Få betalt for å la noen bestille turen din.

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av sam11net, 20. juni 2018.

  1. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Du må ikke tenke på det, mye jeg også ikke forstår i dette årtusen.
     
    Kristian liker dette
  2. Travelmate

    Travelmate Medlem

    Innlegg:
    124
    Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    28
    Driver reisebyrå selv og det er penger å tjene på å kunne gi kundene smarte løsninger, en optimal reise (best mulig seter/klasse, maks opptjening av poeng, de riktige rutene mm), holde av reiser til lave priser i SAS plus i 10
    mnd før kunden lander planene, arrangere store familieturer, gruppereiser mm. Og med en lojal og happy kundemasse som sprer ryktet øker omsetning og fortjeneste.
    Du kan selvsagt fikse ting på nett via div løsninger, men å få til noe mer enn litt for friends&family greier jeg ikke helt å se for meg. Og selv om poeng, cashback mm gir en del er det ikke der jeg henter kronene.
    Selger du pakker med fly og hotell må du også være medlem av Reisegarantifondet. Selger du bare en av delene trenger du ikke det
     
    Xflipper and sam11net like this.
  3. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er en god ide. Du må selv regne på dine fordeler og risiko. Men utenfor miljøet her hvor folk selv lett får 5 % i verdi i poeng etc er jo dette en god deal for de som skal kjøpe nytt kjøkken etc, evt ikke kan få kredittkort osv.
     
  4. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, er vanskelig å begynne fra scratch med hotell. Fordelen med å booke gjennom meg er at jeg tilbyr toppstatus i egentlig alle kjeder og. Jf sistemann som posted status i en annen tråd som fikk fordelene både hos marriott, hyatt og hilton. Og at suksessraten min stort sett ligger på 98%! Se egen tråd eller send PM ved interesse.
     
    Oslo1989, Kalsnes, Anton80 and 4 others like this.
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,596
    Bonuspoeng:
    293
    Det er en kreativ ide, men ta meg selv som eksempel:

    Jeg kjøper f.eks konsekvent på AmEx til jeg har CT, fortsetter gjerne med det etterpå og, både for å få 20p/100kr og fordi jeg gjerne bruker det til reiser og ønsker da å ha reiseforsikringen i kortet.

    Dessuten, hva hvis det skal avbestilles, da blir det jo gjerne tilbakeført kortet det er bestilt på. Så blir det noen runder.

    Ser også for meg, at jeg må gjøre endringer, så ringer jeg inn og så ber de om kortopplysninger...

    Tror at hvis du skal telle tid og ressursbruk opp mot dette så blir det dyrt.

    Men, bevares, historien er full av ideer som tilsynelatende var dømt til å tape, men så når de kommer igang så er det en utrolig suksess, kanskje. Jeg personlig fatter f.eks ikke at Vipps/Payer kan være profitabelt. Må vel si som @Eddie47 , noe er kommet til siden kurset vårt :).

    Markedet ditt ligger neppe her inne.
     
  6. Spurs

    Spurs Aktivt Medlem

    Innlegg:
    439
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Mulig du også bør sjekke regler iforhold til hvitvasking, er vel en risiko for at du kan komme på kant med noen regler om du er uheldig med "kundene".

    Og evt om du blir mva- og skattepliktig. Men det kan Skatteetaten hjelpe deg med svaret på :)
     
  7. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Singapore Airlines spør også etter kredittkortet du betalte reisen med. Ikke alltid, men i alle fall ofte nok til at det kanskje kan bli en utfordring om man ikke har det tilgjengelig.
     
  8. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Booket nettopp en tur med flydubai. De ber om kredittkortet står det. Men om det booked med andre sitt kort holder det med kopi av kortet + kopi av passet til den som betaler. Med unntak av billetter til/fra enkelte land.
     
  9. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Takker for alle svar, spesielt de kritiske.
    Fordelene ser jeg jo allerede.

    Kan virke som det å booke hotell er tingen å satse på, må bare finne ut hvordan dere andre her gjør det i praksis.

    Må gjerne komme med innspill om det.
     
  10. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,112
    Likes mottatt:
    114,461
    Bonuspoeng:
    350
    Først må du skaffe deg toppstatus hos selskapene, så kan du begynne å booke for andre. Tviler på at noen gidder om det ikke er noen gode benefits utenom å spare noen hundrelapper når man booker.
    Husk at det er en stor risiko for den du booker for. Du vil jo uansett ha «kontroll» over bookingen og den ville ikke jeg gitt til noen jeg ikke «kjenner». @milehigh har vært med her siden starten og han har jeg og flere møtt.
    Det tar tid å opparbeide seg et navn.
     
    GinTonic, Spurs, Henrik and 1 other person like this.
  11. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Du snakker som om jeg er uenig med deg.

    Jeg forstår det jo på svarene her, at de fleste tror jeg søker en evt. "kunde masse" her på dette forumet. Selv om jeg sa i første post at jeg vurderte dette på lokale facebook sider.

    Men jeg vet noen leser bare det de ønsker å se.

    Det må vell være lov å spørre om råd her
     
    Last edited: 24. juni 2018
  12. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,112
    Likes mottatt:
    114,461
    Bonuspoeng:
    350
    Selvfølgelig er det lov å spørre her inne, det er jo det forumet er til.
    Derfor må du også regne med å få svar du kanskje ikke liker, men det er i beste mening.

    Publikumet her inne er en del av de som reiser aller mest i Norge og av de som har høyest status av hva som er mulig, derfor er det så klart en del delte meninger.
     
    stakar and Eddie47 like this.
  13. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Det er kritikk jeg er spesielt ute etter her.
    Fordelene ser jeg jo allerede.
    Liker bare ikke når svarene blir førende for noe folk tror jeg mener, men de hadde sett at det ikke var det, dersom de leste det jeg skrev.

    Jeg forstår ikke helt hva status har med å gi meg råd eller hjelp.

    For meg virker det litt som "desto høyere status" "desto høyere kritikk" og mindre råd :D

    Kan virke som det å booke hotell er tingen å satse på, må bare finne ut hvordan dere andre her gjør det i praksis.

    Må gjerne komme med innspill om det.
     
  14. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,112
    Likes mottatt:
    114,461
    Bonuspoeng:
    350
    Ikke misforstå meg her, det jeg sier er at om folk skal få noe utbytte av at du fungerer som en bookingsentral må de få noe igjen for det.
    Det å spare noen få kr for at du skal bruke ditt kort til betaling er ikke sikkert trigger så mye, men om du (som milehigh) har toppstatus i div hotellkjeder og står for bookinga kan folk få oppgraderinger til suiter osv når de bestiller standardrom.
    Da er det plutselig mye mer interessant for de som ikke bor så ofte på hotell og aldri vil klare å få status selv.

    Om det du tenkte er å kun betale for folk med ditt kort er det jeg som har misforstått deg, og da beklager jeg.
     
  15. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Snakk med alle på IKEA som ser på nytt kjøkken og tilby de 5% rabatt.

    I utgangspunket vil du nok ha større suksess på ethvert tenkelig forum i Norge utenom dette- hvor folk er kredittkorthorer selv.

    Ellers er det nok mest interessant for familen på 5 som skal hjem til Australia hver sommer, som kan spare tusener, og likevel fortsatt få bonuspoengene sine.
     
  16. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Det er lov å missforstå.

    Kan virke som det å booke hotell er tingen å satse på, må bare finne ut hvordan dere andre her gjør det i praksis.

    Må gjerne komme med innspill om det.
     
  17. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Du sier dette som om jeg har sagt det motsatte?

    Du gjentar jo bare det jeg har sagt i endel poster ovenfor.
    "Folk på dette forumet er ikke min kunde masse"

    Hva er vitsen?
    Utenom å øke antall poster du har skrevet.

    Kan virke som det å booke hotell er tingen å satse på, må bare finne ut hvordan dere andre her gjør det i praksis.

    Må gjerne komme med innspill om det.
     
  18. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Vitsen var å komme med et konkret forslag som kan gi deg suksess, som ikke er nevnt i tråden. Tillegget om bookinger er bare for å understreke det åpenbare, og utbrodere ift de som nevner hundrelapper. Hadde jeg hatt ditt formål ville ikke hotellbookinger vært på topp 10 listen over targets. For meg er det annerledes for jeg er ikke ute etter kortbruken. De fleste jeg booker for bestiller flex rates og betaler selv.

    Flere tips får du ikke gratis med den tonen:cool::D
     
    Henrik, Palg82, Klokkesamler and 6 others like this.
  19. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63
    @sam11net - Du søker kritikk, men når du får kritikk blir du sår. Husk at ingen vil gi deg råd med den tonen du holder.

    Slik jeg leser alle svarene du mener er "uvedkommende" virker de rett og slett kun hjelpsomme.
     
    Henrik liker dette
  20. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Som jeg har skrevet mange ganger, så liker jeg ikke når folk ikke gidder å lese hva jeg skriver, og bare svarer det de tror jeg skriver.

    Jeg vet det er kjedelig å lese alt hva folk skriver, spesielt når det er mye å lese.

    Og når folk gjentar det samme om og om igjen, så ønsker jeg bare å gi beskjed om det.

    Har fått mye gode råd her, og noen ting jeg ikke har tenkt på. Men så er det alltid endel støy og det tåler jeg fint.

    Kan virke som det å booke hotell er tingen å satse på, må bare finne ut hvordan dere andre her gjør det i praksis.

    Må gjerne komme med innspill om det.
     

Del denne siden