Jeg kommer ikke inn på siden til "Porsche First Class Excitement", hjelp! har jeg feil url? http://www.lufthansa.com/no/en/Porsche-Excitement
Jeg er litt fersk på denne formen for jakt enda. Forutsatt at man likevel har ExpertFlyer, hvilket verktøy er best? EF eller United?
Driver og ser på tur fra Stavanger til Japan med CT neste sommer og tar gjerne i mot noen tips fra forumet. Det er første klasse som gjelder, og skal man først betale 190 000 poeng vil man jo gjerne ikke sløse det bort på flere businessklasse flighter enn nødvendig. Gitt at Asiana nå har fått A380 på FRA-ICN strekningen er det et naturlig mål, spesielt da en jo håper at det skal dukke opp noe med Lufthansa (evt ANA) når det nærmer seg avgang, og det vil gjøre det enklere å endre om man allerede har flightene til Frankfurt booket. NH er i utgangspunktet mer interessant enn OZ, og fra Europa ser NH ut til å ha bra tilgjengelighet så lenge man reiser alene, 2 seter derimot virker uoppnåelig, men også her kan det være greit å ha booket via Frankfurt da det er 2 daglige flighter med NH mot 1 fra London (begge til Tokyo) i tilfelle dette skulle endre seg. Utreisen blir da seende noe slikt ut: SVG-CPH-FRA-ICN-OKA/CTS/HND. Destinasjonen er ikke satt, men det ser ut som man kan velge og vrake i destinasjoner i Japan om man først har kommet seg til Seoul. Fordelen med Okinawa er at man får litt over 21 layover og overnatting i Seoul. Da hjemreisen vil finne sted over 14 dager senere enn utreisen, og endringer etter avreise ikke er tillatt vil LH ikke være en mulighet; og gitt samme problemet med tilgjengelighet for 2 hos ANA, er det bare Asiana,Thai, Air China og Air India igjen som jeg kjenner til med første klasse. CA og AI frister ikke, og dessverre har OZ blackout datoer mellom 15. juli og 20. august, så da gjenstår bare TG om man vil ha F. Er det andre muligheter her jeg ikke kjenner til? Singapore Airlines flyr vel forsåvidt, men F går vel fremdeles ikke an å booke med SAS poeng? Ender man opp med TG er da spørsmålet: hvordan kommer man seg fra Japan til Bangkok? Det skal finnes første klasse med TG fra Tokyo til Bangkok, men jeg har ikke klart å finne noen ledige seter. Derimot er det ledig med NH F fra HND til Singapore, noe som frister en god del, men da blir det fort 5 flighter på hjemreisen; er det en routing man vil ha problemer med å få godkjent? f.eks. HND-SIN-BKK-FRA-CPH-SVG. Alternativet blir vel å ta til takke med businessklasse fra Japan til Bangkok, og da er jo Sapporo en mulighet. For det er vel slik at open-jaw er tillatt nå? f.eks. utreise til Okinawa, og retur fra Sapporo? (Off topic, men Avios er gode å ha for innenriks i Japan, OKA-HND f.eks koster bare GBP4 i flyskatter for 2). Oppsummert: Finner man 2 seter i F fra Europa til Japan med ANA? Open jaw, er det nå tillatt? SQ F umulig mellom asia og europa? Gode sjanser for å få 5 segmenter på hjemreisen, og dermed 9 segmenter totalt? Takk for alle svar og tips!
1. Det finnes innimellom. Har på et tidspunkt søkt igjennom alle reisedatoer 1 år fremover begge veier LHR/FRA-TYO uten å finen noe som helst. Par dager senere var det ca 10 flights å finne (!) 2. Nei, men det ryktes at det kommer tilbake. 3. Korrekt. 4. Det kan gå, men HND-SIN-BKK er i strid med sonereglene og går ikke. SIN og BKK er i samme sone og du kan kun ha et stopp i transittsonen mellom Japan og Europa. Forøvrig, TYO-BKK i F er det flust av tilgjengleighet nær avreise så da kan du booke C og bytte til F når du finner noe. TG flyr daglig både A380 og 747 til BKK, fra hhv NRT og HND.
Har en "First World" utfordring som må løses ila dagen (To dager før avreise): Har booket OSL-HKG med følgende routing: OSL-MUC-HKG-MUC-OSL; 1,5 timer transfer på utreisen, 3 timer på retur, F-segmentene med 340-600. Får nå mulighet å endre returen til HKG-FRA-OSL på en for meg første gangs tur med A-380, 4 timer transfer i FRA. Dessverre får jeg ikke adgang til FCT da denne kun er for avgangspass. Mitt spsm: 1. Er FCL i FRA også "bra nok"? 2. A-380; Stor forskjell i "opplevelsen" i forhold til 346?
Du har tilgang om du skal videre med LH C: http://onemileatatime.boardingarea.com/2014/01/17/lufthansa-first-class-terminal-access/
Under T&C merknad 1: http://www.lufthansa.com/no/en/Lounge-types-and-access kan dette kanskje tolkes annerledes? (1) Access to the First Class Terminal at Frankfurt Airport is only possible with a confirmed same-day departing First Class flight on Lufthansa or SWISS. HON Circle Members may access the First Class Terminal with a same-day departing flight on Lufthansa, SWISS or Austrian Airlines. Access to the First Class Terminal is not permitted for arriving passengers. Adgangen til FCT vil nok være deal-breakeren.
Jeg har nettopp vært på telefonen med ønske om å endre en CT-tur jeg har til SYD. Jeg har allerede BIZ på OSL-MUC - F på MUC-BKK og F på BKK-SYD. I dag ble det ledige seter på OSL-LHR og F på LHR-BKK med A380. Endringene jeg ønsker å gjøre er utelukkende OSL-LHR-BKK. Damen på CT-telefonen trakk seg tilbake for å kalkulere prisendring. Hun kom tilbake og sa at jeg ikke burde gå for dette, fordi jeg da ville få BIZ på BKK-SYD (samme flight, hvor jeg allerede har F). Bør jeg slå meg til ro med dette? Eller er det noen som har tips/ideer? Evt hva jeg bør si når jeg snakker med dem?
Som sagt viser mange rapporter fra andre forum at de likevel tillater arriving passasjerer så lenge man har LH C videre.
Hei Ring opp igjen og snakk med en annen person. Jeg skal på nøyaktig samme tur som deg og har gjort nøyaktig det samme byttet. Det var ingen problemer å få til det og fortsatt beholde First på BKK-SYD.
Tok to tlf. til Customer Centre for å bekreftet adgangen til FCT; de måtte konferere med selve FCT, men nå er jeg rebooket via FRA og 380'en venter på oss... Fruen vet ingenting, tror vi er almost backofthebus.....
Tusen takk MIkrovegas Endringen er nå i boks. Null problem med herremannen som tok telefonen denne gang. Trasig at det skal være slik, men nå er jeg strålende fornøyd
Kort spsm til de "innvidde" (Usikkert om det er riktig forum): CT OSL-MUC-HKG i F starter i kveld, OSL-MUC er stipulert med ankomst til Gate K17 (Satelitterminalen) mens avgangen videre er fra H13; betyr dette Porsche/MB til FCL, eller blir det canossagang blant de uvaskede?
Litt seint så du kan vel komme med fasiten, men havner du på bussgate blir du hentet. Ellers må du gå sammen med "the common people"..
Det ble ingen Porsche e.l., apostelens hester sto for transporten, men crewet på OSL-MUC legget ønsket oss ved avstigning uoppfordret god tur til HKG med store smil på kjøpet...