Eurobonustur med CT i first class trenger hjelp

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Sjefen1234, 04. mai 2016.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
  2. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    369
    Likes mottatt:
    367
    Bonuspoeng:
    63
    Det er forskjell på uttak og opptjening.

    http://www.sas.no/eurobonus/point-charts/sas-points-charts/
    Trykk på "Spend Chart-Star Alliance", der ser du hvor mye poeng du må ha for å fly på de forskjellige klassene rundt om i verden med Star Alliance-selskaper så lenge du skal bruke Eurobonuspoeng.
     
  3. Sjefen1234

    Sjefen1234 Medlem

    Innlegg:
    179
    Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    43
    Hei igjen, Da begynner siste planlegging før bestilling og tenker at følgende kan være aktuelt etter å ha fått inspirasjon fra Hans Christian sin link:)

    Oslo-Frankfurt Lufthansa Business
    Frankfurt-Seoul ICN bestiller i Asiana First og satser på å endre til Lufthansa 14 dager før
    Seoul-Tokyo asiana business
    Tokyo: her har jeg evt flere muligheter
    Tokyo-Bangkok i Thai first men legges kun ut 14 dager før
    Tokyo-Singapore-bangkok ANA first vært fett med en tur innom singapore også:)
    evt så blir det tokyo-seoul-bangkok
    Bangkok-london thao first, lengst mulig tur i first:)
    London-oslo i business samme hvilket selskap

    utreise er rimelig fleksibelt etter 20 oktober ønsker 4 dager i tokyo (denne kan evt justeres til 3-5 dager om det passer bedre med first class tilgjengelig. ønsker også stopover i seoul, singapore, bangkok, companion ticket regler må følges

    Prøver å lete men sliter med å få det til å gå opp spesielt hjemreisen. tar gjerne imot tips til datoer og flighter som passer med mine reisetidpunkt.

    Takker og bukker for alle tips:)
     
    Last edited: 13. juli 2016
    bighc, watchaddicted and Helikopter like this.
  4. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk inspirasjon til å starte jakten etter en tur i first av å lese dette!! :):rolleyes: Har kikket litt på Thai og det vil være en god erstatning om man ikke får til Luftwaffe. Det ser ut til at A380 og 747 produktet deres er veldig bra. Men når jeg googler blir jeg usikker på om Thai har noen 747 med gammel kabin igjen eller om alle maskinene er oppgraderte. Noen som vet? :)
     
  5. Helikopter

    Helikopter Medlem

    Innlegg:
    245
    Likes mottatt:
    271
    Bonuspoeng:
    63
    Ser ut som en bra plan, lykke til og husk Trip Report!
     
    Sjefen1234 liker dette
  6. larssas

    larssas Medlem

    Innlegg:
    88
    Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    33
    Thai har både ny og gammel first i sine 747.Fløy HKG-BKK for noen uker siden og da var det den gamle som dukket opp, ikke noen krise på en kort flyvning, men ville blitt veldig skuffet om jeg hadde den til europa feks.
     
    watchaddicted liker dette
  7. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Hmm.. frister ikke å ende med gammel kabin. Det jeg har klart å lese meg til etter posten tidligere i dag er at det er mest intra-asia og BKK-SYD de benytter den gamle kabinen så man skal være rimelig safe fra Europa til BKK.. men samtidig er Thai kjent for flybytter ala Turkish så helt safe er man nok ikke :confused:o_O
     
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    TYO-SIN-BKK er ikke tillatt
    Hvorfor via Seoul tilbake? Jeg hadde satset på TYO-BKK direkte med TG F, 380 fra NRT og 747 fra HND (både gammel og ny kabin). Eller via HKG hvor du får TG F med 747 (også varierte kabiner).
     
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Noen som kan uttale seg om dette vil være en gyldig CT rute?
    OSL - FRA/MUC - SIN/HKG - BKK - USM, USM - BKK - CDG/LHR/MPX/FRA/MUC - OSL

    Tanken er å ta en tur i F, men vil helst ha Luftwaffe til Asia og Thai tilbake. Såvidt jeg har oversikt over så har vel ikke Luftwaffe F til Bangkok?

    Hvis noen har forslag på alternativer til SIN/HKG på tur nedover så tar jeg gjerne i mot tips, men jeg tror ikke jeg får med meg fruen på å reise via HND eller INC. Kan selvfølgelig prøve, men men :)
     
  10. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Her er det bare å få på plass en foreløpig rute som du kan justere seinere. Etter akkurat å ha kommet tilbake fra min tur kan jeg absolutt anbefale både LH F og TG F. Hadde jeg gjort det samme igjen hadde jeg kanskje forsøkt meg på FRA-SIN i LH F A380 på vei ned med ANA sin F fra SIN til TYO. Begge disse er tricky å få på plass, men i uken før avreise skal det være veldig gode sjanser for at begge åpner opp. Det krever dog 9 timer i Singapore ettersom ANA sine flighter til TYO kun går tidlig om morgenen derfra.
    For retur vil en gjennomgående Thai F være helt gull. A380 evt 747 fra NRT til BKK, og A380 videre til CDG eller LHR. Vi kronglet oss gjennom ICN på veien tilbake, og det føltes egentlig litt bortkastet.... Returen kan du klare å booke en god tid i forvei med litt flaks. NRT-BKK er den vanskelige biten, men åpner somregel alltid opp en uke eller to for avgang.

    Det ville nok vært min tur i dag om jeg hadde visst det jeg hadde visst ;) Lykke til!
     
    Sjefen1234 liker dette
  11. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Hva med:

    4/11 FRA-ICN (First) ICN-NRT (Biz) med Asiana (Ledig i dag)
    10/11 NRT-BKK (Biz) BKK-LHR (First) med Thai (Ledig i dag)

    Da får du 4 netter i Tokyo og kan få 5 magiske dager i en fantastisk by! Så har du et utgangspunkt å justere på utover høsten :)
     
    Sjefen1234 liker dette
  12. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Book først, informere etterpå:) (merk, pass på at det ikke høres ut som et spørsmål, det er der jo ikke)
     
    Insomnia4u, rkvalvaa and RoadKing like this.
  13. Sjefen1234

    Sjefen1234 Medlem

    Innlegg:
    179
    Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    43
    tokyo- bangkok i first med thai, Ser at Thai ikke har noe ledig på first langt frem i tid, men ser at de slipper de nærmere avgang, er det noe mønster på når de slipper. trodde det var 14 dager før, men ser at de slipper noe tidligere også.
     
  14. Sjefen1234

    Sjefen1234 Medlem

    Innlegg:
    179
    Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    43
    Da er reisen bestilt:) ventet ikke lenge og snakket med ei som var veldig hyggelig og hjelpsom.

    Reiseruten blir som følger:

    OSL-FRA Lufthansa Business
    FRA-ICN Asiana First class 23 timer til neste flight;) (Denne skal jeg prøve å endre til Lufthansa First class)
    ICN-NRT Asiana Business 5 dager i Tokyo
    NRT-BKK Thai Business (denne skal jeg prøve å endre til First class)
    BKK-MUC Thai First class (skal prøve å endre denne til BKK-LHR first class for å teste A380)
    MUC-OSL SAS Plus (skal evt endre denne til Lufthansa Business fordi denne går tidligere)

    Da er det bare å booke hotell i seoul og i tokyo evt muligens reise til andre plasser i tokyo
     
  15. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Hei. Vi vurderer julebord ombord på Lufthansa first. Er det sånn og forstå at vi bør booke de i Business nå med en gang? Også endre til First hvis det blir ledig 2 uker før? Er det fri avbestilling?
     
  16. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Det du skriver er korrekt :)
     
    elgaaen liker dette
  17. Sjefen1234

    Sjefen1234 Medlem

    Innlegg:
    179
    Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    43
    evt booke med annet selskap i first og deretter endre til lufthansa first 14 dager før. eller så kan man være fleksibel og vente til rett før man skal reise og booke direkte i ledig first lufthansa
     
  18. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Takk!
    Er det typisk de Asiatiske destinasjonene som har mye ledig? Ser at det er ledig neste helg bl.a til Hong Kong
     
  19. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Asiatiske destinasjoner er generelt sett enklere enn mange andre retninger grunnet større utvalg. Tokyo og Seoul er erfaringsmessig enklest. Hong Kong og Beijing noe sjeldnere, mens Singapore fremstår som svært usikker. Buenos Aires og Sao Paolo har også ofte tilgjengelighet 14 dager før.

    Om dere vurderer et enda lengre julebord tørr jeg påstå at man kan ha det vel så hyggelig ombord hos Thai First. Med litt flaks kan dere da flakse hele veien til Sydney via Bangkok fra London, Paris, Frankfurt eller Munchen. :D
     
    Edvard liker dette
  20. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Da får vi mye kjeft hjemme tror jeg.. Må klemme inn så mye som mulig på en langhelg;)
     
    bighc liker dette

Del denne siden