?) kort har et valutapåslag ved bruk i utlandet. Standarden er 1,75 %, men mulig det finnes små avvik. F.eks. både DNB og Skandiabanken bruker den satsen.
     
  13. Heoe5

    Heoe5 Medlem

    Innlegg:
    64
    Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    18
    Håper jeg også, her dukket det opp i posten på mandag i gull utgaven. Helt fint det, men med expiry date 01/16.
    Så de sender altså ut ett kort som er gyldig i hele 13 uker.
     
  14. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Min kone fikk sitt gullkort med chip tidligere i uken og det har utløp 02/17, selv om gullkortet er noe jeg har gitt til henne som diamant, og både min og hennes kvalifiseringsperiode går ut januar...
     
  15. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
  16. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    Valutapåslaget for 370 GBP skal ikke bli mer enn en hundrelapp. MasterCardet fra banken pensjoneres ikke med det første.

    Av mangel på bedre poenggivende betalingskort vurderer jeg å la TravelCash stå for en del småhandling her hjemme, så lengde det ikke koster meg noe er det greit.
     
  17. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg kan med NØD forstå at enkelte som ikke får innvilget kredittkort, velger dette.

    Alle dere andre som bruker dette er idioter i mine øyne :p
     
    milehigh, kiev, Kjakan and 2 others like this.
  18. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Valutapåslaget? Er ikke hele poenget at man skal kunne loade kortet med GBP. Så det ikke skal være noen påslag i det heletatt når man da betaler med GBP?
    Har ikke lest vilkårene, men sånn jeg forsto det på den mailen jeg fikk
     
  19. Henshaw

    Henshaw ID Traveller (ish)

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    Joda, men for å loade kortet med 370 GBP så koster det meg mer enn hva det koster meg å dra kredittkortet for 370GBP når jeg dukker opp der, inkludert da valutapåslaget på kredittkortet
     
  20. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Oi. Såpass ja. Har ikke fått mitt kort ennå. Så har ikke sett på noe slikt. Men vis det er snakk om sånne forskjeller så kommer aldri mitt kort til å bli brukt i hvertfall :p
     

Del denne siden